از صبح امروز (پنج‌شنبه) سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد که اخبار آن به صورت لحظه به لحظه در متن این خبر بروزرسانی می شود.   به گزارش پیارم به نقل از  خبرگزاری فارس مستقر در ستاد انتخابات کشور، سومین روز ثبت‌نام از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در محل ...

از صبح امروز (پنج‌شنبه) سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد که اخبار آن به صورت لحظه به لحظه در متن این خبر بروزرسانی می شود.

خبرگزاری فارس: ثبت‌نام ۱۹۲ نفر در ۲۵ ساعت/ خرازی، غرضی، فلاحیان و احمدزاده آمدند

 

به گزارش پیارم به نقل از  خبرگزاری فارس مستقر در ستاد انتخابات کشور، سومین روز ثبت‌نام از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در محل وزارت کشور آغاز شد.

* آغاز سومین روز با ثبت نام یک متوهم

سومین روز از ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری با ثبت‌نام فردی آغاز شد که خود را امام زمان معرفی کرد. این فرد که عنوان می‌کرد محمدعلی فارسی، ۳۲ ساله دارای تخصص ادبیات و از مرودشت آمده است تاکید کرد که امام زمان بوده و از طرف خدا آمده است.

* نوری: ارسال ۱۴۴ پرونده ثبت‌نام کنندگان به شورای نگهبان/ مهلت ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری تمدید نمی‌شود

حسنعلی نوری مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور طی سخنانی با اشاره به آغاز سومین روز ثبت‌نام ازنامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که از مهلت ۵ روزه فقط ۲ روز باقی مانده است تا داوطلبان ثبت‌نام کنند.

وی آمار روز اول ثبت‌نام را ۷۵ نفر و روز دوم را نیز ۶۹ نفر عنوان کرد و گفت: از مجموع ۱۴۴ نفر ثبت‌نامی ۲ نفر خانم و بقیه مرد هستند.

نوری همچنین با بیان اینکه امروز نیز راس ساعت ۸ دربهای ستاد انتخابات به روی داوطلبان باز شد،گفت: هم‌اینک همکاران ما آماده ثبت‌نام از داوطلبان هستند.

وی اضافه کرد: تاکید مجدد ما این است عزیزانی که توانایی حضور در عرصه را در خود می‌بینند در مهلت قانونی به ستاد مراجعه کنند و ثبت‌نام را به ساعات پایانی موکول نکنند. زیرا تمدید امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل دفتر انتخابات کشور در پایان با اشاره به ارسال روزانه پرونده‌های افراد ثبت‌نام کننده به شورای نگهبان گفت: تاکنون ۱۴۴پرونده به این شورا ارسال شده است و این رویه امروز و روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

* خزازی به جمع ثبت‌نام کنندگان پیوست

سید محمدباقر خرازی دبیرکل تشکلی با نام«حزب‌الله ایران» با حضور در ساختمان وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی داری مدرک کارشناسی اقتصاد و مدرسان حوزه علمیه قم است و  مراکزی نظیر مدرسه اجتهادیه محسنیه، موسسه فرهنگی هنری امام حسن عسکری (ع) و مجموعه مدارس امام هادی (ع) در سراسر کشور را تاسیس کرده و اداره می‌کند؛ وی هم اکنون در حوزه اجتهادیه محسنیه مشغول به فعالیت است.

خرازی پسر آیت‌الله سید محسن خرازی (عضو مجلس خبرگان رهبری) است. برادر صادق سفیر سابق ایران در سازمان ملل و پاریس و برادر زاده کمال خرازی معاون و وزیر سابق امور خارجه است.

* برای محقق کردن ۴ هدف آمده‌ام

سیدمحمدباقر خرازی صبح امروز پس از ثبت‌‌نام در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: آمده‌ایم تا چهار هدف بزرگ پیشرفت حماسی، آرامش، رفاه ثروتمندانه و سلامتی منجر به ستایش خدا را محقق کنیم.

نامزد ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به پارس بزرگ اسلامی تصریح کرد: این سرزمین را گذشتگان و پادشاهان بزرگ باستانی ما شکل داده‌اند و امیدواریم بتوانیم مرزهای نظام مقدس و قدسی ایران خود را به مرزهای پارس بزرگ اسلامی برسانیم.

