آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه اعلام کرد که یکی از مقامات ارشد آژانس که از مذاکره کنندگان اصلی با ایران بود، از سمت خود استعفا داده است. پیارم به نقل از جام سیاسی؛ سایت رادیو فردا(Radio Farda) نوشت: «آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه اول اردیبهشت اعلام کرد که استعفای یکی از ...
آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه اعلام کرد که یکی از مقامات ارشد آژانس که از مذاکره کنندگان اصلی با ایران بود، از سمت خود استعفا داده است.

پیارم به نقل از جام سیاسی؛ سایت رادیو فردا(Radio Farda) نوشت: «آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه اول اردیبهشت اعلام کرد که استعفای یکی از مقامات ارشد آژانس که از مذاکره کنندگان اصلی با ایران بود، تغییری در سیاست های این نهاد در قبال جمهوری اسلامی ایجاد نخواهد کرد.»

 

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ دو روز پیش دیپلمات ها گفتند که رافائل گروسی، دستیار ارشد مدیرکل آژانس بین المللی، از سمت خود کناره گیری خواهد کرد. خبر کناره گیری غیر منتظره رافائل گروسی در حالی منتشر شده است که مذاکرات بین آژانس و ایران طی یکسال گذشته برای بارزسی از منطقه نظامی پارچین نتیجه ای نداشته است.

 

طبق این گزارش، دیپلمات ها در وین می گویند، استعفای غیر منتظره رافائل گروسی آژرانتینی می تواند به دلیل شخصی یا نشانه اختلاف نظر در بین مقامات ارشد آژانس باشد. این در حالی است که برخی دیگر از دیپلمات ها در آژانس به رویترز گفته اند که شواهدی دال بر وجود اختلاف نظر در بین مقامات ارشد آژانس مشاهده نکرده اند.

 

در همین زمینه، یک دیپلمات روز جمعه به رویترز گفته بود که انتظار می رود رافائل گروسی اوایل تابستان سمت خود را ترک کرده و به عنوان سفیر آرژانتین در آژانس منصوب شود. آرژانتین عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

 

جیل تئودور، سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه گفته است: «رافائل گروسی استعفای خود را به یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس تقدیم کرده و به زودی تاریخ کناره گیری او مشخص خواهد شد. آقای آمانو تصریح کرده است که استعفای رافائل گروسی باعث تغییر رویکرد و سیاست های آژانس در قبال ایران، از جمله مذاکرات که هم اکنون در جریان است، نخواهد شد.»

 

به گزارش رویترز، رافائل گروسی و هرمان ناکارتس، رئیس بازرسان آژانس، هدایت مذاکرات با ایران را از اوایل سال ۲۰۱۲ برعهده داشته اند. این در حالی است که گزارش ها حاکی است که هرمان ناکارتس بلژیکی نیز اوایل پاییز امسال بازنشسته شده و از سمت خود کنار خواهد رفت و ترو وارجورانتا، مقام هسته‌ای عالی رتبه فنلاندی، جایگزین وی خواهد شد.

 

با این حال دیپلمات ها در آژانس به رویترز گفته اند، سیاست ها و خط مشی آژانس با جابه جایی این افراد تغییر نخواهد کرد و آقای آمانو این سیاست ها را تعیین می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3691

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.