تهران – رییس جمهوری با تاکید بر این که مردم را نباید برای کارهای اقتصادی گزینش کنیم، گفت: برخی برای ورود مردم به عرصه اقتصادی ذره بین انداخته و زندگی خصوصی آنها را رصد می کنند. به گزارش خبرنگار سیاسی پیارم به نقل از  ایرنا، «محمود احمدی نژاد» روز شنبه در همایش مدیران ارشد و ...

تهران – رییس جمهوری با تاکید بر این که مردم را نباید برای کارهای اقتصادی گزینش کنیم، گفت: برخی برای ورود مردم به عرصه اقتصادی ذره بین انداخته و زندگی خصوصی آنها را رصد می کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی پیارم به نقل از  ایرنا، «محمود احمدی نژاد» روز شنبه در همایش مدیران ارشد و استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با مخالفت از گزینش مردم برای فعالیت های اقتصادی ، اظهارداشت: گزینش برای کسی است که می‌خواهد وارد اداره‌ای شود، اما این که وقتی یک نفر می‌خواهد کارخانه بسازد، از بچگی‌اش شمرده می‌شود و ذره بین می‌گذارند، بد است و در این صورت است که حفره‌هایی برای سوء استفاده مالی ایجاد می‌شود و من معتقدم امسال باید اینها را حذف کنیم.

وی با بیان این که باید به همه مردم اعتماد کنیم، ادامه داد: در اختیار داشتن امکان گزینش مردم برای ورود به عرصه اقتصادی می تواند سبب ایجاد مشکلاتی باشد که در صدور مجوز و یا ساقط کردن افراد از فعالیت های اقتصادی دیده می شود.

رییس جمهوری با بیان این که گزینش برای ورود افراد به سیستم های اداری و آن هم در شرایطی خاص و با توجه به قوانین است، خاطرنشان کرد: امسال باید این موانع را در عرصه اقتصاد حذف کنیم.

احمدی نژاد با انتقاد از برخی کارشکنی ها در مسیر پیشرفت کشور گفت: «به خاطر مصالح کشور مراعات می کنم وگرنه نشاندن برخی افراد سرجای خود کاری ندارد».

وی بر فعالیت و ارایه خدمات دولت دهم به مردم تا آخرین ثانیه ها تاکید کرد و افزود: مگر ثانیه اول خدمت با ثانیه آخر آن چه فرقی می کند که برخی ها می گویند ۶ ماه آخر دولت ها کارها سست می شود.

رییس دولت دهم تاکید کرد که تا ساعت ۹ صبح روز ۱۲ مرداد ۹۲ که از آنجا برای تنفیذ خادم بعدی می رویم، کار می کنم چرا که خدمت به مردم مساله ای شخصی نیست و هیچ مسوولی نباید تا آخرین لحظات در ادامه فعالیت های خود سست شود.

احمدی نژاد یادآور شد: برخی اوقات آدم های مغرض و بعضا جاهل می گویند معمولا سال آخر کار دولت ها مشکلاتی برای آنها ایجاد می شود که به آنان می گویم چه کسی این حرف را وارد ذهن شما کرده است.

وی با بیان این که مگر بنا نیست از فرصت خدمت برای آخرت خود تلاش کنیم، خطاب به این افراد تصریح کرد: چه طور می شود زمانی را که از دست رفته جبران کرد و چرا نباید در یک سال آخر دولت به دولت کمک کرد؟

رییس جمهوری همچنین گفت: «وقتی می بینم که برخی افراد خیال می کنند آنها خود را از بقیه مومن تر و فهمیده تر می دانند و معتقدند که کارها باید حتما در دست آنها باشد، خنده ام می گیرد و به آنها می گویم همین تفکر نشان می دهد که ته خط هستید.»

