تیراژ۲۴ – محققان دریافتند خوردن توت فرنگی و ذغال اخته ۳ بار در هقته خطر حمله قلبی در زنان را کاهش می دهد. همچنین محققان دریافتند  زنانی که توت فرنگی و زغال اخته زیادی مصرف می‌کنند در مقایسه با زنانی که ماهی یکبار و یا کمتر از این میوه‌ها استفاده می‌کنند (بدون در نظرداشتن رژیم ...

تیراژ۲۴ – محققان دریافتند خوردن توت فرنگی و ذغال اخته ۳ بار در هقته خطر حمله قلبی در زنان را کاهش می دهد. همچنین محققان دریافتند  زنانی که توت فرنگی و زغال اخته زیادی مصرف می‌کنند در مقایسه با زنانی که ماهی یکبار و یا کمتر از این میوه‌ها استفاده می‌کنند (بدون در نظرداشتن رژیم غذایی مغذی) ۳۲ درصد کاهش می‌یابد.

کاهش حملات قلبی با مصرف ذغال اخته

انواع توت‌ها، حاوی میزان نسبتا بالایی از ترکیبات گیاهی به نام فلاونوئیدها می‌باشند، که این ماده در انواع غذاها از جمله شکلات، انگور، تمشک و بادمجان نیز موجود است.

بر اساس این تحقیق، فلاونوئیدها در رژیم غذایی به اتساع رگ‌های خونی کمک و از ایجاد پلاک در رگ‌ها که موجب انسداد عروق کرونر و حمله قلبی می‌شود جلوگیری می‌کند.

پروفسور “اریک ریم” که نتایج تحقیق وی در مجله گردش خون منتشر شده است، اظهار داشت: تغییر ساده در رژیم غذایی و استفاده از توت فرنگی و زغال اخته در رژیم غذایی هفتگی زنان تاثیر بسزایی در سلامتی دارد.

وی افزود: این ماده در سبزیجات و میوه‌ها نیز چنین عملکردی دارد و برای سلامتی مفید می‌باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3742

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.