بازتاب اخبار یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه های ضدانقلاب هاشمی: بدون موافقت رهبری آمدنم نتیجه معکوس دارد وب سایت “بی بی سی فارسی” (bbcpersian) ارگان رسمی دولت انگلیس نوشت: «”هاشمی رفسنجانی”، در سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ورود خود به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آینده ...

بازتاب اخبار یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه های ضدانقلاب

هاشمی: بدون موافقت رهبری آمدنم نتیجه معکوس دارد

وب سایت “بی بی سی فارسی” (bbcpersian) ارگان رسمی دولت انگلیس نوشت: «”هاشمی رفسنجانی”، در سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ورود خود به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آینده را مشروط به موافقت آیت الله خامنه ای، رهبر ایران دانست.»

 

بی بی سی به نقل از منابع داخلی اضافه کرد: «آقای رفسنجانی خود را همچنان در حال ارزیابی شرایط برای ورود به انتخابات دانسته و گفته است که در این خصوص باید با رهبر ایران صحبت کند.

 

وی در این زمینه گفت: “من بدون موافقت ایشان (آیت الله خامنه ای)، وارد عرصه نخواهم شد چون اگر ایشان موافق نباشند نتیجه ای که به بار می آید معکوس خواهد بود.”

رییس تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: “من پیش از این نیز در حال ارزیابی شرایط بودم و باید ببینم اصلا نیازی است که وارد عرصه شوم یا خیر.”»

بی بی سی با اشاره به این جمله آقای هاشمی که “ما نمی‌خواهیم دعوا کنیم” در ادامه نوشت: «وی گفت: “اگر بخواهد شرایطی بوجود بیاید که بین من و رهبری حالت نزاع و اختلاف بوجود آید همه ما ضرر خواهیم کرد.”»

 

بی بی سی همچنین با عنوان کردن این عبارت آقای هاشمی که “همه چیز را حواله به یک نفر می‌کنید” نوشت: «آقای رفسنجانی همچنین خطاب به دانشجویان گفت: “شما همه چیز را حواله به یک نفر می کنید، حال آنکه اگر یک نفر فوت کرد چه باید کرد؟”

 

 

هاشمی رفسنجانی مسئولان اصلی نظام را “ناراضی از ایجاد وضعیت خفقان و برگشت به اوضاع سابق” دانسته و گفته است: “این وضعیت را تنها جریان‌های متحجر می‌خواهند اما نه قانون اساسی و نه انقلاب و نه مسئولان اصلی نظام چنین وضعیتی را نمی‌خواهند.”

 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه “در این ۸ سال به انقلاب، کشور، مردم و تاریخ ظلم شده است”، دشمنان ایران را ملزم به جنگ با این کشور ندانسته است، چراکه به گفته او “اکنون شرایطی بوجود آمده که ما خود به طرف انحطاط می رویم.”

 

بی بی سی در پایان با اشاره به اظهارات وزیر اطلاعات و همچنین گفته های آیت الله سید محمد خامنه ای در خصوص آقای هاشمی نوشت: «اخیرا بحث‌های زیادی درباره احتمال نامزدی هاشمی رفسنجانی در انتخابات آینده ایران مطرح شده است.»

 

***

 

مدیر سایت «بازتاب» پس از انتشار خبر «نوار ۸ میلیونی» بازداشت شد

وب سایت رادیو فردا (radiofarda) در خبری از بازداشت مدیر سایت “بازتاب” در پی انتشار خبری مبنی “انتشار «نوار ۸ میلیونی» محمود احمدی‌نژاد درباره انتخابات سال ۱۳۸۸ خبر داد.

 

این رسانه وابسته به سازمان سیا نوشت: «بنا بر گزارش‌های رسیده از ایران، علی غزالی، مدیر سایت «بازتاب»، به دلیل درج این خبر بازداشت شده است.

 

این سایت که گفته می‌شود افراد جدا شده از سایت “تابناک” نزدیک به محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آن را اداره می‌کردند از هفته پیش از دسترس خارج شده است.»

 

به نوشته این سایت: «بازتاب پس از چند ساعت خبر «نوار هشت میلیونی» را از روی خروجی خود برداشت ولی یک روز بعد دوباره آن را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، یکی از اعضای تحریریه این سایت نیز دستگیر شده است ولی منابع امنیتی و اطلاعاتی هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند.»

رادیو فردا در ادامه نوشت: «خبر نوار ۸ میلیونی با واکنش دفتر ریاست جمهوری ایران روبرو شد و این دفتر پس از دو روز از انتشار خبر اعلام کرد: “در پی انتشار مطلبی غیرواقعی و دروغین با موضوع “نوار ۸ میلیونی رییس‌جمهوری…” توسط یکی از سایت‌های خبری که گرایشات خاص سیاسی آن بر همگان آشکار است صراحتا تاکید می‌شود که اصل موضوع مطرح شده در آن و آنچه به رییس‌ محترم جمهوری نسبت داده شده است کاملا بی اساس و کذب محض است”.

