مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به انتخاباتی شدن سفرهای استانی دولت گفت: مردم نسبت به خدمتگزاران خود و شخص رئیس جمهور علاقه دارند اما اگر بخواهند مردم را تحقیر کنند آنها نمی‌پذیرند و حلقه انحرافی نقاط قوت دولت را به ضعف تبدیل کرده است. ● گزارش تصویری مرتبط——————————-   به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید‌نظام‌الدین ...

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به انتخاباتی شدن سفرهای استانی دولت گفت: مردم نسبت به خدمتگزاران خود و شخص رئیس جمهور علاقه دارند اما اگر بخواهند مردم را تحقیر کنند آنها نمی‌پذیرند و حلقه انحرافی نقاط قوت دولت را به ضعف تبدیل کرده است.

خبرگزاری فارس: حلقه انحرافی نقاط قوت دولت را به ضعف تبدیل کرده است
گزارش تصویری مرتبط

——————————-

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید‌نظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس ظهر امروز سه‌شنبه در مناظره با مجید امیدی شهرکی مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در برنامه‌ای که از سوی شورای هماهنگی دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شده بود در پاسخ به سؤالی مبنی بر رویکردخبرگزاری فارس از زمان آغاز مدیریت فعلی اظهار داشت: تصور بنده این بود که سطح این مناظره کلان‌تر و در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری است  در حالی که رسانه به طور طبیعی در معرض دید مخاطبان قرار دارد و آنها باید رسانه را ارزیابی کنند از این رو ارائه این گزارشات در جمع‌های دانشجویی کسل کننده خواهد بود.

موسوی با بیان اینکه  انتخابات ریاست‌جمهوری آزمون بسیار بزرگی است که متعلق به مردم است و آنها باید نسبت به کاندیداهای مختلف دست به انتخاب بزنند تصریح کرد: اصل اول در خبرگزاری فارسمشارکت گسترده مردم در انتخابات و اطلاع‌رسانی درباره روند سیاسی حاکم بر انتخابات و ارائه شاخصها است و از همین رو تلاش بر این بود که همه کاندیداهایی را که اعلام حضور کرده‌اند، پوشش دهیم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس ادامه داد: البته در عین حال ما ورود انتقادی نیز نسبت به برخی اشخاص و گفتمان‌ها داشته‌ایم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه شما وظیفه خود را در فارس چطور ارزیابی می‌کنید گفت: ما قطعا از کاندیدای خاصی حمایت نخواهیم کرد چرا که رسالت خود را این نمی‌دانیم، اما ارائه شاخص‌ها در رابطه با کاندیداها یکی از وظایف رسانه‌ها است.

موسوی بر همین اساس زمینه‌سنجی درباره نیازهای مردم و نوع نگاه آنها به حکومت، نظام، انتخابات و خروجی آن را از دیگر وظایف رسانه‌ها برشمرد و افزود: ما تبیین شاخص‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است را وظیفه خود می‌دانیم و اگر برخی عملکرد‌ها خارج از این معیارها باشد آنها را نقد خواهیم کرد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا فارس خبرگزاری مردم است گفت: قضاوت درباره یک رسانه و عملکرد آن به مخاطب باز می‌گردد. لذا متعلق بودن یا نبودن یک رسانه به مردم یک امر انتزاعی است؛ اما اینکه ما به هر دلیلی یک نهاد را که زیر مجموعه دولت است متعلق به مردم بدانیم و بگوییم که بقیه اینطور نیستند قابل نقض است.

وی با بیان اینکه همه نهادهای بودجه‌گیر از سیستم به نوعی برخاسته از رأی مردم محسوب می‌شود و رهبری نیز در این کشور برخاسته از رأی مردم است گفت: بنابر این اگر بخواهیم این گونه ارزیابی کنیم چنین منطقی دقیق نیست.

