دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنان خود تاکید کرد که سوریه دوستان واقعی در منطقه و جهان دارد که هرگز اجازه سقوط آن توسط آمریکا، اسرائیل و تکفیری‌ها را نخواهد داد.   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس، «سید حسن نصرالله» در ادامه سخنرانی خود گفت: آیا [از سوی موافقان دولت سوریه] فتوایی صادر شده ...

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنان خود تاکید کرد که سوریه دوستان واقعی در منطقه و جهان دارد که هرگز اجازه سقوط آن توسط آمریکا، اسرائیل و تکفیری‌ها را نخواهد داد.

خبرگزاری فارس: نصرالله خطاب به غرب: توان سرنگونی نظام سوریه را ندارید

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس، «سید حسن نصرالله» در ادامه سخنرانی خود گفت: آیا [از سوی موافقان دولت سوریه] فتوایی صادر شده است که هر کسی که مخالفان را تایید کند خونش مباح است؟ فتواهایی که علیه ارتش سوریه و کسانی که به آن کمک می‌کنند هیچ ارتباطی به دین و شریعت نداشته و صاحبان این فتواها نمی‌خواهند که هیچگونه گفت‌وگوی سیاسی وجود داشته باشد.

وی افزود: در برخی از مراحل هیچ کدام از اعضای مخالفان سوری جرات صحبت کردن درباره گفت‌وگوی سیاسی را نداشتند چون از کشورهایی که حامی جنگ و گروه‌های مسلح بودند هراس داشتند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: بسیاری از کسانی که جنگ می‌کنند و کسانی که با رؤسا و پادشاهان و وزیر امور خارجه برخی کشورها دیدار کردند، پیش‌بینی‌هایی را شنیدند که بر اساس آن گفته شده بود که نظام سوریه تنها دو ماه دوام خواهد آورد اما چندین بار این دو ماه را تمدید کردند. دو سال از درگیری‌های خونبار در سوریه گذشت اما درگیری‌های میدانی در سوریه به کجا خواهد انجامید؟ برخی‌ها به دنبال آن هستند که اوضاع را به بدترین حالت پیش از دیدار اوباما و پوتین برسانند.

سید حسن نصرالله ادامه داد: شما قادر به سرنگونی دمشق نبوده و نمی‌توانید نظام سوریه را با مداخله نظامی سرنگون کنید. درگیری طولانی است و هرگز نظام سوریه را نیز دعوت نکرده‌ایم که این موضوع را به صورت نظامی خاتمه دهد اما می‌گوییم که شما با اتکا به توان نظامی قادر به سرنگونی نظام نخواهید بود.

وی افزود: تا این لحظه هیچگونه نیروی ایرانی در سوریه وجود نداشته است و همه این موضوع را می‌دانند و اگر آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها شواهدی در این زمینه داشتند اقدام به ایجاد مشکل در این زمینه می‌کردند. البته کارشناسان ایرانی از ده‌ها سال پیش در سوریه حضور دارند.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: سوریه دوستان واقعی در منطقه و جهان دارد که هرگز اجازه نخواهند داد که این کشور توسط آمریکا یا اسرائیل یا توسط گروه‌های تکفیری سرنگون شود.

وی گفت: هر آنکه دوست دارد تا قضیه فلسطین گم نشود و کسانی که خواستار مصلحت لبنان،‌ اردن، ترکیه و عراق و تمامی ملت‌های منطقه هستند باید در راستای ایجاد راه‌حل سیاسی در سوریه عمل کنند.

سید حسن نصرالله گفت: هر کسی که خواستار حل مشکل آوارگان است که هم اکنون حدود یک میلیون آواره در لبنان حضور دارند، تنها راه‌حل آن است که این افراد به کشورشان بازگردند و این شیوه حل سیاسی است اما استمرار رویکرد نظامی هیچ حاصلی به همراه نخواهد داشت.

وی ادامه داد: سوریه نام گروه نماینده نظام سوریه برای مشارکت در گفت‌وگوها را به روسیه اعلام کرد اما طرف دیگر همچنان مذاکره و راه‌حل سیاسی را رد می‌کند و اوضاع را به سوی گزینه نظامی به پیش می‌برد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره برخی فتواها که خون مردم را مباح دانسته ابراز تاسف کرد.

 

ادامه دارد …

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3763

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.