عضو ائتلاف بزرگ اصولگرایان گفت: دولت مجری انتخابات است و اقتضا می‌کند در این عرصه کاندیدایی نداشته باشد.   به گزارش پیارم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید‌محمد‌حسن ابوترابی‌فرد در حاشیه دیدار صبح امروزش با جمعی از اساتید برجسته دانشگاه‌های تهران زمان احتمالی معرفی نامزد نهایی ائتلاف پنجگانه را یک هفته آینده عنوان ...

عضو ائتلاف بزرگ اصولگرایان گفت: دولت مجری انتخابات است و اقتضا می‌کند در این عرصه کاندیدایی نداشته باشد.

خبرگزاری فارس: مجری انتخابات نباید کاندیدا معرفی کند/ معرفی نامزد ائتلاف پنجگانه تا هفته آینده

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید‌محمد‌حسن ابوترابی‌فرد در حاشیه دیدار صبح امروزش با جمعی از اساتید برجسته دانشگاه‌های تهران زمان احتمالی معرفی نامزد نهایی ائتلاف پنجگانه را یک هفته آینده عنوان کرد.

وی تصریح کرد: نامزد نهایی ائتلاف پنجگانه تا این تاریخ نهایی نشده و در روزهای آتی با دریافت نظر‌سنجی‌ها به سوی یک نگاه واحد حرکت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در پاسخ به این سوال که آیا از نتیجه نظر‌سنجی‌های ائتلاف پنجگانه اطلاع دارد، اظهار داشت: بی‌اطلاع نیستم اما شایسته است مرجع مربوطه به صورت رسمی نتیجه نظر‌سنجی را اعلام کند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در صورت معرفی فردی غیر از او از سوی ائتلاف پنجگانه به نتیجه توافقات پایبند خواهد بود، گفت که در مذاکراتی که داشتیم بر این موضوع توافق شده است.

خبرنگاری از عضو ائتلاف پنجگانه درباره نامزد اصلح این ائتلاف بر اساس مبانی و شرایط ائتلاف سوال کرد که حجت‌الاسلام ابوترابی فرد پاسخ داد: انتخاب نامزد اصلح موضوعی است که مردم به تشخیص خود عمل می‌کند و نظر ما این است که به سمت نظر واحد برای رسیدن به اجماع مطلوب برسیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تعدد کاندیداها و احتمال ائتلاف بین دو ائتلاف اصولگرایان گفت: نگاه این است که با توجه به فضای پیش رو و رقابت‌هایی که صورت می گیرد و همچنین با توجه به مرجعیت جامعتین به یک نظر مطلوب برسیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد همچنین در خصوص آرایش کاندیداها در صورت ورود هاشمی رفسنجانی به این عرصه تصریح کرد: به طور طبیعی رویداد‌هایی همچون حضور کاندیداها می‌تواند در نحوه نتیجه‌گیری نقش خود را ایفا کند.

خبرنگار فارس از عضو ائتلاف بزرگ اصولگرایان درباره میزان احتمال معرفی نامزد از سوی دولت یا حامیانش سوال کرد که وی پاسخ داد: دولت مجری انتخابات است و برای اینکه وظیفه خود را به شایستگی انجام دهد و از معرض نقدها و اتهامات دیگران خود را مصون دارد باید رفتارها و روش‌های مناسب اتخاذ کرده و اقتضا می‌کند در این عرصه کاندیدایی نداشته باشد.

خبرنگاری از حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در خصوص ترکیب کابینه سوال کرد که پاسخ داد در این زمینه بررسی‌هایی شده اما فعلا طرح نام افرد را به مصلحت نمی‌دانم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افراد مورد‌نظر وی برای حضور در کابینه اصولگرا هستند یا از سایر طیف‌ها نیز در دولتش استفاده خواهد کرد، گفت: نگاه من معطوف به شایسته‌سالاری با شاخص‌هایی است که باید در نظر گرفت.

وی میزان تعهد و باور به مبانی انقلاب، اسلام، ولایت و رهبری قانون اساسی و برخورداری از تخصص و سابقه مدیریت قابل قبول و همچنین بالاترین ظرفیت برای انجام مسئولیت را از جمله این شاخص‌ها عنوان کرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد بر همین اساس خاطرنشان کرد که بسیاری از خط‌کشی‌ها در راستای این اصول و چارچوب‌ها نیست.

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم در پایان در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که آیا فرد خاصی را در نظر دارد که در صورت احتمال ورودش به عرصه به نفع او از نامزدی در انتخابات انصراف دهد، اظهار داشت: خیر؛ فعلا در این خصوص تامل و درنگی نداشته ام.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3798

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.