بندرعباس- استاندار هرمزگان گفت:اصل لازم برای تحقق حماسه سیاسی ارائه تعریف جامع از آن و توجه به این نکته مهم است که برگزاری انتخابات سالم با مشارکت حداکثری مردم تنها یکی از حلقه های آن است. به گزارش پیارم به نقل از ایرنا،ابراهیم عزیزی شنبه در نشست شورای اداری استان افزود:زمانی که هدف خلق حماسه ...

بندرعباس- استاندار هرمزگان گفت:اصل لازم برای تحقق حماسه سیاسی ارائه تعریف جامع از آن و توجه به این نکته مهم است که برگزاری انتخابات سالم با مشارکت حداکثری مردم تنها یکی از حلقه های آن است.

به گزارش پیارم به نقل از ایرنا،ابراهیم عزیزی شنبه در نشست شورای اداری استان افزود:زمانی که هدف خلق حماسه است باید کاری فراتر از روال جاری و معمول انجام شود که در حوزه سیاسی به معنای تحت تاثیر دادن جهان اسلام و جهان بشریت است.

وی ادامه داد:پدید آوردن حماسه سیاسی فقط از راه افزایش بصیرت انجام می شود و لایه های مختلف مردم باید در این زمینه احساس مسئولیت و وظیفه کنند که انجام آن تنها از راه فرهنگ سازی و ارائه تحلیل و تعریف درست و دقیق از مفهوم حماسه میسر می گردد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: در حوزه اقتصادی نیز حداقل ۲۰ حرکت راهبردی باید انجام شود تا بتوان ادعا کرد اقدامات در مسیر خلق حماسه اقتصادی بوده است.

رییس شورای اداری استان با اشاره به تعهد ۷هزار میلیارد ریالی استان هرمزگان برای کسب درآمد در سال جاری اظهار داشت:این تعهد به معنای تکیه بیشتر بر درآمد غیرنفتی است و چنانچه هر حوزه ای نسبت به عملکرد خود آسیب شناسی جدی نداشته باشد نمی تواند سهمی در خلق حماسه اقتصادی داشته باشد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان دگرگونی و گسترش فرهنگ کار و تلاش در همه بخش ها و افزایش سهم تولید نسبت به مصرف را از دیگر شروط لازم در این زمینه معرفی کرد.

رییس شورای برنامه ریزی با اشاره به تجارب موفق سال گذشته خاطرنشان کرد:دشمن در سال گذشته آشکارا سیاست تحریم های فلج کننده را به کار بست و نظام و مردم با ببه میدان آوردن تمام ظرفیت ها نه تنها حسرت زمینگیر شدن جمهوری اسلامی را بر دل دشمن گذاشتند بلکه نشاط و پویایی و سرزندگی خود در صحنه های مختلفی مانند راهپیمایی ۲۲بهمن به نمایش گذاشتند.

عزیزی افزایش چند برابری سفرهای نوروزی و ثبت ۱۲میلیون و ۵۰۰هزار سفر در استان هرمزگان را یکی دیگر از جلوه های شکست سیاست های خصمانه بدخواهان و نشانه پویایی زندگی در بین اقشار مختلف مردم دانست.

استاندار هرمزگان همچنین با تبیین اولویت های کاری امسال ،توسعه بخش کشاورزی و بهره گیری هرچه بیشتر از توان منابع آبی ،خاکی و فنی و تخصصی این بخش را خواستار شد.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی ستاد معادن در نیمه دوم سال گذشته در سطح کشور و استان ها خاطرنشان کرد:یکی از سیاست های دولت در سالجاری ایجاد ظرفیت های جدید در اکتشاف و استخراج معادن است و در استان هرمزگان نیز با توجه به تحقیقات انجام شده معادن طلا و مواد معدنی و فلزات در سراسر استان گسترده شده که بهره برداری از آنها علاوه بر ایجاد ظرفیت های جدید در اشتغال می تواند نیاز واحدهای صنعتی استان و کشور را برطرف کند.

به گفته استاندار هرمزگان علاوه بر افزایش درآمدهای غیرنفتی از راه معادن می توان از پتانسیلهای معدنی استان برای تولید گسترده مصالح ساختمانی نیز استفاده کرد.

وی تلاش برای ادامه مسیر ایجاد اشتغال بر مبنای سهمیه تعیین شده در سال گذشته ،پیگیری و به سرانجام رساندن طرح مسکن مهر در استان و تقویت شاخص های امنیت استان را از دیگر برنامه های ضروری سال جدید اعلام کرد.

عزیزی با تاکید مجدد برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه به عنوان یک اولویت مهم امسال قانون را فصل الخطاب این آزمون بزرگ دانست و متذکر شد:باید مانند انتخابات های گذشته از تمام ظرفیت ها برای افزایش اعتماد مردم استفاده کرد.

وی از شرکت کنندگان در شورای اداری استان خواست:هوشیاری خود را حفظ کرده و از حرکت به سمتی که در جریان انتخابات در معرض اتهام قرار گرفته و صحت امانتداری آنان خدشه دار شود به شدت پرهیز کرده و در عرصه سیاست خدا را حاضر و ناظر بدانند.

استاندار هرمزگان در بخشی دیگر از سخنان خود به بیان برخی دستاوردهای سال گذشته استان پرداخت و سه سفر رییس جمهوری در یکسال را نشانه اهمیت استان و توجه ویژه مدیریت عالی کشور به هرمزگان دانست.

عزیزی بهره برداری از طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی ،توسعه و بهسازی و بازسازی بیمارستان شهید محمدی و راه اندازی بیمارستان بشاگرد و مرکز پرتونگاری بندرعباس ،اجرای پروژه های متعدد آب رسانی ،توسعه سطوح زیر کشت و کسب عنوان نخست کشور در شاخص هایی مانند ایجاد اشتغال را بخشی از افتخارات سال گذشته دانست.

وی همچنین استفاده از حداکثر توان در بخش مدرسه سازی و کسب نتایج درخشان در این حوزه و اففتاح طرح های مختلف در مناطق ویژه اقتصادی را به عنوان بخشی دیگر از حرکت های بزرگ استان در سال گذشته اعلام کرد.

رییس شورای اداری استان از تعامل و هماهنگی بین دستگاهی و پرهیز از ورود به مسائل حاشیه ای و عزم جدی برای خدمت به مردم به عنوان دلایل کسب این توفیقات نام برد.

وی همچنین پشتیبانی مردم و چهره ها و شخصیت های مختلف از بدنه اجرایی استان را از شاخص های مهم در نتیجه بخش بودن اقدامات سال گذشته دانست و بر لزوم ادامه مسیر خدمت و پرهیز اشخاص و جریان ها از ایجاد مانع در روند خدمت تاکید کرد.ک/۳

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3483

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.