در آخرین روز مهلت ثبت‌نام اقدام می‌کنیم وب سایت بی بی سی فارسی در بازتاب اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ نوشت: «علی اکبر ولایتی، وزیر پیشین امور خارجه و از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفته است که اعضای ائتلاف ۱+۲ قرار است در آخرین روز مهلت ثبت نام برای انتخابات اقدام کنند.   او ...

در آخرین روز مهلت ثبت‌نام اقدام می‌کنیم

وب سایت بی بی سی فارسی در بازتاب اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ نوشت: «علی اکبر ولایتی، وزیر پیشین امور خارجه و از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفته است که اعضای ائتلاف ۱+۲ قرار است در آخرین روز مهلت ثبت نام برای انتخابات اقدام کنند.

 

او همراه با محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و غلامعلی حداد عادل، نماینده مجلس ائتلافی را تشکیل داده اند که از گروه های اصلی اصولگرایان فعال برای انتخابات هستند.

 

اعضای این ائتلاف پیشتر گفته بودند که هر سه عضو آن برای انتخابات ثبت نام خواهند کرد و در مرحله ای دو نفر به نفع نامزد نهایی کناره گیری می کنند.»

 

 

بی بی سی در ادامه نوشت: «روز گذشته در گزارشی آمده بود که محمدباقر قالیباف٬ “فاصله چشمگیری” با دو عضو دیگر ائتلاف ۱+۲ پیدا کرده است.

 

“در تازه ترین نظرسنجی سراسری در مورد ائتلاف سه گانه که توسط برخی سازمان ها در سراسر کشور انجام شده، شهردار تهران بیش از ۵۵ درصد آراء را کسب کرده است.”»

 

***

 

پیارم به نقل از جام نیوز/رادیو فردا: رسانه دولت «شایعه دستگیری احمدی‌نژاد» را توطئه خواند

اما وب سایت رادیو فردا وابسته به سازمان سیا، در خبری به شایعه ای دیگر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری پرداخت که از دستگیری “محمود احمدی نژاد” توسط نیروهای امنیتی حکایت دارد.

 

به نوشته رادیو فردا، «شبکه ایران وابسته به موسسه دولتی ایران، ضمن تکذیب گزارش‌ منتشره در برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر دستگیری چند ساعته محمود احمدی‌نژاد، این خبرها را «شایعه» و «توطئه» توصیف کرده است.»

 

رادیو فردا نوشت: «شبکه دولتی ایران در این باره نوشته است: “این خبر کذب در حالی بر خروجی این پایگاه خبری قرار گرفت که دارای تناقضات و دروغ پردازی‌های مکرر و متعدد می‌باشد.”

 

این تکذیبیه افزوده است: “به نظر می‌رسد انتشار این اخبار دروغ با هدف تاثیرگذاری بر فضای انتخابات ریاست جمهوری ایران که کمتر از دو ماه دیگر برگزار می‌شود، بوده و در راستای اجرای پروژه ضد امنیتی علیه ایران و القای حاکمیت دوگانه در ساختارهای نظام تهیه و منتشر شده است.”»

 

 

به نوشته رادیو فردا: «سه شنبه، سایت ورلد نت دیلی (WND)، در گزارشی به قلم رضا کهلیلی نوشته بود که محمود احمدی‌نژاد به مدت هفت ساعت توسط سازمان اطلاعات سپاه و بازجویی شده است. کهلیلی که خود را افسر سابق سپاه معرفی می کند، پیشتر هم خبر از انفجار در سایت اتمی فردو داده بود که آژانس و آمریکا آن را بی اعتبار دانسته و تکذیب کردند.»

 

ورلد نت دیلی می افزاید روز دوشنبه پس از اینکه احمدی‌نژاد از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب بازدید کرد، در مسی برگشت توسط نیروهای امنیتی به مدت هفت ساعت بازداشت شده است.

 

باید یادآور شد که هر چه به انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۹۲نزدیک‌تر می‌شویم، جریان ورود اطلاعات مخدوش و کذب به فضای رسانه‌ای کشور از سوی جریان‌های خبری ـ بعضا داخلی و عمدتا خارجی ـ به اوج خود نزدیک می‌شود.