وی در ادامه یادآور شد: آمده‌ایم تا چهره غبارآلودی که برای حزب‌الله به وجود آمده بزداییم و اخلاق، آداب و تقوای الهی را در مقام عمل نشان دهیم.

خرازی یادآور شد: ما برنامه‌های خود را مدون کرده‌ایم که برای همه استان‌ها و شهرستان‌ها است.

وی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه دیدار انتخاباتی با هیچ نامزدی نداشته است، گفت: با هیچ نامزدی ائتلاف نکرده و نخواهم کرد.

وی گفت که تا آخر در صحنه انتخابات حضور خواهد داشت.

* «فلاحیان» ثبت‌نام کرد

حجت‌الاسلام علی فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات و عضو مجلس خبرگان رهبری دقایقی پیش نام خود را در فهرست نامزدهای انتخابات یازدهم ثبت کرد.

«علی فلاحیان» متولد ۱۳۲۸ نجف‌آباد اصفهان است؛ او دانش آموخته مدرسه حقانی و تحصیلات حوزوی او در سطح خارج فقه و اصول است و در سال‌های اخیر دو مجتمع فرهنگی به‌منظور آموزش علوم دینی در تهران راه‌اندازی کرده است.

وی از مبارزین علیه رژیم پهلوی بود و با پیروزی انقلاب اسلامی به‌ دلیل ارتباطی که با شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی داشت، به حزب جمهوری اسلامی پیوست.

عمده دوران زندگی فلاحیان در خوزستان گذشته و او حاکم شرعی دادگاه‌های انقلاب خرمشهر و آبادان و همچنین ریاست بنیاد مسکن و فرماندهی کمیته انقلاب این شهرستان را در کارنامه خود دارد.

حاکم شرعی دادگاه‌های انقلاب باختران و مشهد از دیگر مسئولیت‌های فلاحیان بود که مدتی بعد به عنوان قائم مقام دادستان انقلاب وقت کل کشور منصوب شد.

اولین دادستان ویژه روحانیت که فرماندهی کل کمیته‌های انقلاب، ریاست دفتر بازرسی فرماندهی کل قوا در زمان جنگ و عضویت در شورای سیاست‌گذاری صداوسیما را نیز تجربه کرده بود، از مؤسسین وزارت اطلاعات است که پس از مدتی قائم مقامی این وزارتخانه را بر عهده گرفت.

فلاحیان در دوران ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی دو دوره سکاندار وزارت اطلاعات دولت سازندگی بود و مدتی نیز در شورایعالی امنیت ملی عضویت داشت.

این روحانی ۶۳ در حال حاضر و از سومین دوره فعالیت مجلس خبرگان رهبری نمایندگی مردم استان خوزستان را در این مجلس بر عهده دارد و اکنون نیز می‌ خواهد شانس خود را برای تصدی مسئولیت اجرایی کشور امتحان کند.

این نخستین بار نیست که فلاحیان داوطلب ریاست جمهوری شده و پیش از این در انتخابات هشتم در زمان حاکمیت اصلاح‌طلبان که به شدت مخالف وی بودند، وارد این عرصه شده بود که البته از رفتن به پاستور ناکام ماند.

اسفند سال ۸۶ و در آستانه انتخابات مجلس هشتم، فلاحیان «جبهه متحد اصولگرایان مترقی» را تشکیل داد و دلیل آن را «گسترش پهنای باند اصولگرایی در کشور» اعلام کرد و سال گذشته نیز، عضو شورای مرکزی «جمعیت فدائیان اسلام» شد که مجدداً احیا شده است.

حجت‌الاسلام فلاحیان اول اسفند ماه ۱۳۹۱ در خراسان رضوی رسماً نامزدی خود در انتخابات ۹۲ اعلام و شعارش را «ایجاد کشور پیشرفته اسلامی» عنوان کرد.

وی عمده برنامه‌هایش را «ایجاد دولت الکترونیک و سوق دادن صنعت کشور به سوی فراصنعتی (های تک)» و «تثبیت قیمت‌ها و آرامش بازار از طریق مبارزه با تورم» ذکر کرد.

