قم ـ معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور از رصد همایش های اسلامی و انسانی در سراسر جهان توسط این معاونت خبر داد و افزود: چنانچه کارشناسان حوزوی آمادگی حضور در این همایش ها را داشته باشند با هزینه معاونت بین الملل به خارج از کشور اعزام خواهند شد. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ...

قم ـ معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور از رصد همایش های اسلامی و انسانی در سراسر جهان توسط این معاونت خبر داد و افزود: چنانچه کارشناسان حوزوی آمادگی حضور در این همایش ها را داشته باشند با هزینه معاونت بین الملل به خارج از کشور اعزام خواهند شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈمحمد حسن زمانیˈ روز پنجشنبه در قم در همایش علامه حلی با بیان اینکه بسیاری از مراکز پژوهشی بین المللی آمادگی دارند که نظرات کارشناسان شیعی را در نشریات خود منعکس کنند، افزود: معاونت بین الملل حوزه های علمیه برای ارسال مقالات مناسب پژوهشگران حوزوی به مجلات ومراکز علمی سایر کشورها آمادگی دارد.

وی افزود: صدها نفر از اندیشمندان اسلامی در این همایش ها شرکت و سخنان خود را بیان می کنند اما کمترین حضور متوجه ایرانیان بوده و این در حالی است که سخن حق از آن شیعه است.

زمانی با بیان اینکه بشریت تشنه معارف اسلامی است ،افزود: باید حوزه های علمیه برای ورود به این عرصه ها و پاسخگویی به شبهات مطرح آمادگی کامل علمی و پژوهشی داشته باشد.

وی با تاکید بر نقد مکاتب فکری و پاسخگویی به شبهات موجود پیش از رسیدن به ایران گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرموده اند که نباید منتظر باشیم شبهات ابتدا گروهی از نسل جوان را درگیر کند و سپس به فکر چاره باشیم.

زمانی با بیان اینکه امروز حوزه های علمیه قم متولی گسترش مکتب ناب اهل بیت(ع) است، افزود:مراکز دانشگاهی، پژوهشی و دینی بین المللی عرصه فعالیت علمی مناسبی برای حوزه های علمیه است و باید برای ورود به این عرصه ها برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: می توان نیازهای بشر امروز را در قالبی جذاب و از میان روایات شیعی استخراج و به جهانیان عرضه کرد هرچند هنوز تلاش زیادی در این زمینه نشده است.

وی نظام های تربیتی، خانوادگی، بهداشتی و معنوی را از عرصه های ارائه آموزه های شیعی دانست و اضافه کرد: باید نیازسنجی های فکری و فرهنگی ملت ها را مورد توجه قرار داد.

پنجمین جشنواره علامه حلی روز پنجشنبه در قم برگزار شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3735

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.