 

انتشار خبر احتمال وجود یک نوار که در آن سخنانی میان دو مقام کشوری درباره نتایج انتخابات سال ۸۸ رد و بدل شده ‌و تکذیب آن توسط دفتر ریاست جمهوری ـ فارغ از درستی و نادرستی آن ـ از آنجا که تنها یک احتمال است و منبع خبر می‌تواند به آسانی مدعی شود ‌از یک احتمال سخن گفته ‌و نه یک امر واقعی، از جمله این اخبار است؛ اخباری که با ادعای وجود یک احتمال، در صدر رسانه‌های داخلی و بین‌المللی قرار می‌گیرد و به راحتی شوکی رسانه‌ای در کشور پدید می‌آورد ‌و فضا را به گونه‌ای مدیریت می‌کند تا جامعه در روزهای منتهی به انتخابات درباره موضوعاتی که از قبل در مورد آن بحث درگرفته است، رادیکالیزه شود.

 

***

 

رادیو فردا: قالیباف: دروغ و ریا و تزویر کشور را فراگرفته است

وب سایت رادیو فردا در خبری از انتخابات ریاست جمهوری به بخشی از اظهارات محمد باقر قالیباف در انتقاد از محمود احمدی نژاد پرداخت.

 

این وب سایت وابسته به سازمان سیا نوشت: «محمد باقر قالیباف شهردار تهران و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ایران، با انتقاد شدید از مدیرت دولت محمود احمدی‌نژاد گفت «باید بدانیم که از نردبان دروغ، ریا، تزویر و تهمت نمی‌توان به بام سعادت برسیم.»

 

رادیو فردا در ادامه نوشت: «با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری ایران، بسیاری از اصولگرایان به ویژه نامزدهای احتمالی انتخابات، به صف منتقدان هشت سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد پیوستند. این در حالی است که بسیاری از اصولگرایان حاکم بر ایران در انتخابات گذشته، پشتیبان احمدی‌نژاد بودند.»

 

 

رادیو فردا با اشاره به این مطلب که “قالیباف با اشاره به تحریم‌های بین المللی اعمال شده علیه ایران اظهار داشته است: «نه آمریکا آنقدر بزرگ و نه دنیا آنقدر کوچک است که تحریم‌ها بر ما اثر بگذارد…آمریکا عزت ما را نمی‌تواند بگیرد و نباید ضعف درونی‌مان را به آمریکا نسبت دهیم.»” نوشت: «اظهارات اخیر محمدباقر قالیباف، در مورد رابطه با آمریکا، در روزهای اخیر با واکنش شماری اصولگرایان مواجه شده است.

 

قالیباف به تازگی در مصاحبه‌‌ای گفته بود که اگر لازم باشد، حتما با آمریکا مذاکره می‌کند. در واکنش به این موضع منتقدان وی گفته‌اند که این حوزه مربوط به رهبر جمهوری اسلامی است یا آن «خط قرمز نظام» خوانده‌اند.»

 

رادیو فرانسه نیز با بازتاب بخشی از سخنان شهردار تهران که در آن از “مکتب ایرانی” انتقاد کرده نوشت: «سردار محمدباقر قالیباف که از نامزدهای محتمل اصولگرایان در انتخابات آینده ریاست جمهوری به شمار می رود، در انتقاد تلویحی از سخنان اسفندیار رحیم مشایی گفته است که مکتب او نه ایرانی، بلکه مکتب اهل بیت است  که به گفتۀ سردار قالیباف بیشترین خدمت را به ایران کرده است.»

 

به نوشته رادیو فرانسه: «سردار قالیباف، در جای دیگری از سخنانش تحریم‌های آمریکا و غرب علیه ایران را بی اثر دانست و افزود که مردم جان و مال و فرزندان خود را فدا می‌کنند ولی عزت خود را در برابر غرب و آمریکا از دست نمی‌دهند.

