کنسرت‌های موسیقی در حالی طی سال‌های اخیر به پای ثابت برنامه‌های فرهنگی هنری هرمزگان تبدیل شده که به نظر می‌آید واگذاری مدیریت برگزاری کنسرت‌ها به بخش‌ خصوصی که بعضا تخصص لازم را ندارد، آینده این ظرفیت مهم را مبهم کرده است.   به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، اگر چه فعالیت گروه‌های ...

کنسرت‌های موسیقی در حالی طی سال‌های اخیر به پای ثابت برنامه‌های فرهنگی هنری هرمزگان تبدیل شده که به نظر می‌آید واگذاری مدیریت برگزاری کنسرت‌ها به بخش‌ خصوصی که بعضا تخصص لازم را ندارد، آینده این ظرفیت مهم را مبهم کرده است.

خبرگزاری فارس: ضعف بخش خصوصی در مدیریت و برگزاری کنسرت‌های موسیقی

 

به گزارش  پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، اگر چه فعالیت گروه‌های مختلف هنری در قالب کنسرت‌های موسیقی به عنوان بخشی از توسعه فرهنگی مورد توجه ویژه متولیان امر قرار دارد، اما ضرورت توجه جدی به مدیریت این قبیل برنامه‌های فرهنگی امری ضروری است که نباید از آن غافل شد.

استان هرمزگان، استان ساحلی و در حاشیه خلیج فارس به عنوان مرزدار فرهنگی نقش بسیار مهمی در کشور پهناور ایران اسلامی دارد. در این میان طی سال‌های اخیر در سایه درک ضرورت توجه جدی به توسعه فرهنگی شاهد رشد برنامه‌های متعدد در قاب جشنواره‌ها و آیین‌های مختلف فرهنگی هنری اعم از برگزاری کنسرت‌های موسیقی، یادمان‌های فرهنگی، نمایشنامه، توسعه فعالیت‌های سینمایی و سایر برنامه‌های فرهنگی هستیم که همه و همه نشان از یک رویکرد تحول خواه در مسیر توسعه استان دارد که به جرات می‌توان گفت پیوست فرهنگی ضمیمه توسعه کلان استان شده است.

آنچه در این میان باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد، اینکه توجه لازم را در برون سپاری فعالیت‌های فرهنگی به بخش خصوصی داشته باشند تا در راستای سیاست‌های هدفگذاری شده، انجام این قبیل برنامه‌ها مکمل اهداف فرهنگی باشد.

در این میان بخش مهم موسیقی با توجه به جذابیت‌ها و علاقه مندی خاص اقشار مختلف خصوصا قشر جوان ضرورت توجه دو چندانی را به خود می‌طلبد تا در سایه یک راهبری مناسب اهداف کلان توسعه فرهنگی را محقق کند.

اگر چه رویکرد انجمن موسیقی استان در فراهم سازی بستر توسعه انواع کنسرت‌های موسیقی خصوصا توجه ویژه به موسیقی فاخر ایرانی موجب ستایش است اما به نظر می‌رسد در برنامه‌هایی که این انجمن مدیریت و اجرای کنسرت‌ها را به بخش خصوصی واگذار می‌کند دستاورد لازم را به همراه ندارد.

به عنوان مثال کنسرت‌های بزرگ موسیقی که تاکنون با حضور هنرمندان مطرح کشور به مدیریت خود انجمن موسیقی برگزار شده است به رغم حضور پرشمار و استقبال کم نظیر هنر دوستان، در سایه مدیریت جامع و هوشمندانه انجمن موسیقی، با کمترین مشکلی برگزار و دستاورد مثبتی را به همراه داشته است.

به تعبیری انجمن موسیقی نشان داده است شایستگی لازم را در جهت مدیریت این قبیل برنامه‌ها داراست.

اما به نظر می‌رسد در برنامه‌هایی که برخی شرکت‌ها از بخش خصوصی اجرای کنسرت‌های موسیقی را عهده دار هستند، خلا حضور انجمن موسیقی استان در برنامه‌ها به شدت محسوس است، چرا که چنین شرکت‌هایی توان و تخصص لازم را برای اجرای شایسته این قبیل برنامه‌ها از خود نشان نداده‌اند به طوری که  در فقدان درک مناسب از مدیریت چنین برنامه‌هایی، بخش اطلاع رسانی این قبیل برنامه‌ها با مشکلات جدی روبروست.

در این راستا آنچه خلا قابل ملاحظه‌ای در برگزاری کنسرت‌های بخش خصوصی است عدم تمهید مقدمات لازم جهت حضور خبرنگاران جهت پوشش این قبیل رویدادهاست.

شاید ضرورت دارد مدیریت فرهنگی در کنار صدور مجوز برگزاری چنین برنامه‌هایی، متولیان بخش خصوصی را نسبت به اهمیت حضور خبرنگاران در چنین اجتماعاتی توجیه تا متوجه این مهم باشند که حضور اصحاب رسانه در چنین اجتماعات مردمی که هر زاویه آن می‌تواند مورد استفاده خبری قرار گیرد امری لازم و ضروریست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3873

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.