دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ساختار اقتصادی کشور نیازمند تحولات اساسی است. به گزارش  پیارم به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، محسن رضایی عصر امروز با حضور در نشست مشترک بانوان کارآفرین استان البرز که در محل باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد اظهار داشت: طرح مسئله کارآفرینی در کشور برمی‌گردد به سیاست من ...

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ساختار اقتصادی کشور نیازمند تحولات اساسی است.

خبرگزاری فارس: ساختار اقتصادی دولت نیازمند تحولات اساسی است

به گزارش  پیارم به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، محسن رضایی عصر امروز با حضور در نشست مشترک بانوان کارآفرین استان البرز که در محل باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد اظهار داشت: طرح مسئله کارآفرینی در کشور برمی‌گردد به سیاست من در انتخابات که دوست دارم در هر یک از نقاط کشور به قطبی تبدیل شود.

وی ادامه داد: در صورت موفقیت در این انتخابات طرح کسب و کار و کارآفرینی را به صورت پایلوت در کرج آغاز خواهم کرد.

این مسئول با بیان این که ما هم اکنون در بحث صنعت دچار ضعف‌ها و مشکلات اساسی هستیم افزود: حمایت از کارآفرینان و دوری از هر گونه بداخلاقی و بدرفتاری با کارآفرینان اصلا درست و موجه نیست.

رضایی در ادامه به اجرای یارانه سبز اشاره کرد و گفت: این طرح نیز در صورت موفقیت در انتخابات اجرایی می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با اجرای این طرح بسیاری از مسائل کشاورزی در ایران را دچار تحولات اساسی می‌شود.

رضایی بیان داشت: در اجرای این طرح قرار است به هشت مورد از فعالیت کشاورزی یارانه پرداخت شود.

وی مکانیزه کردن کشاورزی، استقرار صنایع تبدیلی در کنار کشاورزی، فرآیند تولید و بسته‌بندی و فروش در بازار داخلی، ‌اصلاح بذر و خاک و دام و بهره‌برداری درست از آب را از جمله مواردی دانست که در صورت اجرای طرح یارانه سبز به آنها یارانه تعلق می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسئله اساسی کشور ما اقتصاد است باید به نقطه‌ای برسیم که در اقتصاد ایران تحولات اساسی صورت گیرد.

وی اقتصاد ایران را عقب افتاده عنوان کرد و گفت: ساختار اقتصاد دولت نیازمند تحولات اساسی است، اقتصاد ایران باید از دولتی بودن به مردمی بودن و مدرن شدن حرکت کند.

رضایی تأکید کرد: البته منظور من از مدرن شدن این نیست که از غرب کپی بگیریم بلکه روش‌های تولید را باید اصلاح کرده از روش‌های سنتی را کنار بگذاریم.

*مدیریت ایران طی ۱۰۰ سال اخیر مدیریت قوی نبوده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود مدیریت ایران طی ۱۰۰ سال گذشته اشاره کرد و گفت: مدیریت ایران طی ۱۰۰ سال گذشته مدیریتی قوی نبوده است.

وی افزود: این عدم مدیریت درست به دولت خاصی بر نمی گردد بلکه ایران سالهاست با این عدم مدیریتی دست‌ و پنجه نرم می‌کند.

*تحریم‌های اقتصادی ایران را دچار عقب ماندگی کرده است

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی ایران توسط کشورهای دیگر خاطرنشان کرد: هم اکنون الان مسئله سوء ‌مدیریت و تحریم‌های اقتصادی گریبانگیر کشور شده است.

رضایی عنوان کرد: نقطه پایانی برای تحول اقتصاد ایران سال جاری است که شاید تفسیر حماسه اقتصادی امسال هم این است لذا باید ریل روند اقتصاد ایران را به سمت نوسازی اقتصاد ببریم.

رضایی گفت: در این زمینه باید پای دولت از کسب و کار بیرون برود و دولت تنها باید نقش حمایتی و هدایتی را اجرا  کند.

*بخش اقتصادی کشور هم اکنون با حیف و میل روبه‌رو است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود اظهار داشت: هم اکنون بخش اقتصادی دولت با حیف و میل رو به رو است چرا که این بخش با تصمیم گیری‌های غلط اقتصاد کشور را با مشکل مواجه کرده است.

رضایی کارآفرینی را نقطه ثقل اقتصاد و تولید در کشور دانست و گفت:  بدون آن تولید  شکل نمی گیرد چرا که نقطه تولید ملی کارآفرینی است.

وی اعلام کرد: با وضع سنتی کشاورزی و روش‌های فعلی تولید به جایی نخواهیم رسید پس اگر خواهان تولید اقتصاد هستیم باید از کارآفرینی به صورت ویژه حمایت کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3664

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.