رئیس سازمان چای کشور از نخستین برداشت برگ سبز چای در شهرستان لنگرود خبر داد. به گزارش پیارم به نقل از فارس علی محرر امروز در گفت‌وگو  در لنگرود آغاز برداشت برگ سبز چای را از اوایل اردیبهشت امسال ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط مساعد جوی، چایکاران لنگرودی برگ سبز چای را از باغ‌های ...

رئیس سازمان چای کشور از نخستین برداشت برگ سبز چای در شهرستان لنگرود خبر داد.

خبرگزاری فارس: برداشت نخستین برگ سبز چای در لنگرود

به گزارش پیارم به نقل از فارس علی محرر امروز در گفت‌وگو  در لنگرود آغاز برداشت برگ سبز چای را از اوایل اردیبهشت امسال ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط مساعد جوی، چایکاران لنگرودی برگ سبز چای را از باغ‌های خود برداشت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سازمان چای آماده عقد قرارداد با کارخانه‌داران چای‌سازی استان‌های گیلان و مازندران برای سال زراعی ۹۲ است، افزود: تاکنون با ۶۰ کارخانه چای‌سازی قرارداد منعقد شده تا نسبت به خرید تضمینی برگ سبز چای کشاورزان اقدام کنند.

به گفته این مسئول، حدود ۱۸۰ کارخانه چای در استان‌های گیلان و مازندران کار عمل‌آوری و تبدیل برگ سبز چای به چای خشک را به‌عهده دارند که از این تعداد، ۱۵۰ واحد فعال است.

وی اذعان کرد: در فصل زراعی گذشته، با برداشت ۱۱۰ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۵۰۶ میلیارد ریال مقدار ۲۵ هزار تن چای خشک تولید شد.

محرر، قیمت هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در سال جاری را ۹ هزار ریال و برگ سبز درجه دو نیز پنج هزار ریال عنوان کرد.

وی در ادامه از پرداخت تمام مطالبات باقی‌مانده کشاورزان چایکار استان‌های گیلان و مازندران تا دوم اردیبهشت امسال خبر داد.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: با پرداخت ۸۰ میلیارد ریال از مطالبات سال ۹۱ چایکاران تا دوم اردیبهشت، پرونده مطالبات سال گذشته کشاورزان چایکار بسته می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3663

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.