* احمدزاده هم آمد

روح الله احمدزاده کرمانی استاندار سابق فارس با حضور در محل وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

روح الله احمدزاده کرمانی در سال ۱۳۵۷ در شهر مقدس مشهد به دنیا آمد.

وی فارغ‌‏التحصیل رشته مدیریت صنعتی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه امام صادق و دکتری مدیریت رسانه از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران است.

احمدزاده کرمانی در اردیبهشت ۱۳۹۰ با حکم محمود احمدی‏ نژاد به عنوان معاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران منصوب شد اما در دیماه ۱۳۹۰ به دلایل نامعلومی از این سمت استعفا داد و سید حسن موسوی جایگزین او شد.

او که سمت استاندار استان فارس و مشاور وزیر و رئیس مرکز آموزش وزارت کشور را هم در کارنامه خود دارد اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قیامدشت است و با درجه استادیاری تدریس دارد.

* رنگ انتخاباتی من سرخ است/ به گفتمان ۳ تیر باور دارم

روح‌الله احمدزاده کرمانی معاون سابق رئیس جمهور و استاندار سابق فارس در بدو ورود به ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رنگ انتخاباتی من سرخ است و هدفم تحقق حماسه سیاسی است.

وی افزود: شعارم متناسب با شرایط کنونی انتخاب شده؛ شعارم دولت جوان، عدالت، قانون‌گرایی و وفاق ملی است که این سئوال بر اساس آسیب‌شناسی وضع موجود انتخاب شده است.

احمدزاده در پاسخ به این سئوال که آیا از احمدی‌نژاد در کابینه استفاده می‌کنید ادامه داد: از هر کسی که اهل خرد، اجماع، استفاده از آرای نخبگی و کارشناسی در بدنه کشور و کارهای بزرگ باشد استفاده می‌کنم.

استاندار سابق فارس گفت: انتقادات من به آقای احمدی‌نژاد از جنس انتقادات درون‌گفتمانی است چرا که من هنوز به گفتمان ۳ تیر ۸۴ احمدی‌نژاد باور دارم و تلقی من این است که این گفتمان می‌تواند منشأ گفتمان‌سازی مجدد در حوزه ملی و منشأ رأی‌سازی شود.

احمدزاده در پاسخ به سئوالی در مورد حلقه انحرافی گفت: معمولاً در حاشیه همه دولت‌ها در گذشته از دولت شهید رجایی گرفته تا دولت آقای هاشمی و خاتمی و احمدی‌نژاد متأسفانه جریاناتی به وجود آمد که این جریانات با استفاده از ظرفیت قانونی و اختیاراتی که داشته‌اند مبادرت به سوءاستفاده کردند و اندیشه‌های غلط و ناصحیح را ترویج دادند که این موضوع منشأ انحرافاتی شد و نظم عمومی کشور را در حوزه اقتصاد به هم ریخت.

وی در پاسخ به این سئوال که ارتباط شما با علما و مراجع چطور خواهد بود اظهار داشت: باور من این است که نهاد حاکمیت در ایران برآمده از روحانیت است و این ارتباط باید ادامه داشته باشد.

 

* احمدزاده: اختلاف سلیقه با بعضی از نزدیکان رئیس‌جمهور دلیل بیرون آمدنم از دولت بود

احمدزاده کرمانی نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم پس از ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: همانگونه که ملت ایران در طول تاریخ همواره حماسه‌ساز بوده‌اند امیدواریم در این انتخابات نیز حماسه‌آفرین باشند.

 

احمدزاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینه آیا به نفع کسی کنار می‌روید، افزود: قاعدتاً کسی که در فضای انتخابات ورود می‌یابد. بر اساس مبانی تدوین شده مبادرت به حضور در فضای انتخابات می‌کند و هر کنار رفتن نیز باید قبل از ورود به عرصه انتخابات باشد.