موسوی در توصیف رسانه مردمی گفت: رسانه مردمی آن است که بتواند از نگاه و گفتمان و مشکلات مردم سخن بگوید و آنها را به صورت واقعی منعکس کند. هر چند بنده نیز قبول دارم که سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی درست نیست اما اینکه بخواهیم بگوییم شهر در امن و امان است و هیچ خبری وجود ندارد و صرفاً برخی اخبار را برای مسئولان منتشر کنیم تا دولتی که منتخب مردم است مورد نقد قرار نگیرد، صحیح نیست.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، با اشاره به مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها ادامه داد: رسانه‌های عمومی‌تر، مخاطبان بیشتری نیز دارند و موظف هستند به همین نسبت بخش‌های عمومی‌تری را پوشش دهند اینکه ما نباید چون مخاطب خود را فرهیخته تلقی می‌کنیم، هیچ خبری بر نقد مسئولان منتشر کنیم، درست نیست.

وی با تاکید بر اینکه یکی از نشانه‌های مردمی بودن رسانه‌ها، طبقه‌ای نبودن و عدم انحصار آن به یک قشر است یادآور شد: بنابر این ما می‌بینیم که در سطح کشور بین خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها و سایت‌ها میزان مخاطبان مختلفی وجود دارد.

موسوی با بیان اینکه فضای نشاط و امید زمانی در بین مردم ایجاد می‌شود که رسانه‌ها و مردم بتوانند حرف خود را مطرح کنند متذکر شد: البته اگر وظیفه رسانه‌ای تبیین اقدامات انجام شده از سوی یک نهاد باشد، بر آن حرجی نیست و باید بر همین اساس کارش را درست انجام دهد اما نباید همه رسانه‌ها را در یک چارچوب دید.

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: یکی از مباحثی که در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح می‌شود نقد وضع موجود است و نمی‌توان بدون آن نگاه به آینده داشت. هر چند در نقد نباید بداخلاقی و توهین وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر مطرح شدن برخی اظهارات درباره رأی‌آور بودن موسوی در صورت عدم فتنه‌گری در سال ۸۸ از سوی برخی افراد گفت: باید ببینیم این مطلب در چه فضای مطرح شده است اما تحلیلی که راجع‌به این موضوع مطرح بوده این است که اگر آن آقایان در صورتی که اتفاقات سال ۸۸ رخ نمی‌داد کاندیدا می‌شدند می‌توانستند از رأی مردم برخوردار باشند اما بنده پیشگو نیستم و نمی‌توان در عرصه سیاسی با قطعیت سخن گفت.

موسوی با اشاره به برخی اظهارات امیدی شهرکی درباره لزوم جذب حداکثری و تحمل افراد مخالف ادامه داد: جذب حداکثری، تحمل افراد مخالف و عدم تهمت‌زدن را همه پذیرفتند اما این موضوع باید در یک تراز بالاتری بررسی شود؛ از کارهای رسانه‌ای در دنیا افشاء گری است و در برابر آن رسانه فرد می‌تواند شکایت کند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، بر همین اساس به اقدام رئیس‌جمهور در پخش یک فیلم ویدئویی در مجلس اشاره کرد و گفت: اینکه رئیس‌جمهور در مجلس راجع‌ به موضوعی که ارتباطی با دستور کار مجلس نداشته است را پخش می‌کند از لحاظ قانونی و حقوقی قابل ایراد است چرا که به فردی تهمت وارد شده است چرا که اگر آن اتفاق افتاده بود باید به دستگاه قضایی ارائه می‌شد و در غیر این صورت نباید در این سطح نشان می‌دادند.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور در موضوع افزایش سکه و دلار خیلی راحت گفت که پیامک خبرگزاری فارس قیمت‌ها را افزایش داده است و اگر رسانه‌ای در این تراز مؤثر باشد باید پیامکی بزند تا قیمت‌ها دوباره پایین بیاید گفت: اقتصاد باید چارچوب داشته باشد.

موسوی با اشاره به بخش دیگری از اظهارات امیدی شهرکی درباره جذب و نگاه رحمانیت یادآور شد: شما از دایره جذب و نگاه رحمانیت و نگاه علوی و فاطمی سخن می‌گوید اما نوع برخوردی که با وزرای همین دولت صورت گرفت رحمانی نبود؛ وزیری که از سوی جمهوری اسلامی به کشور دیگری رفته بود در حین صحبت عزل شد آیا این موضوع اخلاقی است.

