برخی از تحلیلگران بر این باورند که این تحریم ها به نفع ایران تمام شده است زیرا تکیه ایران را روی نفت کشور کاهش داده و باعث گردیده ایران به دنبال راه های دیگر درآمد زایی است. جام بین الملل: روزنامه جروزالم پست (jpos ) در خبری نوشت: «مرکز تحقیقات کنگره آمریکا در گزارش اخیر ...

برخی از تحلیلگران بر این باورند که این تحریم ها به نفع ایران تمام شده است زیرا تکیه ایران را روی نفت کشور کاهش داده و باعث گردیده ایران به دنبال راه های دیگر درآمد زایی است.

جام بین الملل: روزنامه جروزالم پست (jpos ) در خبری نوشت: «مرکز تحقیقات کنگره آمریکا در گزارش اخیر خود، سوالاتی را در مورد موثر بودن تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران مطرح کرده و به نوعی بر عدم تاثیر این تحریم ها بر روی برنامه هسته ای ایران تاکید داشته است. در این گزارش علاوه بر موضوع برنامه هسته ای ایران و تحریم های علیه آن به کاهش ۱۵۵ میلیون دلاری کمک های آمریکا به اسرائیل اشاره شده است.»

 

جروزالم پست ادامه داد: «گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا کاملا کارآمدی تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران را زیر سوال برده است. بنابر این گزارش، تحریم ها نه تنها باعث توقف برنامه هسته ای ایران نشده است بلکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح اتمی و همچنین قاچاق سلاح به کشور های سوریه و حزب الله هم می باشد.

 

در بخشی از این گزارش آمده است گرچه فروش نفت و ارزش پول ایران به شدت پایین آمده است و ایران از نظر مالی دچار مشکلات زیادی است اما ایران همچنان به برنامه هسته ای خود ادامه می دهد و به نظر می رسد تحریم ها نمی تواند از توانایی های استراتژیکی ایران و نفوذ آن در منطقه بکاهد. برخی از تحلیلگران بر این باورند که این تحریم ها  به نفع ایران تمام شده است زیرا تکیه ایران را روی نفت کشور کاهش داده و باعث گردیده ایران به دنبال راه های دیگر درآمد زایی است.»

 

این روزنامه صهیونیسی افزود: «در بخش دیگر این گزارش آمده است که با توجه به مشکلات مالی آمریکا، در آینده از ۱۵۵ میلیون از کمک های مالی آمریکا به اسرائیل کاسته خواهد شد و با وجود اهمیت گنبدآهنین اسرائیل برای آمریکا و همکاری های زیاد در این زمینه، کمک ها در این بخش هم کاسته خواهد شد. با توجه به شرایط اقتصادی آمریکا و اوضاع بد آن، حمایت های مردم آمریکا از کمک های دولت کشورشان به کشور های خارجی نیز کاهش یافته که تاثیر بسیاری بر در کمک های آمریکا به اسرائیل داشته است.»

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3888

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.