«حسین مرعشی٬ عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی گفته است که اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی٬ روسای جمهور پیشین ایران هر دو در صدد هستند که دیگری را قانع کنند تا در انتخابات نامزد شود.» به گزارش پیارم به نقل از بی بی سی،  حسین مرعشی در گفت و گو با روزنامه شرق گفت: “آقای ...

«حسین مرعشی٬ عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی گفته است که اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی٬ روسای جمهور پیشین ایران هر دو در صدد هستند که دیگری را قانع کنند تا در انتخابات نامزد شود.»

به گزارش پیارم به نقل از بی بی سی،  حسین مرعشی در گفت و گو با روزنامه شرق گفت: “آقای خاتمی، به دلایلی اصرار دارند که آقای هاشمی پا به عرصه بگذارند و به مسئولیت تاریخی خود عمل کنند. آقای هاشمی هم به شرایط سنی و نامناسب‌بودن بعضی از شرایط استناد می‌کنند و تاکید دارند که اصلاح‌طلبان با محوریت آقای خاتمی و به‌ویژه، همگرایی روی شخص ایشان، اجماع کنند.”

آقای مرعشی که در دولت های آقای هاشمی و آقای خاتمی مسئولیت داشته گفت: “هر دو شخصیت بر ضرورت شکل‌گیری حماسه تاکید دارند. به‌هرحال، فرصتی برای این تعارفات نیست و باید هرچه‌زودتر به تصمیم برسند.”

به نوشته بی بی سی، چند روز پیش خبرگزاری مهر در گزارشی اختصاصی جزئیاتی از دیدار نوروزی محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی ارائه داد که در آن هر دو نفر به دیگری پیشنهاد نامزدی در انتخابات داده است.

همچنین در این گزارش به پیشنهادهای آقای هاشمی رفسنجانی برای تشکیل ائتلافی با چهره های میانه رو و اصلاح طلب پرداخته شده بود.

آقای مرعشی ضمن تائید این دیدار و تلاش دو نفر برای اقناع دیگری جهت حضور در انتخابات٬ ارائه پیشنهاد برای تشکیل ائتلاف از سوی آقای هاشمی را تکذیب کرد.

او گفت که محور این جلسه “یا هاشمی یا خاتمی” بوده و بحثی از ائتلاف “کپی‌برداری‌شده از مدل‌های رایج در اردوگاه اصولگرایان” نبوده است.

او ضمن انتقاد از رسانه های رقیب در خصوص خبرهایی که از سوی آقای هاشمی و خاتمی منتشر می کنند گفت: “در نبود اطلاع‌رسانی از جانب ما، هرکسی از ظن خود درباره محتوای این جلسات سخن می‌گوید.”

بی بی سی در پایان می نویسد: از نظر بسیاری از اصلاح طلبان اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی٬ روسای جمهور پیشین ایران بهترین گزینه ها برای انتخابات ریاست جمهوری هستند. اما هنوز هیچکدام از این دو نفر نظر قطعی خود را در خصوص نامزدی شان اعلام نکرده اند.

آقای مرعشی در این باره گفت: “هرکدام از این دو شخصیت محبوب وارد صحنه شوند، می‌توانند برنامه‌های کسانی را که به‌دلیل شرایط امروز فعال شده‌اند را نقش بر آب کند و آرایش سیاسی را به‌هم بزند.”

به گفته او اگر آقای هاشمی یا آقای خاتمی نامزد نشوند٬ اما مشترکا روی فرد دیگری اجماع کنند٬ “آن فرد، رای اول انتخابات خواهد شد”.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3704

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.