«اینها معتقدند که آقای خاتمی در بخشی از اقشار مردم این محبوبیت را دارد. این امری واقعی است برای مردمی که می‌خواهند هزینه محدودی بدهند برای اینکه بخواهند دستاورد‌هایی را به دست بیاورند. برای همین به اعتقاد من، پشت صحنه این دعوت، از پیش روی صحنه آن، مهم‌تر است.» پیارم به نقل از جام نیوز ...

«اینها معتقدند که آقای خاتمی در بخشی از اقشار مردم این محبوبیت را دارد. این امری واقعی است برای مردمی که می‌خواهند هزینه محدودی بدهند برای اینکه بخواهند دستاورد‌هایی را به دست بیاورند. برای همین به اعتقاد من، پشت صحنه این دعوت، از پیش روی صحنه آن، مهم‌تر است.»

پیارم به نقل از جام نیوز ستاد “آفتاب صبح امید” با هدف حمایت از حضور محمد خاتمی،‌ رئیس جمهوری پیشین ایران، در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری با انتشار اطلاعیه‌ای آغاز به کار کرده است.

پیش از آغاز به کار ستاد “آفتاب صبح امید” نیز درخواست‌هایی برای نامزدی آقای خاتمی در انتخابات خرداد ماه مطرح شده بود اما او تاکنون تمایلش را برای شرکت در این انتخابات اعلام نکرده است.

در همین باره  زهرا اشراقی، نوه آیت‌الله خمینی و همسر محمدرضا خاتمی، در مصاحبه با سایت بازتاب، گفت: «از آنجا که هویت ما اصلاح‌طلبی است و یکی از راه‌های نجات کشور را اصلاحات می‌دانیم، با  در نظرگرفتن تمام مولفه‌ها و اینکه آقای خاتمی از جمله شخصیت‌های موثر کشور است و توان حل مشکلات اقتصادی و بین‌المللی را دارد، تصمیم گرفتیم با اعلام حمایت از او به صورت جدی در انتخابات فعال شویم.»

در بیانیه ستاد آفتاب صبح امید با عنوان «فرصتی برای ساختن ایران»‌ آمده است که راه تغییر از آن سوی خط مرزها، با انفعال و ناامیدی و در انتظار بی‌عمل نمی‌گذرد.

اعضای این ستاد که تاکنون اشاره‌ای به نام شان نشده است،‌ محمد خاتمی را مردی دانسته‌اند که وجودش تداعی «معنای امید» است.

زهرا اشراقی اعضای ستاد آفتاب صبح امید را «حامیان و جوانان و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب حامی آقای خاتمی»‌ معرفی کرده و گفته است که این کار انجام شد تا در صورت اعلام حضور او، بستر اجرایی و ستادی کار فراهم باشد.

با این همه خانم اشراقی گفته است که در این مورد با محمد خاتمی مشورتی صورت نگرفته است.

زهرا اشراقی همچنین گفت اگر رئیس جمهوری سابق ایران تمایلی برای نامزدی انتخابات نداشته باشد،‌ این ستاد مطالبات و برنامه‌هایی دارد که به خاطر آنها وارد فضای انتخاباتی شده است و هدفش نیز به گفته او مطرح کردن آن مطالبات و برنامه‌هاست.

تقی رحمانی،‌ فعال سیاسی ملی- مذهبی مقیم پاریس،‌ درباره درخواست‌ها از محمد خاتمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری به رادیو فردا گفته است: «به نظر من آنهایی که از آقای خاتمی دعوت کرده‌اند نیتشان ایجاد حداقل فضاست. فراهم‌کردن حداقل فضا قبل از انتخابات، بسترسازی برای فعال کردن نیرو‌های‎شان، دادن امید به جامعه و مطرح‌کردن مورد اعتماد‌ترین چهره تا زمان اعلام نظر آقای خامنه‌ای هدف آنهاست تا ببینند که آیا اساسا فضای ورود ایشان وجود دارد یا چنین فضایی مهیا نیست؟»

او می افزاید: «اینها معتقدند که آقای خاتمی در بخشی از اقشار مردم این محبوبیت را دارد. این امری واقعی است برای مردمی که می‌خواهند هزینه محدودی بدهند برای اینکه بخواهند دستاورد‌هایی را به دست بیاورند. برای همین به اعتقاد من، پشت صحنه این دعوت، از پیش روی صحنه آن، مهم‌تر است.

در اسفند سال گذشته نیز ۹۱ تن از وزیران سابق، نمایندگان دوره‌های پیشین مجلس و فعالان سیاسی و فرهنگی در نامه‌ای سرگشاده به محمد خاتمی، خواستار نامزدی او در انتخابات آینده شدند.

پس از این درخواست، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در نامه‌ای به آقای خاتمی از او درخواست کرد تا در انتخابات سال آینده نامزد شود.

مصطفی تاجزاده، زندانی سیاسی و عضو ارشد جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، نیز خواستار نامزدی محمد خاتمی شده بود.

آقای تاجزاده در نامه‌ای با اشاره به آنچه «افزایش مقبولیت و محبوبیت»‌ محمد خاتمی نامید، نوشته بود که «اقتدارگرایان» از این افزایش مقبولیت و محبوبیت عصبانی هستند.

با وجود این محمد خاتمی در عین حال گفته است که در مورد انتخابات ریاست جمهوری تابع تصمیم جمعی اصلا‌ح‌طلبان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3555

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.