پیارم- دکتر یاسر مرادی:بی‌شک «هفته سلامت» فرصت مغتنمی است تا با بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم و سهم آن در تحقق توسعۀ پایدار، بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه‌ی نهادهای حاکمیتی و اجرایی تأکید شود. . مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم این شهرستان گفت: هرسال روز۱۸ ...

پیارم- دکتر یاسر مرادی:بی‌شک «هفته سلامت» فرصت مغتنمی است تا با بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم و سهم آن در تحقق توسعۀ پایدار، بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه‌ی نهادهای حاکمیتی و اجرایی تأکید شود.

.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم این شهرستان گفت: هرسال روز۱۸ فروردین به عنوان روز جهانی سلامت تعیین شده است و در کشور ما این مناسبت به مدت یک هفته از ۱۸ تا ۲۴ فروردین تحت عنوان هفته سلامت گرامی داشته می شود,که همزمان با این هفته سلامت ۱۰ برنامه متفاوت آموزشی و بهداشتی در شهرستان وروستاها اجرایی می شود.

دکتر مرادی افزود: موضوع امسال بیماری فشارخون بالا تعیین شده است تا در این روز و در طول سال مردم نسبت به اهمیت این بیماری و عوارض مهم و خطرناک آن شامل سکته مغزی و بیماری های قلبی و کلیوی حساس شوند و بدانند که بیماری فشارخون بالا و عوارض آن قابل پیشگیری است.

وی تصریح کرد: در این هفته اطلاعات عمومی در خصوص پیشگیری، تشخیص و درمان فشارخون بالا در اختیار همه قرار می گیرد و افراد جامعه می توانند با اندازه گیری فشارخون از میزان آن مطلع شوند و در صورت ابتلاء به فشارخون بالا به موقع شناسایی و تحت درمان قرار گیرند.

مرادی گفت: در سال گذشته تحقیقات گسترده‌ای در شهرستان و دهستانهای تابعه در این زمینه صورت گرفت که افراد بیمار شناسایی شد و در حال حاضر برای همه بیمارانی که شناسایی شده اند پرونده تشکیل شده و تحت درمان قرار گرفتند.

مرادی یاداور شد: این برنامه ها شامل انجام فشار خون در مراکز بهداشتی سطح شهر و روستاها، در طول هفته سلامت و غباروبی گلزار شهدا ، شرکت در نماز جمعه کارکنان شبکه بهداشت و همایش کوهپیمایی، انجام مسابقات فوتسال پایگاه ها و خانه های بهداشت در هفتـه مذکور، و شعارهای بهداشتی با موضوع فشار خون و درج در رسانه های محلی و ارسال پیامک از اقدامات هفته سلامت در شهرستان می باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان حاجی آباد ادامه داد: بی‌شک «هفته سلامت» فرصت مغتنمی است تا با بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم و سهم آن در تحقق توسعۀ پایدار، بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه‌ی نهادهای حاکمیتی و اجرایی تأکید شود.

وی افزود:از سویی این هفته فرصتی است تا با بازنگری و نگاه مجدد به توانمندی‌ها، دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخگویی منطقی و شایسته به مردم، با بازتوانی مضاعف در قالب یک برنامۀ منسجم و کلان همراه با سایر دستگاه‌های مسوول در مسیر تحقق سلامت مردم گام برداریم.

مرادی گفت:برپایی چادرهای سلامت در سطح شهرستان، کوه‌پیمایی و برپایی غرفه سنجش فشار خون در اماکن عمومی و افتتاح پایگاهای تست فشار خون در فرمانداری و نیروی انتظامی و سپاه شهرستان برای کارکنان وسنجش میزان قند کارکنان در شبکه بهداشت برگزاری کلاس های آموزشی با موضوع فشار خون از جمله برنامه‌های هفته سلامت در شهرستان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3516

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.