برداشت محصول گندم در مزارع شهرستان حاجی آباد آغاز شد. به گزارش پیارم ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد با اعلام برداشت محصول گندم از مزارع این شهرستان اظهار داشت : سطح زیر کشت گندم در شهرستان حاجی آباد  ۱۱۰۰ هکتار می باشد و با عملکرد ۴ تن در واحد سطح پیش بینی می ...

برداشت محصول گندم در مزارع شهرستان حاجی آباد آغاز شد.


به گزارش پیارم ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد با اعلام برداشت محصول گندم از مزارع این شهرستان اظهار داشت : سطح زیر کشت گندم در شهرستان حاجی آباد  ۱۱۰۰ هکتار می باشد و با عملکرد ۴ تن در واحد سطح پیش بینی می شود حدود ۴۴۰۰ تن محصول گندم برداشت گردد.


مهندس علی پور با بیان اینکه سطوح زیر کشت گندم حاجی آباد از ارقام دروم و گندم معمولی است خاطر نشان کرد: جهت تولید محصول مناسب و با کیفیت اقداماتی شامل برگزاری دوره های آموزشی در زمینه کاشت ، داشت و برداشت و نیز نظارت و توصیه های فنی و تخصصی توسط کارشناسان به کشاورزان انجام گرفته است.


وی مناطق عمده کشت گندم در شهرستان را مناطق تزرج, برآفتاب, گنج, سیرئیه ,طارم , آشکارا , فارغان , احمدی, درآگاهعنوان کرد و خاطر نشان کرد: زمان کشت گندم از نیمه اول آبان ماه آغاز و برداشت نیز در اواخر اردیبهشت ماه تا خردادماه انجام می شود.


علیپور, از خرید پنج هزار تن گندم در یک هفته گذشته از کشاورزان شهرستان حاجی‌آباد خبر داد و گفت: دو مرکز خرید برای این کار در نظر گرفته شده است.


مهندس علی پور, درباره مراکز در نظر گرفته برای خرید گندم خاطر نشان کرد: دو مرکز خرید برای گندم در حاجی‌آباد در نظر گرفته شده است که یک مرکز خرید در گهکم و یک مرکز نیز در فارغان اختصاص داده شده است.


رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد  در زمینه قیمت خریداری شده گندم گفت: در حال حاضر گندم معمولی کیلویی ۷۲۰ تومان و گندم دروم کیلویی ۷۵۰ از کشاورزان خریداری می‌شود.



برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3911

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.