بی بی سی فارسی در گفت و گو با کارشناس خود به تحلیل فضای انتخاباتی ایران پرداخت. کارشناس این شبکه از شانس بالای ائتلاف ۱ + ۲ و به خصوص از اقبال بیشتر مردم به آقای قالیباف گفت.     بی بی سی فارسی در گزارشی فضای انتخاباتی در ایران را با نگاهی منفی و ...

بی بی سی فارسی در گفت و گو با کارشناس خود به تحلیل فضای انتخاباتی ایران پرداخت. کارشناس این شبکه از شانس بالای ائتلاف ۱ + ۲ و به خصوص از اقبال بیشتر مردم به آقای قالیباف گفت.

 

 

بی بی سی فارسی در گزارشی فضای انتخاباتی در ایران را با نگاهی منفی و تخریبی مورد بررسی قرار داد و ضمن آن با “علیرضا نامور حقیقی” از تحلیل گران خود به گفت و گو نشست.

 

گوینده بی بی سی از کارشناس خود درباره علت تعدد نامزدهای اصولگرایان در این انتخابات پرسید: «اصولگرایان  چهره های متعددی را وارد میدان کرده اند؛ دلیل این تعدد چهره ها چیست؟»

 

نامور حقیقی سه دلیل خود برای افزایش چهره های اصولگرا را این گونه بیان کرد: «بخشی از این اصولگراها با ورود به صحنه انتخابات می خواهند قدرت چانه زنی خود را برای حضور در دولت آینده افزایش دهند. این ها در آستانه انتخابات به نفع کاندیدای اصلی کنار می روند. برخی خود را برای انتخابات بعدی آماده می کنند؛ یعنی می خواهند در حوزه سیاست نقش فعال تری داشته باشند. گروهی هم هستند که بخشی از گفتمانشان را در نقد آقای احمدی نژاد مطرح نکرده اند؛ بنابراین فضای انتخابات، فضای نقد را فراهم می کند؛ مثل صحبت های آقای باهنر که صحبت هایی را مطرح می کند که در گذشته به دلیل فضای کشورمطرح نمی کرد.»

 

 

وی در پاسخ به سؤال گوینده بی بی سی درباره “چرایی ائتلاف اشخاص در این انتخابات که تاکنون سابقه نداشته است” گفت: «ائتلاف چند خاصیت دارد: اولا باعث مشخص نشدن کاندیدای نهایی می شود؛ چون اگر کاندیدای نهایی زود مشخص شود جریان های رقیب او را تخریب می کنند. دوم این که وقتی ائتلاف می کنند موجب تبلیغات بیشتر در شهرستان ها می شوند و سوم این که ائتلاف کمک می کند که آن هایی که موفق نمی شوند بتوانند در قدرت حضور داشته باشند.»

 

نامور حقیقی در پاسخ به این سؤال که “از این که آیت الله خامنه ای تأکید کرده کسانی وارد صحنه انتخابات شوند که توانایی های کافی داشته باشند، چه برداشتی دارید؟” تصریح کرد: «کاندیداها باید سابقه مدیریت اجرایی داشته باشند. شواری نگهبان بخشی از کاندیداها را حذف خواهد کرد؛ چون بخشی از آن ها “رجل سیاسی” شناخته نمی شوند. برخلاف سال ۸۸ که آقای خامنه ای از ساده زیستی صحبت می کرد این دوره بیشتر کارآمدی، مدیریت، مقاومت در حوزه بین المللی و شعارهای غیر واقعی ندادن را مطرح می کند.»

 

علیرضا نامور حقیقی در پایان درباره فضای روزهای آینده انتخابات گفت: «اگر آقای هاشمی و خاتمی نیایند قطعا این انشقاق میان اصولگرایان ادامه خواهد یافت. به نظر من آقایان قالیباف و ولایتی بیشترین شانس را دارند؛ به خصوص آقای قالیباف که از لحاظ افکار عمومی با اقبال بیشتری میان مردم مواجه است.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3793

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.