 

در اظهاراتی جداگانه، حجت الاسلام امامی کاشانی که امامت نماز جمعه امروز تهران را برعهده داشت گفت که تصمیم‌گیری دربارۀ ازسرگیری رابطه با آمریکا در اختیار نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیست و بر اساس قانون اساسی تنها رهبر جمهوری اسلامی، آیت‌الله خامنه‌ای، اجازۀ تصمیم‌گیری در این زمینه و موارد مشابه را دارد. خطیب نماز جمعۀ تهران از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواست که در حد وظایف و اختیارات شان اظهار نظر کنند.»

 

***

 

کلمه: آیت الله امینی: کارد به استخوان مردم رسیده است/ مردم از شعار خسته شده اند

وب سایت کلمه نیز در بازتاب اخبار انتخاباتی اظهارات امام جمعه موقت قم را منتشر کرد.

 

به نوشته کلمه: «وی با انتقاد از شرایط اقتصادی و گرانی و بیکاری گفته است: اینکه بگوییم نظام اسلامی، نظام عدالت است کافی نیست؛ مردم از این شعارها خسته شده‌اند و مردم باید عدالت را با تمام وجود حس کنند. آنچه مردم را نگران می کند تورم و گرانی است؛ گرانی مردم را به ستوه آورده است؛ مردم کارد به استخوانشان رسیده…

 

امام جمعه موقت قم با انتقاد از شرایط اقتصادی و گرانی و بیکاری گفته است: اینکه بگوییم نظام اسلامی، نظام عدالت است کافی نیست؛ مردم از این شعارها خسته شده‌اند و مردم باید عدالت را با تمام وجود حس کنند.»

 

 

کلمه در ادامه یادآور شد: «آیت الله امینی پیش از نیز بارها از مسئولان انتقاد کرده و گفته بود که با مردم صادق باشید و اگر مشکلی وجود دارد خیلی صادقانه با مردم مطرح کنید و از مردم خود برای برطرف شدن آن مشکلات، کمک بخواهید.

 

آیت‌الله ابراهیم امینی امام جمعه موقت قم با بیان اینکه وضعیت دولت آینده وضعیت خوبی نیست، اظهار داشت: هر دولتی سر کار بیاید با انبوهی از مشکلات رو به رو است که حل این مشکلات آسان نیست.»

 

«وی با بیان اینکه مردم نگران هستند، گفت: آنچه مردم را نگران می کند تورم و گرانی است؛ گرانی مردم را به ستوه آورده است؛ مردم کارد به استخوانشان رسیده است؛ البته تورم علت مختلفی دارد که هم تحریم‌ها و هم سیاست‌های اقتصادی مسئولان، در آن تاثیر گذار است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: اینکه بگوییم نظام اسلامی، نظام عدالت است کافی نیست؛ مردم از این شعارها خسته شده‌اند و مردم باید عدالت را با تمام وجود حس کنند.

 

آیت الله امینی با انتقاد از وضعیت فرهنگی جامعه، به مسئله اشتغال اشاره کرد و گفت: بیکاری واقعا رنج آور است و این موضوع باید به صورت ریشه‌ای حل شود؛ ما اکنون فارغ التحصیلان بیکار فراوانی داریم که این موضوع خوبی نیست.

 

وی تأکید کرد: کسانی که می خواهند به صحنه انتخابات وارد شوند باید برای این مشکلات راه حل ارائه دهند و اگر کاندیداها بخواهند مردم به صحنه بیایند باید برنامه مدونی برای موضوعات مختلف کشور ارائه کنند.»

 

***

 

رضا پهلوی: ما انتخابات آزاد می خواهیم

وب سایت صدای آمریکا ارگان رسمی ایلات متحده با اشاره به اظهارات فرزند شاه مخلوع ایران نوشت: آقای پهلوی که ۵٢ سال دارد می گوید این شورا و وی قصد دارند تا بر اساس معیارهای بین المللی انتخابات آزاد و منصفانه در ایران برگزار کنند.

 

 

رضا پهلوی که در سمت جدید سخنگوی شورای به اصطلاح ملی ایران سخن می گوید، به نوشته “واشنگتن پست” قرار است با هدف برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه و کارزار نافرمانی مدنی، حکومت روحانیون ایران را به چالش  بکشد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3812

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.