استاندار هرمزگان در جمع کارگران نمونه استان با بیان اینکه فرهنگ کار، عالی‌ترین تصویر سازندگی و تحول است، گفت: سرمایه انسانی مهمترین و اصلی‌ترین سرمایه یک جامعه برای گام برداشتن در مسیر عمران و آبادانی است. به گزارش هرمز ، ابراهیم عزیزی در آستانه هفته کار و کارگر در جمع کارگران نمونه استان ضمن تبریک ...

استاندار هرمزگان در جمع کارگران نمونه استان با بیان اینکه فرهنگ کار، عالی‌ترین تصویر سازندگی و تحول است، گفت: سرمایه انسانی مهمترین و اصلی‌ترین سرمایه یک جامعه برای گام برداشتن در مسیر عمران و آبادانی است.

به گزارش هرمز ، ابراهیم عزیزی در آستانه هفته کار و کارگر در جمع کارگران نمونه استان ضمن تبریک این روز اظهار داشت: بشر از ابتدا تا کنون در فرازهای مختلف زمانی به دنبال تبیین جایگاه کار و کارگر بوده است؛ جایگاهی که با حیات و تداوم بشریت ارتباط مستقیم دارد.

 

استاندار هرمزگان ابراز داشت: در طول تاریخ هیچ پیشرفت و تداومی در هیچ تمدنی شکل نگرفته مگر آنکه جایگاه کار و کارگر در آن تمدن جایگاهی نقش‌آفرین و قابل درک باشد.

 

وی با اشاره به نگاه کامل و جامع دین اسلام نسبت به موضوع کار و کارگر افزود: در کنار تمام نگاه‌ها و مکاتبی که به موضوع کار و کارگر پرداخته اند هیچ نگاهی کامل تر، جامع‌تر و عقلانی‌تر از نگاه اسلام وچود ندارد.

 

رییس شورای اشتغال استان اضافه کرد: نگاهی که اسلام به بحث کار و کارگر دارد فارغ از تمام ویژگی‌های مادی این حوزه نگاهی بسیار معنوی است.

 

وی بیان کرد: دین اسلام، ایران اسلامی، انقلاب اسلامی و نظام شکوهمند اسلامی کار و تلاش را نوعی عبادت و بندگی می‌داند و با همین نگاه است که کار را در یک جامعه اسلامی تبدیل به یک ایثار و از خودگذشتگی می‌کند.

 

عزیزی با تاکید بر اینکه فرهنگ کار، عالی‌ترین تصویر سازندگی و تحول است، عنوان کرد: در جامعه اسلامی کارگر عبد صالح است  کارگر در جامعه اسلامی به دنبال ساختن مدینه فاضله‌ای است که هم پاسخگوی نیازهای دنیوی بشر و هم حافظ سعادت اخروی‌اش باشد.

 

وی گفت: کارگر در جامعه اسلامی نقشی را ایفا می‌کند که نقش ایثار و سربازی است؛ کار او در مسیر جذب رضایت حضرت حق برای جامعه‌ای است که در آن به تلاش مشغول است.

 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در ادامه با اشاره به تجلیل معنوی و اعتقادی حضرت رسول (ص) از مقام پر اهمیت کارگر یادآور شد: هنگامی که رسول اکرم(ص) در روند زندگی انسان‌ها بر دستان توانمند کارگران بوسه می زند با این عمل، به اَحْسَنِ الوَجه منزلتی شگرف به این قشر می بخشد.

 

وی ادامه داد: نبی خدا(ص) می‌فرماید: دستان کارگر دستانی است که آتش را لمس نخواهد کرد و این تعریف برای بشر کفایت می‌کند که بداند یکی از ملزومات تبدیل شدن به انسان کامل بحث کار و تلاش است.

 

عزیزی در ادامه با بییان اینکه بی‌تردید رمز پیشرفت و توسعه پایدار کشور در تجلی استعدادها و سرمایه های انسانی کارآمد، پُرتلاش، باشور و نشاط و خلاقیت است، خاطرنشان کرد: کارگران به عنوان نیروی محرکه چرخه اقتصاد، نقش برجسته و ویژه‌ای در این عرصه دارند.

 

وی سرمایه انسانی را مهمترین و اصلی‌ترین سرمایه یک جامعه برای گام برداشتن در مسیر عمران و آبادانی دانست و متذکر شد: سرمایه انسانی همان رکنی است که توسعه پایدار را در یک جامعه محقق می‌سازد.

 

عالی ترین مقام اجرایی استان هرمزگان در پایان گفت: تاریخ انقلاب اسلامی گواه جانفشانی کارگرانی‌ است که در سنگر جهاد اقتصادی با تلاش و کوشش خود زمینه‌ساز عزت و پیشرفت ایران اسلامی شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3758

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.