مسکو – ˈدمیتری راگوزینˈ معاون امور دفاعی نخست وزیر روسیه بر ضرورت حل و فصل مسالمت آمیز مسأاله کره شمالی تأکید کرد.   به گزارش ایرنا، راگوزین روز جمعه به خبرنگاران گفت: بر این باوریم که هنوز امکانات سیاسی و دیپلماتیک برای حل صلح آمیز مسایل شبه جزیره کره وجود دارد. وی افزود: اما در ...

مسکو – ˈدمیتری راگوزینˈ معاون امور دفاعی نخست وزیر روسیه بر ضرورت حل و فصل مسالمت آمیز مسأاله کره شمالی تأکید کرد.

 

به گزارش ایرنا، راگوزین روز جمعه به خبرنگاران گفت: بر این باوریم که هنوز امکانات سیاسی و دیپلماتیک برای حل صلح آمیز مسایل شبه جزیره کره وجود دارد.

وی افزود: اما در این شرایط بیکار ننشسته و مسلماً از وسایل تأمین کننده امنیت کشور استفاده می کنیم.

مقام روس گفت: نیروی پدافند موشکی- فضایی روسیه اوضاع پیرامون پرتاب احتمالی موشک ها از طرف کره شمالی را پیگیری می کند.

معاون امور دفاعی نخست وزیر روسیه اضافه کرد: بیشترین نگرانی مقامات روس به این دلیل است که معلوم نیست موشک های کره شمالی چه مسیری خواهند داشت.

راگوزین گفت: نگرانی ما در این رابطه نیست که کره شمالی تسلیحات خود را علیه روسیه بکار می گیرد، بلکه امکان دارد موشک های این کشور تحت شرایطی به روسیه اصابت کند.

کره شمالی بتازگی اعلام کرد؛ برای مقابله با دشمنی های آمریکا بازدارندگی هسته ای خود را تقویت خواهد کرد و در راستای این سیاست، موشک های قاره پیمای خود را به حالت آماده باش درآورد.

در پی اقدامات تحریک آمیز هفته های اخیر دولت آمریکا در شبه جزیره کره از جمله به پرواز درآوردن جنگنده بمب افکن های رادار گریز، این شدیدترین واکنش اعلام شده از سوی کره شمالی محسوب می شود.

سایت های موشکی راهبردی ارتش کره شمالی برای هدف قرار دادن نقاط حساس در داخل خاک آمریکا نیز در آماده باش کامل قرار گرفته اند.

ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه روسیه، بتازگی با انتقاد از رفتار سران کره شمالی اعلام کرد: نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط کره شمالی غیرقابل قبول است.

لاوروف با رد ادعای برخی رسانه های خبری مبنی بر موضع خنثی روسیه در قبال مسأله شبه جزیره کره گفت: مسکو هیچگاه از تلاش ها برای عادی سازی اوضاع در این شبه جزیره صرف نظر نکرده است و در این شرایط، دیپلماسی آرام و غیرجنجالی را ترجیح می دهد.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: روسیه با تمام طرف های درگیر در مسأله شبه جزیره کره شامل کره شمالی، آمریکا، ژاپن و کره جنوبی مشارکت نزدیک دارد و با چین نیز در این رابطه تشریک مساعی می کند.

لاوروف روز سه شنبه هم در مصاحبه با کانال تلویزیونی ˈار.تی.ویˈ روسیه، آمریکا و کره شمالی را به خویشتنداری برای جلوگیری از تشدید مناقشه در شبه جزیره کره دعوت کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3562

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.