پنجم اردیبهشت سالروز شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس است. این حمله نظامی شیطان بزرگ به ایران اسلامی با مفتضحانه‏ترین وضعی به شکست انجامید.   شیطان بزرگ در پنجم اردیبهشت ماه سال ۵۹ با تعدادی از هواپیمای نظامی و بیست هلیکوپتر که در داخل آنها تجهیزات نظامی و ادوات نظامی تهاجمی وجودداشت، جهت آزادسازی گروگانهای ...

پنجم اردیبهشت سالروز شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس است. این حمله نظامی شیطان بزرگ به ایران اسلامی با مفتضحانه‏ترین وضعی به شکست انجامید.

 

شیطان بزرگ در پنجم اردیبهشت ماه سال ۵۹ با تعدادی از هواپیمای نظامی و بیست هلیکوپتر که در داخل آنها تجهیزات نظامی و ادوات نظامی تهاجمی وجودداشت، جهت آزادسازی گروگانهای جاسوس آمریکائی به جمهوری اسلامی ایران حمله کرد. لکن دست نصرت حق تعالی از غیب در وجود طوفانها و شنهای طبس تجلی یافت و گروه شیاطین دچار غضب الهی شده و با سقوط هواپیماهایشان شکست فضاحت‏باری نصیبشان گردید.
این شکست مفتضحانه زمانی رخ داد که امریکا در صدد برآمده بود تا سرافکندگی و افتضاح ناشی از تسخیر لانه جاسوسی در تهران را با ربودن جاسوسان از لانه جاسوسی جبران کند.
پس از فتح لانه جاسوسی آمریکا بدست توانای فرزندان قهرمان ملت مسلمان ایران، بزرگترین پیروزی در بُعد جهانی نصیب جمهوری نوپای اسلامی ایران شد. این عمل انقلابی باعث شد که افسانه شکست‏ناپذیری آمریکا به پوچی گراید و ملل مستضعف جهان که تا پیش از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران جرأت هیچگونه حرکت مخالف علیه آمال و اهداف شیطان بزرگ را نداشتند، ترس و وحشت را به کنار نهند و با پیروی از ملت مسلمان ایران زبان به اعتراض بگشایند و برای آزادی خویش از بندهای اسارت تلاش نمایند.
فتح لانه جاسوسی آمریکا قدرت و ابهت آمریکا را در جهان شکست و جمهوری اسلامی ایران و انقلاب شکوهمند اسلامی را الگوی همه حرکتهای رهائی‏بخش ساخت.
حضرت امام خمینی با عباراتی کوتاه ارزش فتح لانه جاسوسی و پیروزی بزرگ انقلاب را در بُعد جهانی اینگونه بیان فرمودند:
“ارزش این عمل این است که شکسته شد آن بت بزرگی که برای ملتها تراشیده بودند.”
شیطان بزرگ پس از این شکست بزرگ در صدد تلافی برآمد و ابتدا تصمیم به “محاصره اقتصادی” ایران گرفت. محاصره اقتصادی ایران که توسط آمریکا و کشورهای هم‏پیمانش انجام پذیرفت، نتوانست کوچکترین خللی در اراده پولادین ملت قهرمان ایران بوجود آورد و وقتی آمریکا این ترفندش را شکست خورده یافت، در صدد اجرای طرحی دیگر برآمد و آن “حمله نظامی” به ایران برای آزادسازی گروگانهای آمریکائی بود.
شیطان بزرگ در پنجم اردیبهشت سال ۵۹ با تعدادی هواپیمای نظامی و بیست هلیکوپتر حمله خویش را به ایران آغاز کرد. این هواپیماها و هلیکوپترها که حامل موتورسیکلت‏ها و جیپ‏های نظامی و نارنجک و توپ و مسلسل بودند در صحرای طبس فرود آمد تا از آن مکان عملیات آزادسازی گروگانها را آغاز نمایند. آنها قصد داشتند ابتدا با سلاحهای شیمیایی پاسداران جاسوسخانه را از پای درآورده و زمینه ورود هلیکوپترها را به جاسوسخانه آماده سازند و پس از ورود هلیکوپترها، کماندوها بطور ضربتی گروگانها را آزاد کرده و بداخل هلیکوپتر منتقل ساخته و سپس راهی پایگاهی که هواپیماهای حمل و نقل سی۱۳۰ مستقر بودند، بشوند. کماندوهای آمریکا برای اینکه بتوانند عملیات آزادسازی گروگانها را به نحو احسن انجام داده و نتایج مطلوب را بدست آورند، مدت‏ها قبل از عملیات به منطقه آریزونا اعزام شده و در شرایط سخت آنجا که شبیه به شرایط صحرای طبس میباشد، تمرین‏های لازم را انجام دادند تا به محض ورود در طبس آمادگی لازم را جهت اجرای طرح داشته باشند.
با وجود مراقبت‏های لازم و پیش‏بینی‏های انجام شده و وجود امکانات و تجهیزات کامل، شیطان بزرگ در اوج ناباوری و تحیر و سرگردانی توسط شن‏های بیابان طبس که ماموران الهی بودند به شکستی سخت و عظیم تن در داد.
شکست شیطان بزرگ دراین عملیات، حمله فیلداران ابرهه به خانه کعبه و سرکوبی آنان توسط مرغان ابابیل که لشگر غیبی حضرت حق بودند را در ذهنها زنده میکند. لشگریان ابرهه همچون نیروهای متجاوز امریکائی از شدت قدرت و شوکت تصور نمی‏کردند که کسی بتواند مانع حمله آنان به خانه کعبه شود، لیکن آن هنگام که بسوی کعبه هجوم آغاز کردند، به فرمان خداوند متعال پرندگانی در آسمان ظاهر شده و سنگهائی که درمنقارهایشان داشتند بر سر فیل‏سواران ابرهه فرود آوردند و بدین وسیله کافران یکی پس از دیگری به هلاکت رسیدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3733

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.