بندرعباس- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان ضمن تاکید بر مراقبت هر چه بیشتر والدین از فرزندانشان، گفت: خوردن داروها، مواد شیمیایی و آرایشی مانند فرآورده های سفید کننده و لوله بازکن، لاک پاک کن و گیاهان آپارتمانی سمی عمده ترین دلیل مسمومیت در کودکان است. به گزارش خبرنگار ...

بندرعباس- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان ضمن تاکید بر مراقبت هر چه بیشتر والدین از فرزندانشان، گفت: خوردن داروها، مواد شیمیایی و آرایشی مانند فرآورده های سفید کننده و لوله بازکن، لاک پاک کن و گیاهان آپارتمانی سمی عمده ترین دلیل مسمومیت در کودکان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز پنجشنبه، دکتر ˈمصطفی اسماعیلیˈ ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:والدین باید به هنگام استفاده از مواد شیمیایی احتیاط کنند و این مواد را از دسترس کودکان دور نگاه دارند.

وی افزود:در هنگام استفاده از محصولات شیمیایی و پاک کننده چناچه مجبور شوید به زنگ درب ورودی و یا تلفن جواب دهید ، قبل از هر چیز درب ظروف را ببندید و هرگز از کودک خود چشم برندارید.

دکتر اسماعیلی با تاکید بر اینکه هیچگاه الکل و ضد یخ نباید دردسترس کودکان قرارگیرد، تصریح کرد : درب کمدهایی که در آن مواد شیمیایی خطرناک نگه داشته می شود باید با قفل یا طناب محکم گردد.

وی خاطرنشان کرد:مسمویت اتفاقی با نفت در کودکان بسیار خطرناک است و در صورت بلع نفت توسط کودک باید هر چه سریعتر او را به نزدیک ترین مرکز درمانی منتقل کرد.

دکتر اسماعیلی ابراز داشت: اگر کودکی نفت را ببلعد، کشنده نیست ولی اگر کودک وادار به استفراغ شود این امر می تواند منجر به مرگ وی شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3736

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.