نیویورک – معاون دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و جنگ طی سخنانی در نشست شورای امنیت نسبت به تاثیر گسترده خشونت ها بر کودکان سوری هشدار داد و گفت : گروه های مخالف سوری از کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند. به گزارش پیارم یه نقل از ایرنا ˈلیلا زروغیˈ معاون دبیرکل ...

نیویورک – معاون دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و جنگ طی سخنانی در نشست شورای امنیت نسبت به تاثیر گسترده خشونت ها بر کودکان سوری هشدار داد و گفت : گروه های مخالف سوری از کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

به گزارش پیارم یه نقل از ایرنا ˈلیلا زروغیˈ معاون دبیرکل سازمان ملل در امور کودکان و جنگ روز پنجشنبه به پانزده عضو شورای امنیت گفت که گروه های مسلح مخالف از کودکان سربازگیری کرده و از آن ها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

این مقام سازمان ملل از دو طرف درگیر در جنگ سوریه خواست که از آسیب رساندن به غیرنظامیان و کودکان خودداری کرده و به تعهدات بین المللی خود پایبند باشند.

زروغی همچنین از تخریب زیربنای آموزشی سوریه و تاثیر بلند مدت آن بر کودکان ابراز نگرانی کرد و گفت: بیش از دو هزار و ۵۰۰ مدرسه در جریان درگیری های سوریه تخریب شده است.

سازمان ملل سو استفاده از کودکان و سربازگیری از میان آن ها را نقض حقوق بشر دانسته و در دادگاه های بین المللی قابل پیگیری می داند .

اخیرا شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای برای مقابله با سواستفاده از کودکان و سربازگیری از ان ها در مناطق جنگزده تصویب کرد که هرگونه سو استفاده از کودکان و استفاده از ان ها را به عنوان سرباز جنگی ممنوع می کند.

نشست امروز شورای امنیت با حضور چهار مقام بلندپایه سازمان ملل تشکیل شده بود که در جریان آن اعلام شد ۶٫۸ میلیون نفر در سوریه به کمک های بشردوستانه نیازمند هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3619

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.