این فعال رسانه ای با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به نقاط قوت دولت فعلی و عبور از نقاط منفی آن ادامه داد: در آستانه انتخابات ما باید فضای موجود را نقد کنیم تا بتوانیم نقاط ضعف را بشناسیم و فهرست کنیم.

وی در ادامه این مناظره با بیان اینکه خیلی از مراجع و آقایان در انتصاب وزیر وزن مخالف بودند اما آقای رئیس‌جمهور با استدلالاتی که وهن محسوب می‌شد وی را به عنوان وزیر بهداشت منصوب کرد گفت: اما بعد از دو سال ما دیدیم که این موضوع تمام شد.

موسوی سفرهای استانی را یکی از نقاط قوت دولت فعلی برشمرد و تصریح کرد: ما معتقدیم که این سفرها نباید تبدیل به سفرهای انتخاباتی شود.

موسوی خاطر نشان کرد: آقایی که نزد رئیس‌جمهور عزیز است، از او می‌توان به عنوان یک شخص حقیقی دفاع کرد اما حضورش در سفرهای استانی هیچ جایگاه قانونی ندارد که برای وی پرچم‌گردانی صورت می‌گیرد از این رو این موضوع غلط است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، به همایش ورزشگاه آزادی اشاره کرد و گفت: واقعا می‌توانستند با امکانات وسیع بیت‌المال از طریق ویدئو کنفرانس از آن افراد تشکر کنند، هر چند در خبرها آمده بود آقایی که قرار بوده برای وی تبلیغ شود به استادیوم رفته است هر چند بنابر این بود که این اتفاق بیفتد اما با فشار رسانه‌ها این موضوع صورت نگرفت.

وی با اشاره به کاهش استقبال مردم در سفرهای استانی تصریح کرد: مردم نسبت به خدمتگزاران خود و شخص رئیس جمهور علاقه دارند اما اگر بخواهند مردم را تحقیر کنند آنها نمی‌پذیرند.

موسوی ادامه داد: نکته درستی که در صحبت‌های آقای امیدی شهرکی بود بحث اخلاق و عدم استفاده ابزاری از اعتقادات است؛ اما به صورت مشخص سؤال بنده این است که مشایی چه سمتی در دولت و نظام دارد که باید در سفرهای استانی پرچم‌گردانی کند و این سؤال مردم از احمدی‌نژاد است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، در عین حال به رویکردهای مردمی احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: احمدی‌نژاد تاکنون به جاهایی رفته که فرماندار نیز به آنجا نرفته است و این کارهای بزرگ قطعا دیده می‌شود. اما در دور چهارم سفرها باید ثمره سه دوره گذشته برداشت شود. در حالی که رئیس‌جمهور با فردی که رئیس دفتر جنبش عدم تعهد است، همراهی می‌کند و در عین حال انتظار دارند صدا و سیما این موضوع را پخش کند در حالی این استفاده ابزاری از سفرهای استانی است.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی در بین مردم حریم مقدسی دارد که نباید آنها را آلوده کنیم، یادآور شد: نخبگان و مردم می‌گویند پرچم گردانی مشایی کنار رئیس‌جمهور چه مفهومی دارد؟ این موضوع باید در دولت بعدی نیز مورد توجه قرار گیرد.

موسوی در ادامه با بیان اینکه مباحثی همچون امام زمان (عج) دستمایه مسائل سیاسی شده است، تصریح کرد: ما نمی‌گوییم نباید از امام زمان اسم برد اما دیدیم رئیس‌جمهور در پیامی که به مناسب درگذشت چاوز داد؛ گفت یقین دارم چاوز به همراه حضرت مهدی و حضرت مسیح بازمی‌گردد؛ این یقین از کجا به دست می‌آید؟

مدیرعامل خبرگزاری فارس، این کار را استفاده ابزاری از مقدسات دانست و اظهار داشت: معتقدم در حق چاوز ظلم شده است. چرا که او در بین مردم اعتبار داشت و به عنوان فردی ضد امپریالیسم شناخته شده بود و در شرایطی که اعراب منطقه حاضر به حمایت از فلسطین نبودند، او با اسرائیل برخورد کرد لذا معتقدیم احمدی‌نژاد با عبارت‌هایی که برای او به کار برد، باعث وهن او شد و روح آن مرحوم در گور لرزید.