 

نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم به مسئله دفاع از فلسطین اشاره و اضافه کرد: دکترین سیاست خارجی در جمهوری اسلامی ایران یک دکترین اعتقادی است. بر اساس چارچوب‌های دکترین ما در عرصه سیاست خارجی و بین‌الملل نگاهمان دفاع از همه مستضعفین عالم است و هرکس توفیق دولت‌سازی را داشته باشد اساسی‌ترین اصول خود را سیاست خارجه حمایت لجستیکی و منطقه‌ای در خط مقاومت در منطقه که لبنان، فلسطین و سوریه است قرار دهد.

 

«احمدی‌نژاد را فردی مؤمن، شجاع‌، مردمی، ولایت‌مدار و استکبارستیز می‌دانم که یک فرصت مغتنم برای انقلاب به شمار می‌رود» این تعریف معاون سابق احمدی‌نژاد از وی است.

 

نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم پاسخ به این سؤال را که با توجه به رابطه نزدیکی که با احمدی‌نژاد دارید وی پس از اتمام ریاست‌جمهوری به کجا می‌رود، اظهار داشت: احمدی‌نژاد پس از اتمام دولت در سنگر علم، جهاد و دانشگاه قرار دارد.

 

اعتقاد به جریان انحرافی سؤال یکی از خبرنگاران در نشست خبری امروز بود که احمدزاده کرمانی در پاسخ به آن گفت: در هر دولتی ممکن است جریان انحرافی شکل بگیرد. اما وجود برخی انحرافات در مسائل فکری توجیهی برای زیرسؤال بردن کلیت دولت نیست.

 

خبرنگاری از معاون سابق احمدی‌نژاد درباره حضور مشایی در انتخابات پرسید و اینکه با توجه به دوستی شما با مشایی آیا وی می‌آید، افزود: بنده از دوستان نزدیک مشایی نیستم بلکه از افراد نزدیک به احمدی‌نژادم.

 

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا از دولت احمدی‌نژاد بیرون آمدید، خاطرنشان کرد: به دلیل اختلاف سلایقی که با بعضی از نزدیکان رئیس‌جمهور داشتم بیرون آمدم.

 

احمدزاده همچنین خود را نزدیک به آرمان‌های سال ۸۴ احمدی‌نژاد، دانست و در رابطه با مذکره‌ با جبهه پایداری گفت: مذاکره‌ای با این جبهه نداشته‌ام.

* وزیر هاشمی و موسوی برای کاندیداتوری در انتخابات ثبت‌نام کرد

همزمان با سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان نامزدهای انتخابات آتی ریاست جمهوری، محمد غرضی وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی با حضور در ساختمان وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

سید محمد غرضی (متولد ۱۳۲۰ خورشیدی در اصفهان)، وزیر نفت در دولت میر حسین موسوی و وزیر پست و تلگراف و تلفن در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی و نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی بود.

سید محمد غرضی در سال ۱۳۲۰، در اصفهان، متولد شد و بعد از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه در سال ۱۳۴۰ خورشیدی، وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شد و موفق به دریافت درجه فوق لیسانس در رشته الکترونیک گردید. وی در سالهای ۱۳۴۶ و ۱۳۴۷ برای گذراندن دوره‌های تخصصی انتقال و توزیع نیروی برق، عازم فرانسه شد. غرضی، در سال ۱۳۵۰ خورشیدی، به دلیل مخالفت با برنامه‌های رژیم سابق به زندان افتاد.

 

* ثبت‌نام ۴۸ نفر از ساعت ۸ تا ۱۳ روز سوم

 

حسنعلی نوری مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با اشاره به آغاز سومین روز ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز گفت: تاکنون ۴۸ نفر از صبح امروز در انتخابات ثبت‌نام کردند.

 

وی آمار ۲ روز گذشته را ۱۴۴ نفر عنوان کرد و گفت: اکنون مجموع آمار ثبت‌نام کنندگان، ۱۹۲ نفر شده است.

 

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور همچنین گفت: نامزدهای خارج از کشور نیز برای ثبت‌نام بایستی به ستاد انتخابات کشور در تهران مراجعه کنند و یا نماینده قانونی خود را برای ثبت‌نام به ستاد بفرستند و ما ساز و کار دیگری در این رابطه نداریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3890

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.