 

دفتر محمود احمدی نژاد و سایت‌های نزدیک به دولت خواستار آن شده بودند که «دستگاه‌های مسئول» به این موضوع رسیدگی کنند.»

 

رادیو فردا در ادامه با انعکاس سخنان “فواد صادقی”، سردبیر “بازتاب” که با روزنامه “قانون” گفت و گو کرده نوشت: «سردبیر “بازتاب” می گوید که با انتشار این خبر “سناریوی دولت” را افشا کردیم.

 

وی افزوده است: “ما گفتیم که یا نوار وجود خارجی دارد و این‌کار برای فشار به نهادهای ذیربط صورت می‌گیرد. یا نوار ساختگی است و برای عملیات جنگ روانی مطرح می‌شود یا اینکه این نوار بخشی از واقعیت است و کل واقعیت نیست”.

 

آقای صادقی تاکید کرده است: “بر اساس تحلیل ما صحت چنین نواری بعید بود و حال که نهاد ریاست جمهوری بعد از ۴۸ ساعت سکوت واکنش نشان داده است نشان می‌دهد که اینها غافلگیر شده و سناریو ایشان سوخته است”.»

 

***

 

رجل مذهبی و سیاسی؟

سایت رادیو فرانسه (persianrfi) با اشاره به گفته سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر لزوم «معیارهای ملموس» در تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات نوشت: «سخنگوی شورای نگهبان گفت که برای تعیین صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری باید معیارهای مشخص و ملموس داشت. به گفتۀ او تا کنون اعضای شورای نگهبان بر اساس نظرات شخصی خود تصمیم می‌گرفتند، اما اینک باید «سازوکاری برای تشخیص توانایی‌های نامزدها در نظر گرفت». وی گفت که شورای نگهبان می‌تواند برنامه‌های نامزدها را مورد بررسی قرار دهد.

او برای نشان دادن برخی ابهامات در معیارهای گزینش، پرسید: “رجل مذهبی بودن صرفأ به منزله اعمال تکالیف دینی است یا اینکه دین باید در زندگی اجتماعی افراد هم بروز داشته باشد؟ ممکن است کسی مثل بنده فرد شریفی باشد و تکالیف شرعی‌اش را هم انجام دهد اما رجل مذهبی نباشد… یا اصلأ هیچ تجربه مدیریتی​ای نداشته… چگونه باید ببینیم که مدیر و مدبر هست یا نه؟”

کدخدایی، توضیح داد که احتمال دارد که از این پس، شورای نگهبان برنامه‌های هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری را بررسی کند. او گفت که برای تعیین صلاحیت “یک راهش این است که ببینیم برنامه​ای دارد یا نه؟”

سخنگوی شورای نگهبان، سپس عبارت “رجل سیاسی” را چنین تعریف کرد: “کسانی که از عهده تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی برآیند و طرف مشورت تصمیم‌گیران اجرایی کشور قرار می​گیرند”…

او در پایان گفت: کسانی که می گویند قانون اساسی را به جز چند اصل قبول دارند، “مثل اصل مترقی ولایت فقیه، قطعاً مشکل دارند و به مبانی جمهوری اسلامی ایمان ندارند”.»

 

***

 

مشایی را از خود دور کن

العربیه (alarabiya) در خبری به اظهارات چند روز پیش حجت‌الاسلام مهدی طائب در خصوص تذکرش به دکتر احمدی نژاد در مورد اسفندیار رحیم مشایی پرداخت.

 

العربیه نوشت: «حجت‌الاسلام مهدی طائب فرمانده قرارگاه عمار در همایش “اراده‌های حماسه‌ ساز” گفت: “آقای احمدی نژاد خدمت و کار زیادی کرده است و سال گذشته من به وی گفتم که مشایی را از خود دور کن، چون تو آبرو داری و به‌ درد جریان اصولگرا‌، حزب‌الله و کشور می‌خوری و این فرد آبروی تو را می‌برد‌، امروز ثمر آن را می‌بینید.”

به نوشته العربیه «وی اظهار داشت: “گاهی گفته‌ایم که فتنه‌گران و جریان اصلاحات با جریان انحرافی از یک مبدأ و آبشخور دستور می‌گیرند ولی کسی باور نکرد، ما خوشحال نیستیم که آقای احمدی نژاد هر جایی می‌رود، از او استقبال نمی‌شود.”»

