بجنورد – معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت برای خرید ماشین آلات یک میلیارد دلار تسهیلات ارزی برای معدنکاران کشور مصوب کرد. به گزارش پیارم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در روز چهارشنبه،ˈ وجیه الله جعفریˈ در نشست ستاد اجرایی کارگروه معدن این استان ...

بجنورد – معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت برای خرید ماشین آلات یک میلیارد دلار تسهیلات ارزی برای معدنکاران کشور مصوب کرد.

به گزارش پیارم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در روز چهارشنبه،ˈ وجیه الله جعفریˈ در نشست ستاد اجرایی کارگروه معدن این استان در بجنورد اظهار کرد: با پرداخت این تسهیلات به معدنکاران بخشی از مشکلات آنان برای خرید تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز رفع می شود.

وی اضافه کرد: اکنون معادن هفت درصد از کل مساحت کشور را دربرمی گیرد که پیش بینی می شود در مراحل اکتشاف معادن غنی با ذخیره بالا به دست آید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون پنج هزار و ۷۶ معدن با میزان ذخیره ۴۰میلیارد تن در کشور کشف و شناسایی شده است.

جعفری افزود: سال گذشته شش هزار میلیارد ریال از حقوق دولتی از بخش معدن به خزانه دولت واریز شد.

به گفته وی، براساس قانون باید ۶۵ درصد از درآمدهای بخش معدنی کشور در اختیار حوزه معادن قرار گیرد.

وی با اشاره به مصوبات بخش معدن نششت دولت در جریان سفر رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی، اظهار کرد: تامین اعتبار مصوب هیات دولت در راستای سفر معظم له به این استان در اولویت برنامه های این وزارتخانه است.

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی ظرفیت بخش معدنی این استان را بسیار بالا و در عین حال ناشناخته خواند و گفت: این خطه دارای معادن بزرگ بوکسیت است که مواد اولیه مورد نیاز مجتمع آلومینای جاجرم را تامین می کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز گفت: اکنون ۱۴۱ معدن دارای پروانه بهره برداری در این استان فعال است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3533

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.