کیش- یک پژوهشگر و محقق مسایل بین الملل تلاش های دشمنان ملت ایران در راستای تحریف نام خلیج فارس را ناکام خواند و گفت: نخستین گام در این راستا را انگلیسی ها برداشتند. به گزارش خبرنگار پیارم به نقل از  ایرنا، پیروز مجتهدزاده شامگاه سه شنبه در آیین گشایش دومین همایش بین المللی محیط زیست ...

کیش- یک پژوهشگر و محقق مسایل بین الملل تلاش های دشمنان ملت ایران در راستای تحریف نام خلیج فارس را ناکام خواند و گفت: نخستین گام در این راستا را انگلیسی ها برداشتند.

به گزارش خبرنگار پیارم به نقل از  ایرنا، پیروز مجتهدزاده شامگاه سه شنبه در آیین گشایش دومین همایش بین المللی محیط زیست و ژئوپلیتیک خلیج فارس در جزیره کیش افزود: در سال ۱۹۳۵ میلادی نماینده بریتانیا در منطقه خلیج فارس در نامه ای به دولت متبوع خود نوشت در آن مقطع این دولت زمام کل منطقه عربی را در اختیار دارد و بهتر است نام خلیج فارس را تغییر دهد.

 

وی یادآوری کرد: صدام حسین نیز در دوران حکومت در عراق میلیاردها دلار در این راستا هزینه کرد و این تلاش مذبوحانه نیز نظیر دیگر اقدامات در این راستا منجر به شکست شد چرا که تاریخ و جغرافیای یک تمدن با صرف پول قابل تغییر نیست.

 

این پژوهشگر و محقق مسایل بین الملل، تمدن ایران را ریشه دار خواند و گفت: مفهوم جغرافیایی کشور برای نخستین بار در ایران ابداع شد و شکل گرفت و به دیگر نقاط جهان تسری یافت.

 

وی تاکید کرد: ریشه دار بودن تمدن و هویت ایرانی خلیج فارس عامل ناکامی تلاش ها برای تغییر نام این پهنه آبی بوده است.

 

دومین همایش بین المللی محیط زیست و ژئوپلیتیک خلیج فارس شامگاه سه شنبه دهم اردیبهشت ماه و همزمان با روز ملی خلیج فارس با حضور تعدادی از صاحب نظران داخلی و خارجی در جزیره کیش آغاز بکار کرد.

 

در این همایش بین المللی سه روزه علاوه بر صاحب نظرانی از کشورمان، کارشناسانی از کشورهای رومانی و امریکا حضور دارند و مسایل خلیج فارس از دو منظر محیط زیست و علوم سیاسی مورد بررسی قرار می گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3766

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.