نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت که امروز جریان فتنه و انحراف دو لبه یک قیچی هستند که ریشه انقلاب را می‌زنند. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف عصر امروز شنبه در همایش جهاد ادامه دارد که در سالن سیدالشهدای میدان هفت تیر برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: خداوند را شاکرم که ...

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت که امروز جریان فتنه و انحراف دو لبه یک قیچی هستند که ریشه انقلاب را می‌زنند.


خبرگزاری فارس: قالیباف:فتنه و انحراف دو لبه یک قیچی هستند که ریشه انقلاب را می‌زنند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف عصر امروز شنبه در همایش جهاد ادامه دارد که در سالن سیدالشهدای میدان هفت تیر برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: خداوند را شاکرم که در جمع شما عزیزان و مردم متدین، نجیب و شهیدپرور تهران حضور یافته‌ام.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به حضور پرویز پرستویی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در همایش «جهاد ادامه دارد» گفت: بنده هم که آمده‌ام باور کنید تا لحظه آخر که کنار آقای پرستویی نشسته‌ام نمی‌دانستم وی در مراسم حضور دارد و کنار من نشسته است؛ یک زمان این حس نشود که بنده برای این جانبازها اقدامی انجام داده‌ام، بنده هیچ کاری نکرده‌ام و کاش می‌توانستم کاری انجام دهم. آن هم برای همرزمان و هم‌سنگران.

شهردار تهران با اشاره به رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ خاطرنشان کرد: اگر اقدامی برای این افراد در شهرداری انجام می‌شود بنده هیچ نقشی در آن ندارم و اگر کمکی هم شده باید بدانید که مال شما است و از جیب شماست؛ البته بنده مطمئنم که همه شما راضی هستید که این اتفاق بیفتد و کسانیکه سلامت و زندگی خود را برای اسلام، انقلاب و نظام گذاشتند باید حداقل کمک‌ها را در حق آنها روا داشت که انجام این کمک‌ها وظیفه ماست.

قالیباف انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب اسلامی و نه کمتر و نه بیشتر توصیف کرد و افزود: حرکت ما یک حرکت سیاسی، مشابه حرکت‌های سیاسی سایر کشورها نبود؛ ما برای احیای دین و عزت مسلمین قیام کردیم و این واقعیتی از انقلاب است.

وی حفظ انقلاب اسلامی ایران که مبنای دینی داشته و مبتنی بر فرهنگ اهل بیت و ریشه در محرم و صفر دارد را از پیروزی انقلاب دشوارتر دانست و تاکید کرد: اگر آنجا لازم بود خون بدهیم این جا باید هم خون بدهیم و هم خون دل بخوریم تا بتوانیم انقلاب‌مان را حفظ کنیم.

وی در همین زمینه اظهار داشت: البته سخت‌تر از حفظ انقلاب این است که پیروان راستین انقلاب تلاش کنند ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را در جامعه تحقق ببخشند.

شهردار تهران با بیان این نکته که جنگ تمام شده اما دفاع همچنان باقی است، به بیان سایر دیدگاه‌های خود پیرامون انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن پرداخت و گفت: امروز شکل دفاع تغییر کرده است؛ اگر دیروز لازم بود در میدان مین، معبری باز کنیم و آن یک روش دفاع از انقلاب به شمار می‌رفت امروز بنده به عنوان یک باقیمانده از آن دوران وظیفه دارم حفظ انقلاب برای نشان دادن کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانم.

این سخن قالیباف تکبیر حاضرین را در پی داشت و آنها با این تکبیر حمایت خود را از سخن این نامزد احتمالی انتخابات اعلام کردند.

شهردار تهران در ادامه سخنان خود، با بیان اینکه این مراحل از انقلاب دشوارتر از پیروزی انقلاب است تصریح کرد:جان حرف ما در انقلاب این بوده که اگر مردم در سایه دین و یک نظام ولایی زندگی کنند با یک زندگی، هم دنیا و هم آخرت آنها تضمین می شود .

وی با بیان اینکه امروز مردم و رهبری این خواسته را از ما دارند و شهدا نیز برای همین خواسته رفتند، تصریح کرد: این جامعه جامعه‌ای است که در آن گناه نشود و مردم در یک فضای معنوی و اخلاقی زندگی کنند؛ امروز مجاهد واقعی، پیروان شهدا و سربازان امام و رهبری و دلدادگان انقلاب و کشور باید تلاش کنند تا این اتفاق بیفتد.