وی با بیان اینکه چاوز مردم محترمی بود و نیازی نداشت ما در باره او بگوییم او روزی رجعت خواهد کرد، گفت: این دیگر اتهام‌زنی و اختراع خبرگزاری فارس نیست و هر کس اظهارات رئیس‌جمهور در مورد چاوز را شنید، در این باره تأمل کرد.

موسوی با بیان اینکه رئیس‌جمهور به عنوان رئیس قوه مجریه ‌ابتدا باید یک فرد اجرایی باشد، گفت: احمدی‌نژاد زمانی که می‌خواست کابینه خود را معرفی کند گفت رئیس‌جمهور نظریه‌پرداز نیست. و تاکید کرد ما آمده‌ایم کار کنیم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، به دعوت وزیر خارجه کشورمان از دوستان کشور سوریه برای حضور در ایران اشاره کرد و ادامه داد: احمدی‌نژاد در آن دیدار یک کلام در مورد سوریه صحبت نکرد و فقط در مورد انسان کامل صحبت کرد. در حالی که ورود به بحث‌های انتزاعی همچون انسان کامل و مدیریت جهان در جایگاه رئیس‌جمهور نیست.

وی یادآور شد: بسیاری از مراجع در حال حاضر به دلیل اینکه کسی که سواد مشخصی در تئوری پردازی ندارد اما به این عرصه ورود کرده است، ناراحت هستند. از این رو ما از رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که مسائل و مشکلات را حل کند.

موسوی به مسئله گرانی خودرو اشاره و تصریح کرد: بنده منکر فشارها و تحریم‌ها نیستم اما وقتی در برابر آمریکا و شورای امنیت صحبت کردیم باید آمادگی حل این مسائل را داشته باشیم و رسیدگی به این امور از وظایف دولت است و قطعا رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در این عرصه سیاه‌نمایی نکرده‌اند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه این اولین بار نیست که جمهوری اسلامی تحریم شده است، به تحریم‌های دوره هاشمی و قضیه میکونوس اشاره کرد و یادآور شد: عارف و تاج‌زاده بارها گفتند زمانی که ما دولت را از هاشمی تحویل گرفتیم موشک‌ها به سمت ایران نشانه رفته بود و حتی در دولت خاتمی با وجود مطرح شدن گفت‌وگوی تمدن‌ها، آمریکا ایران را محور شرارت خواند.

وی با بیان اینکه دولت در مسئله تحریم‌ها گرو‌کشی می‌کند،‌ادامه داد: بنده با افراد مختلفی در رده‌های متفاوت حتی در دولت صحبت کرده‌ام و آنها به اتفاق گفته‌اند تحریم‌ها ولو در حالت سنگین نیز ۲۰ تا ۳۰ درصد در کشور اثر دارد. از این رو مردم از رئیس‌جمهور انتظار کار اجرایی و مدیریت صحیح دارند. اما در حال حاضر نسبت به مسائل اساسی کشور بی‌توجهی می‌شود.

موسوی بر همین اساس به بسته نشدن بودجه تا قبل از عید اشاره کرد و گفت:‌ در حالی که تا دو سال قبل بودجه تا آخر سال بسته می‌شد اما در دو سال اخیر بودجه به بعد از عید موکول شده است.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به بحث هدفمندسازی یارانه‌ها تصریح کرد: در بخش یارانه‌ها مسئله اصلی تولید است؛ دولت شهر به شهر می‌گردد و می‌گوید می‌خواهیم یارانه‌ها را تا ۲۵۰ هزار تومان افزایش دهیم. در حالی که اگر بخواهید کشور را به یغما ببرید، خیلی بیشتر از این هم می‌توانید یارانه بدهید ولی آیا یارانه‌ها فقط برای پول دادن به مردم است و نباید به بخش تولید توجه کرد. هر چند که گفته می‌شود در یارانه‌ها هیچ درصدی به بخش تولید اختصاص داده نشده است.

