تهران- رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: رابطه با ونزوئلا راهبردی است و نماد رابطه ایران با آمریکای لاتین است. به گزارش پیارم یه نقل از ایرنا، ˈمحمود احمدی نژادˈ شامگاه پنج شنبه پیش از عزیمت به کاراکاس برای شرکت در مراسم تحلیف ˈنیکولاس مادوروˈ رییس جمهوری جدید ونزوئلا در فرودگاه مهرآباد تهران افزود: این حرف ...

تهران- رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: رابطه با ونزوئلا راهبردی است و نماد رابطه ایران با آمریکای لاتین است.

به گزارش پیارم یه نقل از ایرنا، ˈمحمود احمدی نژادˈ شامگاه پنج شنبه پیش از عزیمت به کاراکاس برای شرکت در مراسم تحلیف ˈنیکولاس مادوروˈ رییس جمهوری جدید ونزوئلا در فرودگاه مهرآباد تهران افزود: این حرف بدان معنا نیست که همه روابط ما با آمریکای لاتین مشروط به روابط با ونزوئلا است؛ بلکه رابطه با این کشور نماد رابطه ایران با آمریکای لاتین است.

رییس جمهوری یادآور شد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با همه کشورهای آمریکای لاتین رابطه خوبی دارد.

وی با بیان اینکه جهتگیری آمریکای لاتین بسرعت به سمت دیدگاه چاوز در حرکت است، اظهار داشت: امروز حلقه دولت های انقلابی در آمریکای لاتین گسترده تر می شود و چاوز سر حلقه دوران جدید انقلاب در آمریکای لاتین است.

رییس جمهوری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با ونزوئلا روابط گسترده در زمینه صنعتی، تجاری، انرژی، فرهنگی و سیاسی دارد.

رییس قوه مجریه با بیان اینکه بسیاری از بدخواهان ملت ها به ادامه راه چاوز علاقه نداشتند، گفت: آنها انتظار داشتند مردم ونزوئلا از چاوز روی گردانند و جانشین او از یاران و نزدیکانش انتخاب نشود؛ اما ملت ونزوئلا با هوشمندی رییس جمهوری جدید را انتخاب کرد.

احمدی نژاد با اشاره به برنامه خود برای حضور در مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید ونزوئلا اضافه کرد: شرکت در جشن مردم (آیین تحلیف)، مرور ابعاد و جوانب روابط دو کشور و تحکیم دوستی ها از جمله برنامه های این سفر است.

احمدی نژاد ادامه داد: شمار بسیاری از رؤسای جمهوری و مسؤولان آمریکای لاتین در مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید ونزوئلا شرکت می کنند که با آنها نیز ملاقات می کنیم.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به سفر فشرده خود به آفریقا گفت: با سه کشور دوست بنین، نیجر و غنا رابطه خوبی داریم که اسنادی نیز به امضا رسید و مقدمه برداشت گام های بلندتر برای توسعه روابط در همه زمینه ها فراهم شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3620

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.