حاجی آباد- آئین اختتامیه سی ویکمین دوره مسابقاتر قرآن و معارف اسلامی مرحله استانی با حضور آخوندی، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان و فرماندار و امام جمعه حاجی آباد و شرکت‌کنندگان سراسر استان این دوره از مسابقات در فرهنگسرای شهیدحسن زاده حاجی آباد برگزار شد.   به گزارش خبرنگار پیارم، صبح امروز پس از دو ...

حاجی آباد- آئین اختتامیه سی ویکمین دوره مسابقاتر قرآن و معارف اسلامی مرحله استانی با حضور آخوندی، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان و فرماندار و امام جمعه حاجی آباد و شرکت‌کنندگان سراسر استان این دوره از مسابقات در فرهنگسرای شهیدحسن زاده حاجی آباد برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار پیارم، صبح امروز پس از دو روز رقابت تنگاتنگ از میان۳۵۰ دانش‌آموز پسر شرکت کننده در مرحله نهایی سی ویکمین دوره مسابقات قرآن و معارف ‌اسلامی که همراه با تواشیح وقصه گویی قرآنی بود، هیئت داوران ۱۸ نفر را در قالب ۳ گروه به عنوان نفرات اول تا سوم هر رشته و پایه معرفی کردندکه رودان ، ناحیه ۱ بندرعباس و بندرلنگه بترتیب رتبه های اول تا سوم کسب کردند.
مسابقات قرآنی همه ساله در ۳ مقطع قرائت، حفظ و تفسیر در سه مرحله شهرستان ، استان و کشوری برگزار میشود .
فرماندار حاجی آباد نیز در این مراسم گفت: استان هرمزگان پیشرفتهای چشمگیری در تلاوت قرآن داشته است بطوری هم اکنون صدها قاری قرآنی در استان وجود دارد.
وی افزود: با رویکرد جدید آموزش و پرورش و سند تحول بنیادی آموزش و پرورش بهره گیری بهتراز مفاهیم قرآنی و دینی رابرای دانش آموزان فراهم شده است .
پوراشرف میزان مطالعه قرآن و ادعیه در استان رضایت بخش دانست و اظهارداشت: بابررسی های بعمل امده خوشبختانه استان هرمزگان جزء سه  استان برتر در این زمینه معرفی شده است.
امام جمعه حاجی آباد نیز با اشاره به اینکه قرآن را متعلق به تمام بشریت است بیان داشت: مشکل بشر امروزی دوری از قرآن است ما باید قران را نقشه راه خود قرار دهیم.
وی افزود : باید قرآن این کتاب مقدس و الهی در همه لحظه ها و ابعاد زندگی مان سرمشق قرار گیرد  وبا توسل به آن و ارتباط مستمر با آیات و روایات زندگی مان را پی ریزی کنیم .
در ابتدای این مراسم مهدی سالاری مدیر آموزش وپرورش حاجی آباد ضمن خوش‌آمدگویی به شرکت‌کنندگان در این همایش ماندگار، گزارشی از نحوه اجری این مسابقات ارائه کرد و افزود: هدف از برگزاری این مسابقات این است که با قرآن و مفاهیم انسان‌ساز آن انس بگیریم و تا می‌‌توانیم دیگران را به این سمت هدایت و تشویق کنیم.
در پایان از برگزیدگان رقابتهای استانی که به مسابقات کشوری راه یافتند با اهدا جوایز نفیسی تجلیل بعمل آمد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3626

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.