پکن – رهبران چین به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گوشزد کرده اند که جامعه بین الملل به صلح و نه جنگ و بی ثباتی می اندیشد. به گزارش پیارمبه نقل از  ایرنا، درحالی که ˈبنیامین نتانیاهوˈ تلاش دارد سفر خود را به چین اقتصادی جلوه دهد، اما رهبران ارشد چینی بر اهمیت صلح و ثبات ...

پکن – رهبران چین به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گوشزد کرده اند که جامعه بین الملل به صلح و نه جنگ و بی ثباتی می اندیشد.

به گزارش پیارمبه نقل از  ایرنا، درحالی که ˈبنیامین نتانیاهوˈ تلاش دارد سفر خود را به چین اقتصادی جلوه دهد، اما رهبران ارشد چینی بر اهمیت صلح و ثبات درخاورمیانه تاکید می کنند.

این درحالیست که دیدار رسمی نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس از چین تحت الشعاع حملات اخیر تروریستی این رژیم به خاک سوریه نیز قرار گرفته است.

منابع رسمی گزارش دادند در دیدار عصر پنجشنبه بین ˈشی جین پینگˈ رییس جمهور چین و نخست وزیر رژیم صهیونیستی، این رهبر ارشد چینی خواسته های جامعه بین الملل را به نتانیاهو گوشزد کرده است.

شی جین پینگ گفت: منطقه خاورمیانه سال ها دچار جنگ است و صلح و ثبات و دستیابی به پیشرفت، خواسته کشورهای منطقه و جهان به حساب می آید.

وی تاکید کرده چین همواره با پایبندی به مواضع عادلانه، برای 

حفظ صلح و ثبات منطقه خاورمیانه تلاش می کند. 

در همین حال ˈ لی که چیانگ ˈ نخست وزیر چین نیز در دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وی گفته که مساله فلسطین کانون صلح و ثبات درخاورمیانه محسوب می شود.

مقام های چین به نخست وزیر اسراییل تاکید کردند که باید موانع و چالش ها را از سر راه ثبات در خاورمیانه بردارد زیرا این به صلح جهانی مربوط است.

چین همچنین توقف ساخت شهرک های یهودی نشین را از شرایط برون رفت از بست برای رسیدن به صلح در خاورمیانه دانسته است.

منابع رسمی چین از اینکه مقام های ارشد این کشور مواضع خود را در مورد سوریه نیز به نتانیاهو تاکید کرده اند، تاکنون مطلبی منتشر نکرده اند.

با این حال سخنگوی وزارت امور خارجه چین در روز ورود نخست وزیر رژیم صهیونیستی به این کشور طی سخنانی در واکنش به حملات هوایی اسراییل به حومه دمشق تاکید کرد پکن خواستار احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است. 

ˈخوا چون اینگˈ بدون نام بردن از رژیم صهیونیستی و در حمایت از سوریه تاکید کرد، پکن با بکارگیری زور بشدت مخالفت می کند.

نتانیاهو که از روز دوشنبه این هفته وارد چین شده امروز (جمعه)به سفر خود پایان می دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3897

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.