وی با بیان اینکه پول نفت به مزایده گذاشته شده است و اگر یارانه تا ۲۵۰ هزار تومان افزایش یابد، حامل‌های انرژی قطعا ۱۰ برابر خواهد شد، خاطرنشان کرد: این درست که ایران فقط تهران نیست اما کشور هم فقط روستاها نیستند و چرخ تولید باید بچرخد. چرا که نفت بالاخره یک روز به پایان می‌رسد.

موسوی ادامه داد: رئیس‌جمهور و کاندیدایی صادق است که به مردم وعده‌های بیخود ندهد؛ یارانه ۲۵۰ هزار تومان برای کشور زهر هلاهل است و تولید را زمین می‌زند.

وی با اشاره به کاهش استقبال مردم در سفرهای نوروزی تصریح کرد: مردم نسبت به خدمتگزاران خود و شخص رئیس جمهور علاقه دارند اما اگر بخواهند مردم را تحقیر کنند آنها نمی‌پذیرند.

موسوی ادامه داد: نکته درستی که در صحبت‌های آقای امیدی شهرکی بود بحث اخلاق و عدم استفاده ابزاری از اعتقادات است؛ اما به صورت مشخص سؤال بنده این است که مشایی چه سمتی در دولت و نظام دارد که باید در سفرهای استانی پرچم‌گردانی کند و این سؤال مردم از احمدی‌نژاد است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، در عین حال به رویکردهای مردمی احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: احمدی‌نژاد تاکنون به جاهایی رفته که فرماندار نیز به آنجا نرفته است و این کارهای بزرگ قطعا دیده می‌شود. اما در دور چهارم سفرها باید ثمره سه دوره گذشته برداشت شود. در حالی که رئیس‌جمهور با فردی که رئیس دفتر جنبش عدم تعهد است، همراهی می‌کند و در عین حال انتظار دارند صدا و سیما این موضوع را پخش کند در حالی این استفاده ابزاری از سفرهای استانی است.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی در بین مردم حریم مقدسی دارد که نباید آنها را آلوده کنیم، یادآور شد: نخبگان و مردم می‌گویند پرچم گردانی مشایی کنار رئیس‌جمهور چه مفهومی دارد، این موضوع باید در دولت بعدی نیز مورد توجه قرار گیرد.

موسوی در ادامه با بیان اینکه مباحثی همچون امام زمان (عج) دستمایه مسائل سیاسی شده است، تصریح کرد: ما نمی‌گوییم نباید از امام زمان اسم برد اما دیدیم رئیس‌جمهور در پیامی که به مناسب درگذشت چاوز داد؛ گفت یقین دارم چاوز به همراه حضرت مهدی و حضرت مسیح بازمی‌گردد؛ این یقین از کجا به دست می‌آید؟

مدیرعامل خبرگزاری فارس، این کار را استفاده ابزاری از مقدسات دانست و اظهار داشت: معتقدم در حق چاوز ظلم شده است. چرا که او در بین مردم اعتبار داشت و به عنوان فردی ضد امپریالیسم شناخته شده بود و در شرایطی که اعراب منطقه حاضر به حمایت از فلسطین نبودند، او با اسرائیل برخورد کرد لذا معتقدیم احمدی‌نژاد با عبارت‌هایی که برای او به کار برد، باعث وهن او شد و روح آن مرحوم در گور لرزید.

وی با بیان اینکه چاوز مردم محترمی بود و نیازی نداشت ما در باره او بگوییم او روزی رجعت خواهد کرد، گفت: این دیگر اتهام‌زنی و اختراع خبرگزاری فارس نیست و هر کس اظهارات رئیس‌جمهور در مورد چاوز را شنید، در این باره تأمل کرد.

موسوی با بیان اینکه رئیس‌جمهور به عنوان رئیس قوه مجریه ‌ابتدا باید یک فرد اجرایی باشد، گفت: احمدی‌نژاد زمانی که می‌خواست کابینه خود را معرفی کند گفت رئیس‌جمهور نظریه‌پرداز نیست. و تاکید کرد ما آمده‌ایم کار کنیم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، به دعوت وزیر خارجه کشورمان از دوستان کشور سوریه برای حضور در ایران اشاره کرد و ادامه داد: احمدی‌نژاد در آن دیدار یک کلام در مورد سوریه صحبت نکرد و فقط در مورد انسان کامل صحبت کرد. در حالی که ورود به بحث‌های انتزاعی همچون انسان کامل و مدیریت جهان در جایگاه رئیس‌جمهور نیست.

