پایگاه بهداشتی شهرک صنعتی کرمان با حضور مدیرعامل مجمع خیران کشور‌ افتتاح شد‌. به گزارش  پیارم به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، پایگاه بهداشتی شهرک صنعتی کرمان پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان در زمینی به مساحت ۲۶۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید. رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این مراسم اظهار ...
پایگاه بهداشتی شهرک صنعتی کرمان با حضور مدیرعامل مجمع خیران کشور‌ افتتاح شد‌.

خبرگزاری فارس: پایگاه بهداشتی شهرک صنعتی کرمان افتتاح شد

به گزارش  پیارم به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، پایگاه بهداشتی شهرک صنعتی کرمان پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان در زمینی به مساحت ۲۶۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این مراسم اظهار داشت: این درمانگاه بهداشتی ـ درمانی دارای ساختمان اصلی درمانگاه با مساحت ۲۴۰ متر مربع و ۶۰ متر ساختمان سرایداری است.

عبدالرضا صباحی اظهار داشت: وزارت بهداشت و درمان خدمات را به گونه‌ای هدایت می‌کند که در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: زمین این ساختمان از سوی مرحوم رشیدی رنجبر برای احداث یک باب مرکز بهداشتی درمانی اهدا شده است.

صباحی خاطرنشان کرد‌: بودجه لازم برای بنای این مرکز از سوی خانواده مرحوم رشیدی رنجبر تأمین شده‌ که البته محوطه‌سازی به صورت رایگان انجام شده است.

وی گفت: اگر واکسیناسیون و دیگر خدمات به خوبی ارائه شود، کار مردم به بیمارستان‌ها و ابتلا به بیماری‌های خطرناک کشیده نمی‌شود.

صباحی حوزه کاری خیران را در بخش سلامت‌ گسترده عنوان کرد و گفت: خیریه‌های بزرگی در کرمان در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند که ‌سجادیه، خیریه ثامن‌الائمه، ‌‌ثامن‌الجواد،‌ ثامن‌الحجج و پیوند اعضای نفیس از جمله این مراکز بهداشتی ـ درمانی هستند.

وی افزود: خیریه جوادالائمه علاوه بر سرویس‌دهی به بیماران دیالیزی، خدمات ‌تشخیص سرطان را نیز ارائه می‌دهد.

صباحی گفت: پیوند اعضای نفیس نیز یکی دیگر از مراکز درمانی خیریه در کرمان است که خدمات شایانی را به بیماران ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: استان کرمان در زمینه پیوند کبد رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است و در زمینه پیوند کلیه نیز رتبه بالایی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: امیدواریم به‌زودی در بخش پیوند قلب و ریه نیز بتوانیم خدماتی را به بیماران قلبی و ریوی ارائه دهیم.

وی از واگذاری و اهدای یک باب درمانگاه دندانپزشکی از سوی یکی از خیران کرمانی به دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و افزود: این درمانگاه به‌زودی تجهیز و آماده بهره‌برداری می‌شود.

صباحی با اشاره به اینکه حوزه سلامت حوزه‌ای است که تنها با خدمات دولتی نمی‌تواند مثمر ثمر واقع شود، اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد از خدماتی که در این حوزه ارائه می‌شود مردمی است و با کمک‌های مردم و خیران در حال خدمات‌دهی هستند.

وی ادامه داد: با مشارکت همگانی می‌توانیم جامعه سالمی را داشته باشیم و در گذشته‌ای نه چندان دور میانگین عمر در این استان حدود ۵۲ سال بود و امروزه این میانگین به ۷۳ سال رسیده است.

صباحی عنوان کرد: مرگ و میر مادران و نوزادان در کرمان کاهش یافته ‌و حتی به حد قابل شمارش رسیده است در حالی که در گذشته این رخدادها یک اتفاق معمولی تلقی می‌شد.

وی تصریح کرد: در دولت نهم و دهم با ارتباطات نزدیکی که داشتیم توانستیم خدمات برجسته‌ای در این استان انجام دهیم‌.

صباحی اظهار داشت: در حال حاضر یک بیمارستان ۶۰ تختخوابی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز در شهرستان در دست احداث داریم که به‌زودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی از توسعه بسیار خوب پژوهشکده‌ها در استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: با پیشرفت این مراکز می‌توانیم در عرصه ارتقای علمی و تأمین سلامت مردم پیشگام باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3645

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.