قالیباف با یادآوری اینکه نبایستی زحمات انجام شده در کشور را نادیده گرفت، و با تاکید بر اینکه تاکنون زحمت‌های طاقت‌فرسایی در کشور انجام شده است، خاطر نشان کرد: ما امروز خیلی از مسائل و دشمنی‌های دشمن را می‌دانیم اما حرف ما این است که در سال‌های بعد از انقلاب دو خطر را مشاهده کردیم.

این نامزد احتمالی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در بیان دو خطر یادشده گفت: امروز مشاهده می‌کنیم کسانی بودند که به سمت تشدید نظرطلبی حرکت کردند و دیگر حال و حوصله مبارزه و مجاهدت را از دست دادند؛ هرچند ممکن است این افراد روزهایی نیز مقاومت کردند که ما منکر آنها نیستیم. اما امروز پای کار انقلاب نیستند و آن روزی که در قدرت بودند آن طور که باید و شاید به مسائل ذکرشده توجه نکردند.

وی با بیان اینکه دوستان توقع داشتند که همان فرهنگ دفاع مقدس در سالهای پس از جنگ تحمیلی در فضای کشور پخش شود اما این اتفاق نیفتاد، تصریح کرد: ما امروز هیچ وقت تن به ذلت نمی‌دهیم و عزت خود را برای دنیا نمی فروشیم. زیرا ما از اهل بیت این را یاد گرفتیم که ما جان می‌دهیم نه برای غذا. جان‌مان، فرزندانمان، مال‌مان را می‌دهیم اما در اسلام مجاز نیستیم عزت خود را بدهیم.

شهردار تهران در تشریح ابعاد دیگری از دو خطر یاد شده اظهار داشت: متاسفانه امروز بعضا مشاهده کردیم کسانی پیدا شده‌اند که حرف از انقلاب زده‌اند و انقلابی‌نمایی کرده‌اند و شعارهایی در این زمینه داده‌اند اما در تحقق شعارها و وعده‌های خود نتوانستند آنطور که باید و شاید به وظایفشان عمل کنند.

وی افزود: من قصد ندارم به ابعاد مختلف این بحث وارد شوم اما ما در جامعه به دنبال امر به معروف و نهی از منکر هستیم اما در جامعه‌ای که فقر باشد امر به معروف چه جایی دارد؟ در جامعه‌ای که فقر دارد دین و شرافت انسان‌ها در خطر است و آن جامعه مقابل قدرت و ثروت سر تعظیم فرود می‌آورد و دیگر نمی‌تواند عزت خود را حفظ کند.

قالیباف با تاکید بر این نکته که دفاع از انقلاب با شعار امکان پذیر نیست تصریح کرد: خدا به حرف خوب پاداش نمی‌دهد و این عمل خوب است که پاداش می‌گیرد؛ البته ما معتقدیم شعار لازم است اما کافی نیست. زیرا اگر نتوان حرفی که زده‌ایم را جامه عمل بپوشانیم به آن شعار هم لطمه زده‌ایم.

شهردار تهران افزود: خطری که امروز انقلاب را تهدید می‌کند این است که عده‌ای تصور می‌کنند که بایستی مسیر مادی و فرهنگ لیبرالیستی را دنبال کنند که این اصلا مطلوب نیست.

قالیباف با اشاره به حضور خود در شهرداری تهران و با بیان اینکه روحیه جهادی در شهرداری حاکم بوده و باعث انجام اقدامات مثبتی شده است، تصریح کرد: البته اشکالاتی هم وجود دارد اما در مجموع این روحیه جهادی کمکهای فراوانی کرده است.

وی اضافه کرد:‌ما در نظام اسلامی وظیفه داریم مترو بسازیم، سد بسازیم، جاده بسازیم اما نبایستی به این ها بسنده کرده و در آن متوقف شویم. زیرا اکثر کشورهای دنیا به همین مسائل بسنده می‌کنند و اگر ما هم بخواهیم اینگونه باشیم چه تفاوتی بین نظام اسلامی و سایر نظام‌ها وجود دارد.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ما بایستی اقدامات سازندگی را انجام دهیم و تورم و مشکلات اقتصادی مردم را حل کنیم، خاطرنشان کرد: این مسائل امروز خواسته رهبری و مطالبه مردم است. اما نباید بر اینها متوقف شویم زیرا این مسائل ابزار هستند و هدف این است که شرایط مطلوب ایجاد شده و مردم به عبادت خدا پرداخته و رشد کنند.