وی یادآور شد: بسیاری از مراجع در حال حاضر به دلیل اینکه کسی که سواد مشخصی در تئوری پردازی ندارد اما به این عرصه ورود کرده است، ناراحت هستند. از این رو ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که مسائل و مشکلات راحل کند.

موسوی به مسئله گرانی خودرو اشاره و تصریح کرد: بنده منکر فشارها و تحریم‌ها نیستم اما وقتی در برابر آمریکا و شورای امنیت صحبت کردیم باید آمادگی حل این مسائل را داشته باشیم و رسیدگی به این امور از وظایف دولت است و قطعا رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در این عرصه سیاه‌نمایی نکرده‌اند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه این اولین بار نیست که جمهوری اسلامی تحریم شده است، به تحریم‌های دوره هاشمی و قضیه میکونوس اشاره کرد و یادآور شد: عارف و تاج‌زاده بارها گفتند زمانی که ما دولت را از هاشمی تحویل گرفتیم موشک‌ها به سمت ایران نشانه رفته بود و حتی در دولت خاتمی با وجود مطرح شدن گفت‌وگوی تمدن‌ها، آمریکا ایران را محور شرارت خواند.

وی با بیان اینکه دولت در مسئله تحریم‌ها گرو‌کشی می‌کند،‌ادامه داد: بنده با افراد مختلفی در رده‌های متفاوت حتی در دولت صحبت کرده‌ام. و آنها به اتفاق گفته‌اند تحریم‌ها ولو در حالت سنگین نیز ۲۰ تا ۳۰ درصد در کشور اثر دارد. از این رو مردم از رئیس‌جمهور انتظار کار اجرایی و مدیریت صحیح دارند. اما در حال حاضر نسبت به مسائل اساسی کشور بی‌توجهی می‌شود.

موسوی بر همین اساس به بسته نشدن بودجه تا قبل از عید اشاره کرد و گفت:‌ در حالی که تا دو سال قبل بودجه تا آخر سال بسته می‌شد اما در دو سال اخیر بودجه به بعد از عید موکول شده است.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به بحث هدفمندسازی یارانه‌ها تصریح کرد: در بخش یارانه‌ها مسئله اصلی تولید است؛ دولت شهر به شهر می‌گردد و می‌گوید می‌خواهیم یارانه‌ها را تا ۲۵۰ هزار تومان افزایش دهیم. در حالی که اگر بخواهید کشور را به یغما ببرید، خیلی بیشتر از این هم می‌توانید یارانه بدهید ولی آیا یارانه‌ها فقط برای پول دادن به مردم است و نباید به بخش تولید توجه کرد. هر چند که گفته می‌شود در یارانه‌ها هیچ درصدی به بخش تولید اختصاص داده نشده است.

وی با بیان اینکه پول نفت به مزایده گذاشته شده است و اگر یارانه تا ۲۵۰ هزار تومان افزایش یابد حامل‌های انرژی قطعا ۱۰ برابر خواهد شد، خاطرنشان کرد: این درست که ایران فقط تهران نیست اما کشور هم فقط روستاها نیستند و چرخ تولید باید بچرخد. چرا که نفت بالاخره یک روز به پایان می‌رسد.

موسوی ادامه داد: رئیس‌جمهور و کاندیدایی صادق است که به مردم وعده‌های بیخود ندهد؛ یارانه ۲۵۰ هزار تومان برای کشور زهر هلاهل است و تولید را زمین می‌زند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، بیان داشت: شما ببینید در همین مدت تا چه اندازه از دایره اطرافیان دولت کاسته شده و به همه افراد نیز تهمت خورده است؟ بالاخره آنها نیز جزو مردم هستند و جذب یک نفر مهم نیست.