احمدی نژاد با بیان این که ۳۰ میلیون انسان فعال در حوزه اقتصادی در کشور وجود دارد، افزود: باید عرصه اقتصاد به گونه ای باشد که ۳۰ میلیون نفر وارد کارهای اقتصادی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت معادن کشور اشاره کرد و اظهارداشت: در معادن انحصارهای سنگینی درست شده است و نمی گذارند مردم وارد عرصه معدن کشور شوند در صورتی که ۱۰ هزار بلوک معدنی آماده واگذاری به مردم وحود دارد که غیرفعال هستند ومردم می توانند از آن استفاده کنند.

رییس جمهوری یادآور شد: دولت باید مسوول سیاستگذاری فعالیت های اقتصادی باشد و کارها به مردم واگذار شود، برخی در گذشته کارها را به اسم مردم اما به اشخاص خاصی واگذار کردند.

احمدی نژاد با انتقاد از این ایده که برای کارهای اقتصادی کشور نیازمند سرمایه داران بزرگ هستیم، گفت: من معتقدم برای فعال شدن عرصه اقتصادی و خلق حماسه اقتصادی نیازمند انسان های بزرگ هستیم.

وی ادامه داد: یقین دارم که اکثریت ملت ایران انسان های بزرگی هستند که باید به آنها اعتماد کنیم و فرصت به آنها بدهیم.

رییس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به پیشرفت های علمی و هسته ای کشورمان گفت: پیشرفت های هسته ای کشور نتیجه اعتماد به دانشمندان جوان هسته ای است.

احمدی نژاد اظهارداشت: زمانی غربی ها از تحویل سوخت رآکتور تهران به ما خودداری کردند و دانشمندان جوان هسته ای کشورمان در جلسه ای به من قول دادند که آن را تهیه کنند. وی یادآور شد: با اعتماد به آنها به تکنولوژی صفحه سوخت که جزو پیشرفته ترین تکنولوژی های دنیا است، دست یافتیم.

رییس دولت دهم با طرح این پرسش که آیا ملتی که در عرصه هسته ای می تواند چنین موفقیت هایی را کسب کند، نمی تواند کشاورزی و صنعت را متحول کند، تاکید کرد: حتما چنین خواهد شد و شرط آن این است که به ملت اعتماد کنیم و فرصت ها را در اختیار آنها قرار دهیم هر چند ممکن است که ۱۰ نفر هم تقلب کنند یا زمین بخورند اما نباید به بهانه ۱۰ نفر فرصت را از ملت گرفت.

رییس جمهوری گفت: باید ایران را به جایگاه شایسته آن برسانیم و این مهم جز با اعتماد به مردم، با حضور آنها در همه عرصه ها شدنی نیست.

احمدی نژاد مهمترین هدف دشمنان از دشمنی با ملت ایران را جلوگیری از پیشرفت و رشد آنها عنوان کرد و اظهارداشت: آنها در یک سال گذشته مرتبا عنوان می کردند که با تحریم های خود می خواهند ساختار و سازمان اقتصادی و اجتماعی کشور را متلاشی کنند اما نتوانستند.

رییس قوه مجریه نشانه گرفتن بانک مرکزی و نفت و مراودات ارزی را نشانه ای از تلاش های دشمنان برای متلاشی کردن ساختار اقتصادی و اجتماعی کشور خواند و افزود: تحریم های سال گذشته با همه تحریم ها متفاوت بود چرا که کمیته ای گذاشته و هوشمندانه و هدفمند مراودات کشورمان را با سایر کشورها کنترل و رصد می کنند.

احمدی نژاد با تاکید بر این که همه توان نظام سرمایه داری علیه ملت ما بسیج شده است تصریح کرد: اگر شما فقط مصاحبه ها و تیترهای یک سال گذشته برخی افراد در داخل کشور را مشاهده کنید می بینید که یک هماهنگی بین داخل و خارج از کشور علیه ملت وجود دارد.

وی با بیان این که براساس بازار عرضه و تقاضا بازار ارز مشکلی نداشت گفت: برخی ها در داخل تلاش کردند تا بازار ارز را به هم بریزند و از این وضعیت خوشحال بودند.

