نکته خیلی مهم دیگر اینکه آقای هاشمی گفته است به خاطر اینکه بین من و رهبری اختلاف نظر نسبت به نحوه اداره کشور وجود دارد دیگر به صلاح نیست که اصلا در انتخابات شرکت کنم.»   پیارم به نقل از جام  نیوز در پی انتشار سخنان منسوب به آقای هاشمی در سایت های ضد انقلاب ...

نکته خیلی مهم دیگر اینکه آقای هاشمی گفته است به خاطر اینکه بین من و رهبری اختلاف نظر نسبت به نحوه اداره کشور وجود دارد دیگر به صلاح نیست که اصلا در انتخابات شرکت کنم.»

 

پیارم به نقل از جام  نیوز در پی انتشار سخنان منسوب به آقای هاشمی در سایت های ضد انقلاب با عنوان اینکه “دیگر رهبری به من اعتمادی ندارد” شبکه بی بی سی در گفت و گویی با میهمان خود به ارزیابی اظهارات هاشمی رفسنجانی پرداخت.
جمشید برزگر در پاسخ به این سوال که “آقای هاشمی رفسنجانی هرزگاهی انتقادها و نارضایتی های خود را مطرح می کند، این انتقادهایی که الآن مطرح کرده چه فرقی با گذشته دارد؟” گفت: «چهار چوب کلی سخنان هاشمی تفاوت عمده ای با صحبت های وی در چند سال گذشته ندارد. اما این سخنان از چند جهت اهمیت ویژه ای دارد؛

هاشمی در سخنان خود به صراحت تاکید می کند که “من آقای خامنه ای را از مشهد به تهران آوردم، من او را به امام معرفی کردم… او همچنین نکاتی را درباره ریاست جمهوری و رهبری آقای خامنه ای گفته است.
هاشمی اضافه کرده است: “اما در سال های اخیر حوادثی پیش آمده که باعث شده در واقع اعتماد آقای خامنه ای به من از بین برود”.»

برزگر تاکید کرد این نکته، نکته مهمی است که تا کنون آقای هاشمی آنرا به این شکل بیان نکرده بود.

وی افزود: «نکته خیلی مهم بعدی این است که آقای هاشمی در دیدار با استانداران از اینکه در دوره ریاست جمهوریش به سپاه پاسداران اجازه ورود به کارهای اقتصادی داده ابرازتاسف کرده است.»

برزگر تاید می کند: «نکته خیلی مهم دیگر اینکه آقای هاشمی گفته است به خاطر اینکه بین من و رهبری اختلاف نظر نسبت به نحوه اداره کشور وجود دارد دیگر به صلاح نیست که اصلا در انتخابات شرکت کنم.»

مجری بی بی سی در ادامه پرسید: اینکه آقای هاشمی گفته “به صلاح نیست من در انتخابات شرکت کنم” آیا به این معناست که ایشان به طور قطع تصمیم گرفته اند درانتخابات حضور نیابند؟ یعنی تلاش آنهایی که به دنبال راضی کردن وی برای ورود به عرصه انتخابات بود راه به جایی نبرد؟ که برزگر پاسخ داد: «ما تلاش کردیم با بعضی از کسانی که در این جسه حضور داشته اند ارتباط برقرار کنیم آنها گفتند که لحن آقای هاشمی کمی تندتر از چیزی بوده است که در سایت سحام نیوز منتشر شده. استنباط ما از فحوی و لحن کلام آقای هاشمی این است که در چنین شرایطی به طور قطع حضور وی در انتخابات منتفی است.»

جمشید برزگر همچین در پاسخ به اینکه “عدم حضور آقای هاشمی در انتخابات چه تاثیری بر آرایش سیاسی کشور در آستانه انتخابات خواهد گذاشت؟ گفت: «فکر می کنم تاثیر تعیین کننده خواهد داشت. به خاطر اینکه با توجه به تردیدهایی که در مورد آمدن آقای خاتمی وجود دارد برنامه اصلاح طلبان این بود که در صورت نیامدن خاتمی به گرد آقای هاشمی رفسنجانی جمع شوند و از او بخواهند که کاندیدا شود. حالا اگر هاشمی نیاید بی تردید بر تردیدهای کسی چون خاتمی افزوده خواهد شد و احتمال اینکه او  وارد این عرصه شود نسبت به گذشته کم تر خواهد شد بنابر این اصلاح طلبان با این چالش مواجه خواهند شد که آیا خواهند توانست با نامزدی قوی وارد شوند یا اینکه باید بپذیرند و یا نپذیزند که با یک نامزد ضعیف تر وارد انتخابات شوند.

از سوی دیگر اگر حامیان آقای احمدی نژاد امکان ورود به انتخابات را پیدا کنند شاید تاکتیکشان تا حدی تغییر کند. با حضور آقای هاشمی شاید همچنان در انتقادات، او را هدف قرار می دادند، اما در صورت عدم حضور هاشمی شاید تا حدودی این انتقادات را باید متوجه اصولگرایان بکنند که این هم برای آنها کمی دشوار است.
در  جناح اصولگرا عدم حضور خاتمی و هاشمی باعث خواهد شد اصولگرایان با نامزد متعدد حضور یابندکه در نتیجه نامزد پیروز با آرای پایین خواهد بود چرا که آرا شکسته خواهد شد.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3605

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.