وی یکی از آسیب‌های جدی دولت فعلی را استفاده ابزاری از مقدسات و بازی با افکار عمومی دانست که باید در انتخابات بعدی مورد توجه قرار گیرد و خاطرنشان کرد: دولت هدفمندی یارانه‌ها را خوب شروع  کرد اما در حال حاضر در حال تبدیل شدن به یک بازی سیاسی است.

به گزارش فارس امیدی شهرکی در این مناظره ضمن دفاع از عملکرد رئیس‌جمهور در پخش فیلمی در روز استیضاح وزیر کار تاکید داشت که نباید از صحبت‌های رهبری برداشت‌های شخصی و تفسیری داشت که موسوی در ادامه این مناظره با بیان اینکه آقای شهرکی به درستی دائما بر لزوم عدم سانسور صحبت‌های رهبری اشاره دارند، گفت: مقام معظم رهبری بعد از وقایع آن روز مجلس گفتند که اقدام رئیس‌جمهور خلاف شرع و اخلاق بود. اما من نمی‌دانم که شما چه طور دوباره از آن اقدام رئیس‌جمهور دفاع می‌کنید.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به پرونده‌های کلان اختلاس تصریح کرد: رئیس‌جمهور گفته بود که کابینه خط قرمز من است در حالی که تا پیش از این شعار مبارزه همه جانبه با فساد را می‌داد.

وی در پاسخ به سؤالی که گفته بود شما چرا قبلا گفته بودید احمدی‌نژاد در راه خاتمی است، توضیح داد: خاتمی وقتی به پایان دولتش نزدیک شد گفت نمی‌گذارند کار کنیم و برای افزایش اختیارات دولت خود لوایح دوگانه را ارائه داد. لذا حرکت احمدی‌نژاد تکرار همان مدل و بلکه مدل هاشمی است. چرا که هاشمی وقتی نیز دید به دلیل مشکلات اقتصادی فضا به نفع وی نیست، فضای اقتصادی را به فرهنگی تغییر داد و کارگزاران در آن دوره شکل گرفت و در واقع موضوع اصلی در آن شرایط گم شد.

موسوی با بیان اینکه احمدی‌نژاد با نفی گفتمان هاشمی و خاتمی روی کار آمد و در ۴ سال اول واقعا کار انجام داد گفت: بیشترین حمایتی که یک نظام از رئیس‌جمهور انجام داد برای احمدی‌نژاد بود البته این حمایت نیز به درستی صورت گرفت چرا که احساس می‌شد دولت وی دولت کار است و می‌خواهد گفتمان انقلاب را پیش ببرد اما بحث قدرت باعث شد فضای گفتمانی وی تغییر کند.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه تاریخ دوبار و به صورت تراژدی و کمدی تکرار می‌شود، گفت:‌ دولت فعلی کاریکاتوری از دولت‌های قبلی است چرا که اگر خاتمی حرف از دموکراسی و آزادی می‌زد از ابتدا چنین مبناهایی داشت اما احمدی‌نژاد تازه یادش آمده که انتخابات باید آزاد باشد؛ مگر تاکنون غیر از این بوده است؟

وی در پاسخ به سؤال یکی از حضار مبنی بر اینکه آیا وابستگی فارس به یکی از نهادهای کشور صحیح است یا خیر،‌گفت: مبدع این موضوع احمدی‌نژاد بود که در سخنرانی مشهور خود گفت فارس متعلق به یک نهاد امنیتی نظامی است که منظورش سپاه بود؛ بنده افتخار می‌کنم که به سپاه وابستگی وجود داشته باشد و این مایه سعادت است چرا که به قول امام راحل اگر سپاه نبود، کشور هم نبود اما بنده به عنوان مدیرعامل فارس در کسوت پاسدار نیستم. اما عضو بسیج بوده‌ام. از این رو خبرگزاری فارسثبت شرکت‌ها شده و هیئت مدیره دارد؛ ما با بسیج و سپاه ارتباط داریم و به این افتخار می‌کنیم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس، در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که پرسید چرا فارس در یک روز تعطیل پیامک قیمت دلار را داد، تصریح کرد: پیامک دادن در روز تعطیل همان نکته‌ای است که احمدی‌نژاد مطرح کرد و بنده قسم می‌خورم این حرف نادرست است.

