ناوشکن فارس توسط نخبه جوان محمودآبادی برای ارائه در مسابقات جهانی ترکیه که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، ساخته شد. به گزارش خبرنگار پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، محمدامین ذبیحی مخترع جوان محمودآبادی موفق به اختراع ناوشکن خلیج فارس شد. وی که پیش از این اختراع، دستگاه زباله‌سوز خانگی، ساعت ویژه ...

ناوشکن فارس توسط نخبه جوان محمودآبادی برای ارائه در مسابقات جهانی ترکیه که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، ساخته شد.

خبرگزاری فارس: نخبه مازندرانی با ناوشکن فارس به ترکیه می‌رود

به گزارش خبرنگار پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، محمدامین ذبیحی مخترع جوان محمودآبادی موفق به اختراع ناوشکن خلیج فارس شد.

وی که پیش از این اختراع، دستگاه زباله‌سوز خانگی، ساعت ویژه نابینایان و ناشنوایان، تولید انرژی، تولید برق، دزدگیر کارت هوشمند را در کارنامه داشت در ششمین اختراع خود موفق به اختراع ناوشکن فارس شد.

این جوان نخبه محمودآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در توضیح ناوشکن اختراع شده خود پرداخت و گفت: تمام کشتی‌ها و ناوهای جنگی و تجاری وزن زیادی را بر روی آبها برای حرکت وارد می‌کنند که در اختراع ناوشکن فارس انرژی سوخت و روشنایی از انرژی تبدیلی جریان موج آب و فشار وزن کشتی بهره‌گیری شده و دیگر نیازی به سوخت‌های فسیلی و …. برای حرکت در آوردن کشتی نیست.

جوان ۲۶ ساله محمودآبادی با اشاره به ظرفیت‌های جوانان کشور خاطرنشان کرد: ایران اسلامی سرشار از جوانان نخبه و توانمند است و امروز کشور ما برای فرار از تحریم و توطئه‌های دشمنان باید از این ظرفیت‌ها بهره مند شود و این انتظار را از مسئولان دارم تا جوانان را حمایت و مورد توجه قرار دهند.

 

وی تصریح کرد: کشور ما طی سال‌های اخیر به همت جوانان تحصیلکرده و دانشمند موفق به بومی‌سازی دانش و فناوری‌های عظیم در عرصه‌های گوناگون شده است و تمام تلاش کشورهای غرب برای وابستگی ایران اسلامی به صنایع و فناوری های آنان است و اعتماد به جوان ایرانی چیزی جز معجزه و افتخار آفرینی را به همراه نخواهد داشت.

این مخترع جوان علت نامگذاری اختراعش به نام فارس را تلاش در حفظ نام خلیج فارس عنوان کرد و گفت: خلیج فارس از روزگاران بسیار قدیم مورد توجه اقوام گوناگون قرار گرفته است و در طول تاریخ یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مناطق جهانی از نظر ژئوپولتیکی و ژئواستراتژیکی بوده است و سوابق و پیشینه تاریخی نشان داده که این جزیره متعلق به ایران بوده و فارس نام داشته است.

ذبیحی افزود: با توجه به تلاش‌های کشورهای عربی همسایه برای نام‌گذاری خلیج فارس به عنوان خلیج عرب به منظور حمایت از نام خلیج فارس عنوان این اختراع را ناوشکن فارس نامگذاری کردم.

وی با بیان اینکه در مسابقات بین المللی مالزی با کسب مقام سوم سهمیه حضور در مسابقات جهانی ترکیه را به دست آوردم، تصریح کرد: فیلم ساخت ناوشکن فارس به دبیرخانه مسابقات جهانی ارسال شد که با تائید آنها، پنجم اردیبهشت ماه جاری برای شرکت در این مسابقات اعزام می شوم.

ذبیحی خاطرنشان کرد: کلیه وسایل مورد نیاز برای ساخت این ناوشکن در مسابقات جهانی در اختیار من قرار می‌گیرد و امیدوارم با دعای خیر مردم بتوانم رتبه ای شایسته برای کشورم کسب کنم.

وی کسب رتبه اول تا دهم را برای خود دور از ذهن ندانست و افزود: اگر داوری این مسابقات سیاسی نشود و مسائل فنی اختراعات مدنظر قرار گیرد به کسب رتبه‌های برتر جهانی امیدوارم.

به گزارش پیارم، این مخترع جوان موفق به کسب عناوین دانش آموز برتر کشور در سال ۸۶، کسب مقام سومی جشنواره خوارزمی در سال ۸۷، کسب مقام دومی جشنواره خوارزمی در سال ۸۸، کسب مقام دومی در مسابقات بین‌المللی مخترعان ایران در سال ۹۰ و کسب مقام سومی مسابقات بین المللی مالزی در سال ۹۱ شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3642

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.