رییس جمهوری با اشاره به تلاش های برخی افراد برای بالا بردن نرخ ارز در کشور افزود: همین افراد از یک سو تلاش می کردند نرخ ارز بالا رود و از سویی تریبون هایی در اختیار داشته و مرتبا فحش می دادند که چرا چنین شده است.

احمدی نژاد گفت: در هیچ جای دنیا این طور نیست که فردی در رسانه رسمی کشور ادعایی کند و مسایلی را مطرح کند که حتی وقتی از آن شکایت می کنیم نیز با آن برخورد نشود.

وی با تاکید بر این که ملت ایران سال گذشته زیر شدیدترین فشارها و جنگ روانی هماهنگ شده علیه خود بود خاطرنشان کرد: آنها می خواستند ملت را خسته کنند و شما در شرایطی بازار را مدیریت کردید و اجازه ندادید آنها به همه اهداف خود برسند که این کار خود بخش مهمی از پیروزی است.

احمدی نژاد با بیان این که البته همه کار ما این نیست گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که موانع برداشته شود و مسیر پیشرفت ملت باز شود.

وی با انتقاد از برخوردهای انجام شده در سال گذشته با بانک مرکزی، افزود: در داخل کشور ماجرایی علیه بانک مرکزی رقم خورد و فشارهای زیادی به مسوولان آنان وارد شد و هر روز یک معاون آن را می بردند و می آوردند حتی اگر رییس کل بانک مرکزی هم حرفی نمی زد به او توهین می شد.

رییس قوه مجریه با انتقاد از برخی اقدامات دستگاه های نظارتی ادامه داد: آدم بی سوادی را به عنوان مسوول نظارت گذاشتند که به اسم نظارت نامه های رسمی به ما می نویسد که این کار را انجام دهید و آن کار را انجام ندهید.

احمدی نژاد افزود: این فرد نامه رسمی به من نوشته و در آن تاکید کرده بود که فلان سد را که قرار است در فلان نقطه ساخته شود نسازید و باید در فلان مکان ساخته شود که معلوم نیست که این فرد اصلا می داند که سد با کدام «س» یا «ص» نوشته می شود؟ چه کسی این حق را به شما داده که این چنین اظهارنظر کنید؟

احمدی نژاد با بیان این که برای ساخت هر سد چندین مشاور و چند سال کار کارشناسی می شود تا مکان سد معلوم و ساخته شود ادامه داد: حتی من که مهندس عمران هستم به خودم اجازه نمی دهم در خصوص مکان سد این گونه و بدون مطالعه اظهارنظر کنم ولی آنها به اسم نظارت نامه می نویسند و وقتی نامه های آنها اجرایی نشود تهدید به برخورد می کنند.

وی گفت: یک دستگاه نظارتی به بانک مرکزی نامه می نویسد که چرا ارز را ارزان فروخته اید و دستگاه نظارتی دیگر نامه می نویسد که چرا ارز را گران فروخته اید؟

رییس جمهوری با بیان این که می دانم گرانی و نارضایتی وجود دارد خاطرنشان کرد: البته معنی این حرف من این نیست که شما مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت کوتاهی کرده اید بلکه شما توانسته اید با اقدامات خود اجازه ندهید بخشی از اهداف دشمنان محقق شود.

احمدی نژاد با اشاره به سفرهای نوروزی مردم در تعطیلات عید امسال، این سفرها را نشانه ای از به ثمر نرسیدن تلاش های دشمنان اعلام کرد.

***با برگزاری انتخابات عظیم همه چیز به نفع ملت ایران تغییر خواهد کرد

رییس جمهوری اظهارداشت: با نشاط بودن مردم و انجام ۱۳۸ میلیون سفر در نوروز امسال نشان می دهد که دشمنان ملت در خیز اولیه شکست خورده اند که انشاالله با انجام یک اتفاق بزرگ و برگزاری انتخابات عظیم همه چیز به نفع ملت ایران در انتخابات امسال تغییر خواهد کرد.