وی بر همین اساس افزود: در اواخر سال ۹۰ که قیمت ارز بدون اینکه هیچ دستگاهی پاسخگو باشد در حال افزایش بود و همه رسانه‌ها طبق عرف معمول قبل از اعلام شورای عالی امنیت ملی، قیمت سکه، ارز و بورس را منتشر می‌کردند. اما در روز رحلت حضرت رسول (ص) یک خبرگزاری وابسته به دولت گفت که سکه یک میلیون و دلار دو هزار تومان شده لذا ما در پیامک فارس گفتیم که برخی رسانه‌ها در روز تعطیل در مورد قیمت سکه و ارز خبرسازی کردند و بنده اسناد این موضوع را برای رئیس‌جمهور فرستادم. اما نمی‌دانم چه اصراری دارند بگوید فارس در این قضیه مقصر بوده است.

موسوی در خصوص ورود هاشمی و خاتمی در عرصه انتخابات اظهار داشت: بعید می‌دانم هاشمی و خاتمی در انتخابات حاضر شوند و اطرافیان آنها نیز معتقدند این دو نمی‌آیند. دلیل اینکه در دموکراسی برای انتخابات زمان تعیین کرده‌اند گردش نخبگان است لذا ورود این آقایان منتفی است.

این فعال رسانه‌ای گفت: ممکن است به کسانی که در سال ۸۸ در مقابل نظام ایستادند اجازه ورود به انتخابات داده نشود چرا که آنها بر اساس تجربه کار خودشان را به خوبی انجام ندادند اما اصلاح طلبان می‌توانند در انتخابات حضور داشته باشند و از این رو جهانگیری،‌عارف و کواکبیان در حال حاضر مطرح هستند و حزب کارگزاران و عبدالله نوری نیز بر روی جهانگیری به اجماع رسیدند.

وی بازگشت به عقب و رفتن به سراغ افراد قدیمی را نوع نازایی در این جریان دانست و گفت: البته هر کس از راه برسد و کاندیدا شود را قبول ندارم اما تعدد کاندیداها ناظر به حضور نخبگان جدید و نوزایی است.

موسوی تکرار حرکت‌های خیابانی از جنس فتنه ۸۸ را به دلیل تجربه سیاسی و اجتماعی و هزینه‌هایی که در این مسیر داده شد غیرممکن دانست و افزود: امیدواریم که انتخاباتی آرام و با نتیجه مطلوب مردم رقم بخورد.

این فعال رسانه‌ای در بیان انحرافات مشایی که مورد سؤال یکی از دانشجویان بود، گفت: در حال حاضر نمی‌خواهم به صورت مبنایی وارد این بحث شوم اما انحراف حلقه انحرافی دولت ناظر به انحراف آنها از آرمان‌های اولیه دولت است و این در حوزه اقتصاد و سیاست خارجه نیز دیده می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از دانشجویان که چرا فارس در سال ۸۸ از احمدی‌نژاد حمایت  می‌کرد، توضیح داد: فارس در انتخابات ۸۸ نه به صورت مصداقی بلکه گفتمانی از احمدی‌نژاد حمایت می‌کرد و یکی از دلایل انتقاد ما به احمدی‌نژاد نیز انحراف از مبانی اولیه بود. که در طراز بالا نیز مقام معظم رهبری از گفتمان دولت حمایت می‌کردند واز طرف دیگر حلقه انحرافی خیلی در دولت نهم بروز نداشت هر چند رگه‌هایی از آن دیده می‌شد. اما باید بگویم بسیاری از مطالبی که درباره مشایی دنبال می‌شد از کانال فارس و خبرگزاری‌های اصولگرا بود.

موسوی در پایان با اشاره به شکایت مشایی از وی در سال ۸۶ یادآور شد: با این وجود ما تا آخر از دولت نهم حمایت کردیم و در عین حال تندترین مباحث به عملکرد رحیمی را نیز اصولگرایان داشتند و در نهایت نیز مقام معظم رهبری خطاب به دولت فرمودند که مشایی را بردارید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3764

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.