وی با اشاره مجدد به افرادی که صرفا رفتارهای شعاری دارند، اظهار داشت: افرادی فقط شعار می‌دهند و تاکید دارند که بایستی بر روی ارزش‌ها بایستیم اما اگر همین افراد در حوزه اجرا و مدیریت نتوانند کاری انجام دهند این ظلم به نظام، انقلاب و خیانت به خون شهدا است.

قالیباف افزود: امروز اساس انقلاب و فرهنگ جهاد و شهادت در لبه این دو قیچی قرار گرفته که یکی دست برداشتن از ارزش‌هاست و ترویج فرهنگ لیبرالی را ترویج می‌کند و دیگری انقلابی‌نمایی و رفتارهای شعاری را دنبال می‌کند.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری بر این نکته تاکید کرد که امروز جریان فتنه و انحراف دو لبه یک قیچی هستند که ریشه انقلاب را می‌زنند.

قالیباف با بیان اینکه امروز کشور ما قبل از اینکه به این شعارها نیاز داشته باشد به عمل نیاز دارد، خاطر نشان کرد: اینکه شعار بدهیم کافی نیست و باید ببینیم در مرحله عمل چه اتفاقاتی می‌افتد.

وی افزود: تداوم راه شهدا و سرباز ولایت بودن زمانی است که بتوانیم کارآمدی دین در اداره کشور را نشان دهیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از حرف‌های افرادی که در عمل خلف وعده می‌کنند تصریح کرد: خلف وعده در فرهنگ ما نشانه بی‌دینی است.

قالیباف با اشاره به روحیه جهادی و لزوم حفظ این روحیه گفت: ما امروز هیچ راهی نداریم به جز اینکه برای تداوم یک مدیریت جهادی تلاش کنیم تا این فرهنگ را در جامعه حفظ و تقویت کنیم که اگر اینگونه باشد خداوند نیز ما را یاری خواهد کرد.

وی با اشاره مجدد به اینکه دو جریان فتنه و انحراف شعارهای متفاوتی می‌دهند اما در باطن ریشه انقلاب را می‌زنند تصریح کرد: این دو جریان امروز به خواسته امام و رهبری و دستاوردهای انقلاب آسیب می‌زنند.

قالیباف با اشاره به شعار سال ۹۲ مبنی بر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بر این نکته تاکید کرد که حماسه بار معنوی دارد و مشارکت بایستی حداکثری باشد اما مشارکتی که مبتنی بر درک عمیق است.

این نامزد احتمالی انتخابات با اشاره به ظرفیت‌ها و توانایی‌های کشور اظهار داشت: تا حماسه سیاسی و آنچه خواست مقام معظم رهبری است اتفاق نیفتد حماسه اقتصادی رقم نخواهد خورد.

وی افزود: به نظر بنده کشور آنقدر ظرفیت در حوزه منابع انسانی و حوزه مادی دارد که با همین شرایط سخت می‌توان کشور را بهتر از این اداره کرد.

قالیباف با این وعده که می‌توان ظرف دو سال وضع اقتصادی آشفته کشور را به ثبات رساند و اوضاع را مطلوب‌تر از وضع فعلی کرد، اظهار داشت: امروز وضع اقتصادی آنقدر آشفته است که انسان نمی‌داند یک بسته پنیر امروز قیمتش چقدر است و فردا چقدر خواهد بود. انسان نمی‌داند ماشینش را بفروشد و یا ماشین بخرد و همه چیز در بلاتکلیفی است اما من می‌گویم می‌توان ظرف دو سال این اوضاع را ساماندهی و مشکلات را حل کرد تا بیش از این به مردم فشار نیاید.

وی در همین زمینه گفت: تمامی این مشکلات با فرهنگ گذشت قابل تحقق است و نمی‌توان با دروغ، پرده‌دری، ریا، بداخلاقی و… کاری از پیش برد.

قالیباف با بیان اینکه با غیرت جوانان و همت مردم کشور را می‌سازیم تصریح کرد: باید فضا را در حوزه فرهنگ، اقتصاد و … همانطوری که امام فضا را باز کرد و بسیاری از شهدا آن افتخارات را آفریدند ما نیز با تاسی از امام فضا را باز کرده و کار را به دست مردم بسپاریم.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر بنده توفیق خدمتگذاری داشتم قول می‌دهم فضا را باز می‌کنم تا جوانان با غیرت و مردم فهیم با یک روحیه جهادی همانند دفاع مقدس وارد صحنه شوند که این ظرفیت وجود دارد.

این سخن قالیباف تکبیر حاضرین در پی داشت و عده‌ای نیز با شعار «قالیباف رزمنده، رئیس‌جمهور آینده» حمایت خود را از مواضع شهردار تهران اعلام کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3821

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.