بندرعباس- نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با اشاره به موفقیت های ایران در مبارزه با بیماری مالاریا گفت: ایران در برنامه ملی حذف مالاریا دستاورد های خوبی به دست آورده است. به گزارش  پیارم به نقل از خبرنگار ایرنا، دکتر ˈجیهان طویلاˈ روز جمعه در همایش روز جهانی مالاریا در بندرعباس اظهار کرد:با برنامه ...

بندرعباس- نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با اشاره به موفقیت های ایران در مبارزه با بیماری مالاریا گفت: ایران در برنامه ملی حذف مالاریا دستاورد های خوبی به دست آورده است.

به گزارش  پیارم به نقل از خبرنگار ایرنا، دکتر ˈجیهان طویلاˈ روز جمعه در همایش روز جهانی مالاریا در بندرعباس اظهار کرد:با برنامه ریزی صورت گرفته در برنامه ملی حذف بیماری مالاریا در ایران و حمایت های مجامع بین المللی گام های آخر حذف مالاریا در ایران برداشته خواهد شد.

به گفته وی هر سال در دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه شرقی حدود ۱۵ هزار مرگ ناشی از مالاریا ثبت می شود.

وی افزود:همچنین هر ساله در این دفتر در منطقه مدیترانه شرقی آلودگی ۱۰ میلیون نفر به بیماری مالاریا ثبت می شود که نزدیک به نیم میلیون ابتلا به مالاریا مربوط به منطقه خاورمیانه شرقی است.

دکتر طویلا تصریح کرد: ۹۸ درصد مالاریا تأئید شده در منطقه مذکور متعلق به کشورهای افغانستان ، پاکستان ، سودان جنوبی ، سودان و یمن است.

وی جمعیت بالای ابتلا مالاریای بومی در کشورهای خاورمیانه شرقی، مقاومت انگلها و ناقلین،گشترش بیماری مالاریا از طریق مهاجرین و جابجایی بین مرزی جمعیت ها را از مهمترین چالش های پیش روی مبارزه با بیماری مالاریا در جهان عنوان کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3907

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.