حاجی آلاد-رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد گفت: قرآن شفای همه دردها و راهنمای سریع الوصول سعادت دنیا و عقبای تمامی انسان هاست مشروط بر آنکه چشم بینا و گوش شنوائی وجود داشته باشد.   به گزارش پیارم، حجت الاسلام اسماعیل فوادیان درجمع شرکت کنندگان سی و یکمین دوره مسابقات حفظ،قرائت و تفسیر قرآن کریم ...

حاجی آلاد-رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد گفت: قرآن شفای همه دردها و راهنمای سریع الوصول سعادت دنیا و عقبای تمامی انسان هاست مشروط بر آنکه چشم بینا و گوش شنوائی وجود داشته باشد.

 

به گزارش پیارم، حجت الاسلام اسماعیل فوادیان درجمع شرکت کنندگان سی و یکمین دوره مسابقات حفظ،قرائت و تفسیر قرآن کریم سراسراستان اظهار داشت: با لطف باریتعالی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و برپائی نظام مقدس جمهوری اسلامی در سرزمین پهناور ایران با توجه به وجود بسترهای بسیار مناسب برای برنامه ریزی های گسترده در امر نشر فرهنگ قرآنی در جامعه،برنامه ریزان و دست اندرکاران فرهنگی نظام و آحاد ملت قرآن دوست عزیزمان،همکاری و هماهنگی های لازم در این زمین گامهای ارزنده ای برداشته و بسیاری از شیفتگان کلام وحی را با انواع علوم قرآنی آشنا نموده اند ولی متاسفانه قرآن همچنان در بین عوام و خاص مهجور مانده است.

وی افزود: قرآن باید در تمامی امورات دنیوی انسانها در اولویت قرار گیرد، اولین موردی که توجه به آن در زدودن مهجوریت از قرآن لازم و ضروری به نظر می‌رسد، اعتقاد و باور به این امر است که قرآن می‌تواند در تمام زمینه‌های زندگی بشراعم از اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی و… الگو باشد و می‌تواند انسان‌ها و جوامع انسانی را به سعادت برساند.

حجت الاسلام فوادیان گفت: یک فرهنگ نامناسب که در بین بیشتر افراد جامعه رایج است این است که مردم قرآن را بیشتر برای کارهای جانبی و آماده کردن مجلس برای مراسم مختلف می‌خواهند. یکی از شایع‌ترین آنها استفاده از قرآن در قبرستانها و مجالس ترحیم است و تسلیت دهندگان و عزاداران معمولا هیچ گونه توجهی به معانی و مفاهیم ندارند و هدف بیشتر کسانی که در چنین مراسمی شرکت می‌کنند خواندن فاتحه‌ای برای شادی روح مرحوم است می‌توان گفت که قرآن در خانه بسیاری از مسلمانان از روی طاقچه‌ها و داخل کمدها پایین آورده نمی‌شود، تا چه رسد به اینکه بخواهند آن را بخوانند و در آن اندیشه کنند و فرامین آن را در زندگی پیاده کنند، چرا که دید این افراد این است که قرآن کتاب مقدسی است و کاربرد آن فقط در استخاره گرفتن و سفره عقد و عروسی و مسائلی از این قبیل است و لذاین مظلومیت و مهجوریت قرآن و این طرز فکر تنها مختص عوام نیست، بلکه افراد تحصیل کرده جامعه هم با فرهنگ قرآن بیگانه‌اند.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: نگاه ویژه آموزش و پرورش به درس قرآن، توجه خاص مراکز علمی ـ فرهنگی به مباحث قرآنی و محور قرار دادن قرآن در سخنرانی‌ها از جمله اموری است که می‌تواند به رفع مهجوریت از قرآن کمک شایانی بکند بنابراین اگر جامعه بخواهد مشمول شکایت و گلایه پیامبر(ص) در رابطه با مهجوریت قرآن نشود و قرآن را از مهجوریت خارج کند، باید تعالیم انسان ساز آن را در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی پیاده کند و تنها در این صورت است که بشریت به سعادت و کمال خواهد رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3637

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.