بی بی سی: مقامات آمریکایی در ژانویه ۲۰۱۲ گفته بودند که بزرگترین بمبهای سنگرشکن آن کشور احتمالا قدرت رسیدن به تاسیسات زیرزمینی در فردو برای تخریب تاسیسات غنی سازی اورانیوم را ندارند. جام سیاسی: روزنامه “وال استریت ژورنال” نوشت: ارتش آمریکا بزرگترین نوع بمب‌ سنگرشکن خود را برای مقابله احتمالی با ایران بازطراحی کرده تا ...

بی بی سی: مقامات آمریکایی در ژانویه ۲۰۱۲ گفته بودند که بزرگترین بمبهای سنگرشکن آن کشور احتمالا قدرت رسیدن به تاسیسات زیرزمینی در فردو برای تخریب تاسیسات غنی سازی اورانیوم را ندارند.

جام سیاسی: روزنامه “وال استریت ژورنال” نوشت: ارتش آمریکا بزرگترین نوع بمب‌ سنگرشکن خود را برای مقابله احتمالی با ایران بازطراحی کرده تا قابلیتها و توانایی آن را بیافزاید.

 

به گزارش “بی بی سی” بمب‌های سنگرشکن از حفاظهای بتنی می‌گذرند تا به عمق هدف برسند و سپس منفجر می شوند.

 

وال استریت ژورنال مدعی شده است که هدف آمریکا در بازطراحی این بمب سنگرشکن برای حمله احتمالی به مراکز اتمی ایران این است که به اسرائیل نشان دهد در مقابله نظامی با ایران در صورت شکست دیپلماسی جدی است.

این روزنامه می گوید جدیدترین نوع بمب سنگرشکن که بیش از ۱۳.۵ تن وزن دارد برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای فردو در نزدیکی شهر قم طراحی شده است.

 

به نوشته این روزنامه، آمریکا و اسرائیل اکنون اطمینان یافته اند که تاسیسات فردو را می توان از هوا هدف قرار داد و این مسئله می تواند به حل و فصل دیپلماتیک مسئله تحقیقات اتمی ایران کمک کند.

بی بی سی اضافه کرده است که مقامات آمریکایی در ژانویه ۲۰۱۲ گفته بودند که بزرگترین بمبهای سنگرشکن آن کشور احتمالا قدرت رسیدن به تاسیسات زیرزمینی در فردو برای تخریب تاسیسات غنی سازی اورانیوم را ندارند.

 

به نوشته بی بی سی، اما اکنون یک مقام نظامی آمریکایی به روزنامه وال استریت ژورنال گفته است “امیدوارم مجبور نشویم از آنها استفاده کنیم، اما اگر مجبور شویم می دانیم که کارساز خواهند بود.”

وزارت دفاع آمریکا بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برای ساختن و سپس بازطراحی بیست بمب سنگرشکن هزینه کرده است.

 

این مطالب از سوی روزنامه آمریکایی در حالی مطرح می شود که چندی پیش با طرح ساخت چنین بمبی، کارشناسان، نفوذ به نیروگاه فردو و ایجاد رخنه در آن توسط بمب های سنگر شکن_با هر درجه رسوخ_را غیر ممکن دانسته بودند.

 

با این حال آخرین دور گفت‌وگوهای اتمی ایران با ۱ + ۵ (که کشوری نظیر آمریکا که پرونده سیاه آن به سبب استفاده از بمب هسته ای و کشتار مردم ویتنام، عراق و افغانستان و … آلوده است، در بین این گروه قرار دارد) در شهر آلماتی قزاقستان در فروردین ماه برگزار شد و قرار است دور بعدی مذاکرات در ۲۵ اردیبهشت ماه در استانبول انجام شود.

 

ایران همواره تاکید داشته که تحقیقات اتمی آن کشور صلح آمیز بوده و در راستای تامین برق و همچنین رادیوایزوتوپهای دارویی بوده و تهدیدات این چنینی تاثیری در روند پیشرفت های ایران نخواهد داشت.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3814

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.