حاجی آباد- فرماندار حاجی آباد در مراسم گرامیداشت روز کارگر در میان جمع کثیری از مسئولین و کارگران  و کارفرمایان شهرستان گفت: کارگران بعنوان سربازان خط مقدم حماسه اقتصادی نقش غیر قابل انکار در چرخه اقتصادی کشور دارند. به گزارش پیارم، بهرام پور اشرف در این مراسم ضمن گرامیداشت و تبریک روز جهانی کارگر اظهار ...

حاجی آباد- فرماندار حاجی آباد در مراسم گرامیداشت روز کارگر در میان جمع کثیری از مسئولین و کارگران  و کارفرمایان شهرستان گفت: کارگران بعنوان سربازان خط مقدم حماسه اقتصادی نقش غیر قابل انکار در چرخه اقتصادی کشور دارند.

به گزارش پیارم، بهرام پور اشرف در این مراسم ضمن گرامیداشت و تبریک روز جهانی کارگر اظهار داشت :در دین مبین اسلام و سیره ائمه معصومین (ع) بر توجه به قشر کارگر و قدردانی از زحمات آنان بسیار تاکید شده و بوسه پیامبر اکرم (ص) بر دستان پینه بسته کارگران بیانگر اهمیت و توجه ویژه اسلام به کار و تلاش و قدردانی از قشر کارگر است.

فرماندار حاجی آباد با اشاره به نامگذاری سال جاری  به نام سال حماسه سیاسی  و حماسه اقتصادی افزود: امروز دنیای استکبار از جنگ نظامی خارج شده و جنگ اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده و پیروزی در این نبرد بسته به بازوان توانای کارگرانی است که هم در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هم در دوران هشت سال دفاع مقدس چرخ صنعت و تولید را متوقف ننمودند و همدوش رزمندگان در جهبه تولید  و توسعه کشور جنگیدیند .

پور اشرف در ادامه بر حضور آگاهانه کارگران در انتخابات آتی تاکید کرد و خاطر نشان کرد : در کشورهای که مسئله حقوق بشر را در بوق کرده‌اند کارگران حق هیچ‌گونه اظهار نظر و اعتراضی نسبت به حقوق خود ندارند و این در حالی است که در ایران اسلامی همه مسئولین نظام کمر همت بسته اند تا مشکلات معیشتی و مسکن اقشار ضعیف جامعه خصوصا کارگران را به حداقل برسانند .

وی همچنین از مسوولین اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی حاجی آباد و سایر دستگاههای ذیربط در خصوص پیگیری زمینه اشتغال حدود ۳۲۰۰ نفر در سال گذشته درسطح شهرستان قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی حاجی‌آباد گفت: آگاهی کارگران و کارفرمایان از قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی و رابطه متقابل آنها با یکدیگر موجب شد که در سال گذشته تعداد شکایات منجر به صدور رای به طور چشمگیری کاهش یابد بطوریکه از ۱۰۸ پرونده شکایتی تشکیل شده در شورای سازش و هئیت تشخیص این اداره  ۹۶ درصد شکایات بصورت سازشی حل و فصل و تنها شش فقره رأی صادر شد.

 

منصور قاسمی بااشاره به برخی دیگر  از فعالیت‌های این اداره در سال گذشته بیان کرد: ۷۴۷ بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار به عمل آمد همچنین تعداد ۶۲۲ ابلاغیه رفع نقص نیز صادر شد.

 

در پایان این مراسم از تعداد ۶۶ نفر از کارگران و کارفرمایان نمونه شهرستان با اهداء جوایزی تقدیر و تشکر به‌عمل آمد.

 

همچنین از یک مادر نمونه به نمایندگی از تمام مادران کارگر شهرستان قدردانی شد.

در پایان این مراسم از جمعی از کارگران و کارفرمایان نمونه شهرستان با اهداء جوایزی تقدیر و تشکر بعمل آمد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3754

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.