جلوگیری از سرطان (پستان، پروستات، رحم، دستگاه گوارش و. . . )، دیابت ، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از چاقی، بهبود سیستم گوارشی(کاهش ترشح اسید معده در مبتلایان به زخم معده)، موثر بودن در حاملگی و شیر‌دهی(به علت افزایش در جذب ویتامین‌ها )، جلوگیری از پیری، زیبایی بخشیدن به پوست، تقویت حافظه، جلوگیری از ...

جلوگیری از سرطان (پستان، پروستات، رحم، دستگاه گوارش و. . . )، دیابت ، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از چاقی، بهبود سیستم گوارشی(کاهش ترشح اسید معده در مبتلایان به زخم معده)، موثر بودن در حاملگی و شیر‌دهی(به علت افزایش در جذب ویتامین‌ها )، جلوگیری از پیری، زیبایی بخشیدن به پوست، تقویت حافظه، جلوگیری از تشکیل پلاک در جدار شریان‌ها و ممانعت از انسداد آنها، کاهش ابتلا به آسم و پوکی استخوان از جمله خواص جادویی نهفته در روغن زیتون محسوب می‌شود

خواص زیتون

خوردن روغن زیتون قبل از غذا از بروز زخم معده جلوگیری کرده و اگر روزانه یک یا دو قاشق غذاخوری به همراه لیمو یا قهوه مصرف شود، مانع از بروز یبوست به‌خصوص در روده‌های آسیب دیده می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی روغن زیتون، خاصیت ضد درد آن باشد

زیتون رسیده از نظر طب قدیم ایران، گرم و قابض، میوه نارس، سرد و خشک و روغن زیتون، گرم و خشک و برگ آن نیز گرم و خشک است. در طب سنتی از فرآورده‌های زیتون استفاده‌های متعددی می‌شود که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دم کرده برگ زیتون داروی خوبی برای پایین آوردن فشار خون است. به این منظور ۲۰ عدد برگ زیتون را داخل ۳۰۰ گرم آب به مدت ۱۵ دقیقه می‌جوشانند و دو بار در روز یک فنجان می‌نوشند.

روغن زیتون نرم‌کننده و صفرابر است.مصرف روغن زیتون دفع کننده سنگ کیسه صفراست. برای این منظور باید با آب‌لیمو مصرف شود.روغن زیتون، کرم‌کش است.روغن زیتون برای رفع سرفه‌‌های خشک مفید است.برای رفع خارش ناشی از گزیدگی حشرات، روغن زیتون را به محل گزیدگی می‌مالند.

 

بدن بچه‌هایی را که مبتلا به نرمی استخوان و کم‌خونی هستند، با روغن زیتون ماساژ می‌دهند و زیر آفتاب می‌گذارند. مالیدن روغن زیتون روی لثه‌ها برای درمان پیوره موثر است.برای برطرف کردن ترک پوست، گلیسیرین و روغن زیتون را به مقدار مساوی با هم مخلوط کرده و بر موضع می‌مالند.

برای سر باز کردن جوش‌ها و کورک‌ها، میوه‌ رسیده زیتون را له کرده و روی آن قرار می‌دهند.

برای معالجه نقرس، ۵ گرم گل بابونه را در ۴۰ گرم روغن زیتون می‌خیسانند و آن را در آفتاب می‌گذارند تا شیره بابونه به داخل روغن نفوذ کند. سپس آن را فشرده و صاف کرده و روی نقاط دردناک می‌مالند.

اگر بخواهند از ریزش موی سر جلوگیری کنند، سر را به مدت ۱۰ شب با روغن زیتون چرب کرده، دستمالی روی سر گذاشته و می‌خوابند، صبح آن را با شامپوی حاوی زرده تخم ‌مرغ می‌شویند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3927

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.