معاون باراک اوباما در تببین سیاست خارجی کشورش در قبال سوریه گفت: واشنگتن به وجود آثار موادی که احتمالا ناشی از به کارگیری سلاح شیمیایی در سوریه است پی برده است اما اطلاعاتی درباره اینکه کدام طرف از این سلاح استفاده کرد، ندارد. جام بین الملل: روزنامه سعودی الحیات (alhayat) چاپ لندن امروز در پایگاه ...

معاون باراک اوباما در تببین سیاست خارجی کشورش در قبال سوریه گفت: واشنگتن به وجود آثار موادی که احتمالا ناشی از به کارگیری سلاح شیمیایی در سوریه است پی برده است اما اطلاعاتی درباره اینکه کدام طرف از این سلاح استفاده کرد، ندارد.

جام بین الملل: روزنامه سعودی الحیات (alhayat) چاپ لندن امروز در پایگاه اینترنتی خود به اظهارات جدید جوبایدن معاون رئیس جمهور آمریکا پیرامون موضوع سوریه اشاره کرد .

 

بنا بر این گزارش، “جو بایدن” معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت: واشنگتن پس از اشتباهاتی که در حمله به عراق واشغال آن در سال ۲۰۰۳ مرتکب شد، نسبت به پرونده سوریه بشدت با احتیاط برخورد می کند.

 

او افزود:  دولت کنونی آمریکا نمی خواهد همه چیز را خراب کند همان کاری که جرج بوش رئیس جمهوری قبلی آمریکا با صحبت درباره وجود سلاح کشتار دستجمعی در عراق انجام داد بلکه باراک اوباما می خواهد وجهه ایالات متحده امریکا را ترمیم کند.

“بایدن” تاکید کرد واشنگتن به وجود آثار موادی که احتمالا ناشی از به کارگیری سلاح شیمیایی در سوریه است پی برده است اما اطلاعاتی درباره اینکه کدام طرف از این سلاح استفاده کرد، ندارد.

وی گفت: اوباما در صورت تایید به کارگیری این سلاح، اقدامات مناسبی اتخاذ خواهد کرد.

معاون اوباما افزود: این مساله به هر طریق که بررسی شود منجر به بی ثباتی سیاسی در سوریه خواهد شد وما می خواهیم طوری رفتار کنیم موسساتی که می توانند بر کشور حکومت کنند، باقی بماند.

وی تاکید کرد درسی که ما ازعراق واز دولت قبلی آمریکا گرفتیم این است که توسط دولت عراق همه موسسات ویران شدند به ویژه ارتش صدام، منحل شد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3933

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.