 

***

 

وب سایت کلمه با ادعا خواندن اظهارات سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر “مغلطه بودن اثبات نشدن جرم موسوی و کروبی در هیچ دادگاهی” نوشت: «در حالی که در خصوص میرحسین موسوی و مهدی کروبی هنوز هیچ مقام قضایی نسبت به آن اظهار نظر نکرده است، سخنگوی شورای نگهبان مدعی است: این که بگوییم مجرم بودن موسوی و کروبی قطعی نیست و به طور مشخص جرم موسوی و کروبی در هیچ دادگاهی به اثبات نرسیده است، مغالطه‌ای بیش نیست.»

 

به نوشته این وب سایت، «وی در پاسخ به این سوال که یکی از نمایندگان مجلس که مجرم بودن موسوی و کروبی قطعی نیست و به طور مشخص جرم موسوی و کروبی در هیچ دادگاهی به اثبات نرسیده است، گفت که این مغالطه است.»

اشاره کدخدایی به اظهارات علی مطهری است که گفته بود هنوز دادگاهی برای تعیین جرم میرحسین موسوی و مهدی کروبی تشکیل نشده است.

 

«آقای کدخدایی افزوده: نظر من نظام در رابطه با این افراد با مسامحه برخورد کرد کجای دنیا سراغ دارید یک نامزد بیاید برود با رسانه های دشمن مصاحبه کند و بگوید من پیروز انتخابات هستم شما از کجا خبر دارید؟ شما چه نقشی در انتخابات داشتید؟»

 

***

 

«حاج آقا» برای تصمیم‌گیری‌ منتظر جواب نیست

وب سایت ضدانقلاب خودنویس در خبری مصاحبه محسن هاشمی، فرزند دوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را با هفته نامه‌ی تجارت فردا بازتاب داد.

 

اما آنچه در این مصاحبه قابل توجه است اظهارات متناقض هاشمی است:

 

بر خلاف آیت الله هاشمی رفسنجانی که گفته “من بدون موافقت ایشان (آیت الله خامنه ای)، وارد عرصه نخواهم شد” محسن هاشمی در جواب این سوال که “پس ایشان هم برای حضور منتظر چراغ سبز از سوی برخی مقامات هستند؟” گفته است: «خیر، اصلاً. حاج آقا هیچ وقت برای تصمیم‌گیری‌شان منتظر جواب نیستند. تا جایی که می‌دانم ایشان الان هم منتظر جواب از سوی کسی نیستند اما صلاح کشور را بررسی می‌کنند که حضورشان چقدر می‌تواند موثر باشد؟ آقای خاتمی هم به نظر من منتظر هیچ جوابی نیستند. ایشان نگران تایید صلاحیت هستند. باید صبر کرد و دید چه می‌شود.»

 

محسن هاشمی در جایی دیگر و در پاسخ به این سوال که “یعنی تجربه شکست معین تکرار می‌شود؟” میگوید: «نه، آن موقع هم حاج‌آقا آمد و هم آقای کروبی و هم آقای معین و مهرعلیزاده؛ خب این اشتباه بود و دیدید که همانی شد که آن طرفی‌ها می‌خواستند و اشتباه بزرگی بود. اما الان داریم صحبت از این می‌کنیم که جلوی این اشتباه را در صورت رخداد خواهیم گرفت. الان حرف از این می‌زنیم که اگر قرار شد گزینه دوم روی میز اصلاح‌طلبان باشد، همگی پشت سر یکی قرار بگیرند. یک وحدت تمام‌عیار. اگر این طرفی‌ها در یک کاندیدا تبلور پیدا کنند، شانس‌شان بسیار بالاست.»

اما محسن هاشمی گویا مرحله دوم انتخابات سال ۸۴ را فراموش کرده است که آیت الله هاشمی حتی به مدد حمایت تمامی کاندیداهای اصلاح طلب دور اول و همچنین تمامی هواداران آنها، در دور دوم و در رقابت با محمود احمدی نژاد از رسیدن به ریاست جمهوری باز ماند.

 

محسن هاشمی در بخشی از این مصاحبه با یادآوری انتخابات ۸۸ در پاسخ به این سوال که آیا مردم به چهره‌ای که امتحانش را قبلاً پس نداده، اعتماد می‌کنند یا خیر می گوید: «بستگی دارد چطور عمل کنیم. من یادم است اول آقای خاتمی در سال هشتاد و هشت برای انتخابات اعلام حضور کردند و بعد آقای موسوی. خیلی‌ها هم می‌گفتند موسوی بیست سال از کار دور بوده و نمی‌تواند. اما دیدیم وقتی که آقای خاتمی به حمایت از آقای موسوی پرداختند، مردم پشت آقای موسوی قرار گرفتند.»!!!

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3845

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.