حاجی آباد-سرهنگ سلامتی حضرت زهرا (س) را الگوی کامل در همه ابعاد برای بشریت دانست و افزود: بصیرت،ولایت مداری و اطاعت به هنگام بزرگترین درس حضرت زهرا به ما انسانهاست. به گزارش خبرنگار پیارم ، کارشناس مسائل سیاسی سپاه استان هرمزگان در جمع طلاب حاجی آباد با بیان اینکه در جامعه اسلامی بزرگترین هدف مبارزات ...

حاجی آباد-سرهنگ سلامتی حضرت زهرا (س) را الگوی کامل در همه ابعاد برای بشریت دانست و افزود: بصیرت،ولایت مداری و اطاعت به هنگام بزرگترین درس حضرت زهرا به ما انسانهاست.


به گزارش خبرنگار پیارم ، کارشناس مسائل سیاسی سپاه استان هرمزگان در جمع طلاب حاجی آباد با بیان اینکه در جامعه اسلامی بزرگترین هدف مبارزات ائمه در جایگاه انسان کامل، تشکیل حکومت اسلامی آن هم بر پایه امامت، امام بر حق است، تصریح کرد: از این رو چشمگیرترین فعالیت حضرت فاطمه (س) در ظرف زمانی خود و با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی آن روزگار، اثبات امامت حضرت علی (ع) به عنوان اصل اساسی دین اسلام بود و سیره آن حضرت در اطاعت‌پذیری از مقام امامت و ولایت همچون مقام نبوت به عنوان نخستین مشخصه رفتار سیاسی ایشان است.

سلامتی در رابطه با ویژگیهای اخلاقی حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: ویژگیهای حضرت زهرا(س) البته بسیار است به این معنا که تمام خوبیهایی که یک انسان بدون توجه به زن بودن و مرد بودن باید داشته باشد، این بانو در خود جمع کرده بود.

وی افزود: نمی توان ویژگی مثبت اخلاقی را تصور کرد که این بانو نداشته باشد از این رو پدر ایشان رسول اکرم(ص) درباره ایشان فرمود دختر من بزرگ بانوی جهانیان از اولین تا آخرین است.

وی با اشاره به ویژگیهای بارز اخلاقی حضرت فاطمه که مختص به خود است گفت: نمی توان انتظار داشت که همه افراد یک جامعه چون حضرت زهرا(س) باشند اما علاقمندان به وی باید خود را به حضرت زهرا نزدیک کنند.

وی گفت: زمانیکه که دویست نفر به خانه حضرت حمله کردند اگر فاطمه (س) فقط به عنوان یک زن نقش ایفا می کردشاید اینگونه خود را در معرض خطر قرار نمی داد ولی در این زمان احساس می کند باید فدایی ولایت شود و خود را هم عرض علی (ع) نمی بیند که بگوید من دختر پیغمبر هستم و علی داماد پیغمبر ، پس من به پیامبر نزدیکترم بلکه خود را در طول ولایت می بیند و این در س بزرگ برای ماست که باید در طول ولایت خود را احساس کنیم و اطاعت محض از ولی امر داشته باشیم ، پس فاطمه الگوی همه مردان و زنان است.

سلامتی ادامه داد الگوپذیری باید در زندگی ما نمود پیدا کند. امروز الگو پذیری از فاطمه (س) تبعیت از ولایت است.
وی در ادامه گفت : بزرگترین درس سیاسی حضرت زهرا (س) به ما فدایی شدن در راه ولایت است در زمانی که به خانه امیرالمومنین (ع) حمله کردند زهرا (س) به عنوان یک سرباز در خدمت ولایت بود و خود را فدا کرد. وی در ادامه به مسائل جاری کشور اشاره و تحلیل خود را از ترکیب آینده مجلس نهم ارائه کردد .در پایان به سؤالات حاضران پاسخ داده شد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3701

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.