پیارم – هزاران نفر از مخالفان لایحه قانونی پیشنهادی دولت در زمینه ˈ امنیت مشاغل ˈ به مجلس ملی این کشور روز سه شنبه در پاریس و برخی از شهرهای بزرگ از جمله ˈ مارسی ˈ در جنوب این کشور، دست به تظاهرات اعتراض آمیز دست زدند. به گزارش  پیارم به نقل ازایرنا، تظاهرکنندگان که ...

پیارم – هزاران نفر از مخالفان لایحه قانونی پیشنهادی دولت در زمینه ˈ امنیت مشاغل ˈ به مجلس ملی این کشور روز سه شنبه در پاریس و برخی از شهرهای بزرگ از جمله ˈ مارسی ˈ در جنوب این کشور، دست به تظاهرات اعتراض آمیز دست زدند.

به گزارش  پیارم به نقل ازایرنا، تظاهرکنندگان که در پی فراخوان چهار اتحادیه بزرگ کارگری و کارمندی کشور ˈ س ژتˈ ، ˈ اف او ˈ ، ˈ اف اس او ˈ و ˈ سولیدرˈ، در راهپیمایی برگزارشده در مسیر میدان ˈ مون پارناسˈ و مجلس ملی فرانسه در پاریس شرکت کرده بودند ضمن حمل دست نوشته ها و پلاکاردهایی ، طرح مورد نظر دولت را در برخی از زمینه ها به ضرر و زیان حقوق بگیران ، کارکنان و کارگران عنوان کردند.

قرار است مجلس ملی فرانسه از امروز ( سه شنبه ) بررسی طرح مزبور را آغازکند.

پیش از این نیز اتحادیه های صنفی کارگری و کارمندی فرانسه مراتب اعتراض خود را در پاریس و دیگر شهرهای بزرگ کشور نسبت به این طرح دولت فرانسه اعلام کرده اند.

اتحادیه های صنفی مخالف این طرح امنیت مشاغل مورد بحث را برغم داشتن برخی از مزایا و تسهیلات برای حقوق بگیران ، دارای برخی معایب می دانند که به اعتقاد آنان امکان اخراج سهل و آسان حقوق بگیران از سوی مدیران شرکت ها ازجمله آن می باشد.

دولت فرانسه چند ماه پیش در زمینه این طرح با مسوولان برخی از اتحادیه های صنفی فرانسه و همچنین کارفرمایان به تفاهم دست یافت.

دولت سوسیالیست فرانسه که ایجاد اشتغال برای جمعیت انبوه بیکاران درجامعه از وعده های انتخاباتی رییس جمهور می باشد ، درتلاش است تا با اجرای برخی از طرح ها و همچنین انجام برخی اصلاحات لازم در قوانین کار و اشتغال زمینه اشتغال برای کارجویان را فراهم کند.

براساس آمار موجود ، هم اکنون حدود ۱۰٫۸ درصد از جمعیت فعال فرانسه را بیکاران تشکیل می دهند.

ˈ ایجاد اشتغال انبوهˈ ، ˈ رفع معضل بیکاریˈ ، ˈ کمک به افزایش درآمد شهروندانˈ ، ˈ ایجاد تسهیلات رفاهی و بهداشتی ˈ مورد انتظار شهروندان و همچنین سر و سامان دادن به وضعیت نابسامان اقتصادی از جمله وعده های ۶۰ گانه بزرگ ˈ فرانسوا اولاندˈ رییس جمهور فرانسه است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3522

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.