احمدی نژاد با تاکید بر این که باید جهت سرمایه و منابع کشور تغییر داده شود گفت: در بازار ارز و سکه تقاضای کاذب وجود دارد که باید با یک حرکت این منابع به سمت سرمایه گذاری های درازمدت سوق داده شود.

وی با تاکید بر این که باید سهم نفت را در اقتصاد کاهش دهیم، افزود: باید از منابعی که مال خودمان است و تحت تاثیر فشارها قرار نمی گیرند مانند معادن و کشاورزی بیشتر استفاده ببریم.

رییس جمهوری با تشریح پتانسیل ها و توانمندی های کشورمان در بخش های کشاورزی و معدن تصریح کرد: می توان با یک برنامه ریزی و وارد شدن همه ملت در عرصه اقتصاد، سر و سامان دادن جمع آوری مالیات ها و اجرای کامل هدفمندی یارانه ها وابستگی بودجه کشور را از درآمدهای نفتی قطع کرد.

احمدی نژاد با تاکید بر این که نیازمند اصلاح ساختار در اداره امور اجرایی کشور هستیم گفت: چه کسی گفته حتما باید ۱۸ وزارتخانه و ۳۰ سازمان وجود داشته باشد؟

وی با بیان این که ادغام با وزارتخانه ها با سختی و مخالفت هایی انجام شد افزود: اداره کشور به خصوص در حوزه مدیریت اجرایی یک امر واحد است و هر جا کار در این دولت فقط در دست دولت بوده موفق ظاهر شده است مانند مساله هسته ای که البته حمایت های رهبری در این موفقیت ها بسیار موثر بود.

احمدی نژاد با انتقاد از تشدد تصمیم گیری در اداره امور کشور به خصوص در حوزه اجرا ادامه داد: وقتی تصمیم گیری زیاد شد مشکلات هم زیاد می شود.

وی با بیان این که هر سال دولت بودجه را با نگاه ملی تدوین می کند ولی بخشی می شود چون نگاه در همه عرصه ها بخشی است خاطرنشان کرد: لازم نیست که سال ها طول بکشد تا نظام اقتصادی کشور را درست کنیم .

رییس جمهوری افزود: البته برخی ها سیستم اداری را نمی شناسند و از نزدیک شدن به آن وحشت می کنند هر چند که من به آنها می گویم که سخت نیست چرا که افرادی هستند که در این سیستم سال ها کار کرده اند و آن را به خوبی می شناسند.

احمدی نژاد با تاکید بر این که اداره کشور یک امر واحد است گفت:حتی قانون اساسی به صراحت عنوان کرده که رییس جمهوری، رییس قوه مجریه است مگر در حوزه اختیارات رهبری.

وی افزود: باید در یک قانون همه امور کشور مانند کشاورزی، واردات، صادرات ، معادن، تجارت و … تصمیم گیری و هماهنگی شود.

رییس قوه مجریه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: تنها با اعتماد به مردم و استفاده از ظرفیت های ملت است که حماسه اقتصادی محقق می شود و زمانی حماسه اقتصادی محقق می شود که بدنه مردم را وارد اقتصاد کنیم.

احمدی نژاد در خاتمه با اشاره به طویل بودن نام وازرتخانه های صنعت، معدن و تجارت و کار، تعاون و رفاه اجتماعی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نوشتن و گفتن نام این وزارتخانه طولانی است، یک نام کوتاه که همه وظایف سازمان را دربرگیرد برای آن انتخاب کنید.

وی افزود: مثلا برای وزارت صنعت، معدن و تجارت نام تجارت و برای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وزارت امور اجتماعی را پیشنهاد می کنم که دربرگیرنده همه فعالیت های این دو وزارتخانه است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3566

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.