تهران – معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی گفت:در چند روز آینده، بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزارتن گوجه فرنگی بهاره وارد بازار می شود. ناصر توکلیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، در خصوص افزایش قیمت گوجه فرنگی در روزهای اخیر افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی در بخش ...

تهران – معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی گفت:در چند روز آینده، بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزارتن گوجه فرنگی بهاره وارد بازار می شود.

ناصر توکلیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، در خصوص افزایش قیمت گوجه فرنگی در روزهای اخیر افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی در بخش تولید وجود ندارد و میوه، سبزی و صیفی به اندازه نیاز کشور و حتی بیش از نیاز تولید می شود و جای هیچگونه نگرانی نیست.

وی تاکید کرد: قیمت میوه و گوجه فرنگی در ایام نوروز ، علاوه بر تعطیلات ۲۰ روزه و وقفه در حمل و نقل محصولات کشاورزی به بازار مصرف، تحت تاثیر مشکل مدیریت شبکه توزیع نیز قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰۰ هزارتن گوجه فرنگی زمستانه مناطق گرمسیری همچون جیرفت، دزفول و بندرعباس موجود است که هنوز راهی بازار مصرف نشده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به این که برای نخستین بار بازار داخلی با تولید داخل تامین شده و هیچگونه وارداتی صورت نگرفته است، این موضوع با موفقیت انجام شد، اما برای متعادل نگاه داشتن قیمت ها در بازار ، به مدیریت پس از تولید در شبکه توزیع نیاز است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: این در حالیست که در سالهای گذشته برای تنظیم بازار میوه شب عید و ایام نوروز ، میوه و مرکبات از خارج کشور وارد می شد.

توکلی گفت: همچنین امسال با افزایش تولید محصولات کشاورزی مواجه بوده ایم، به طوری که صادرات اکثر محصولات کشاورزی نسبت به سالهای گذشته بیش از ۸۵ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: هرچند که بخش تولید نیز با مشکلاتی مواجه است، اما بازار رسانی و توزیع باید به گونه ای باشد که مصرف کنندگان کمبودی احساس نکنند.

وی اظهار کرد: برای تامین سیب و پرتقال ایام نوروز با مشکل کمبود میوه مواجه نبودیم ، به طوری که تنها در دو استان آذربایجان شرقی و غربی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب ذخیره سازی شده بود و حتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد تا سیب باقیمانده از ایام نوروز به خارج کشور صادر شود.

توکلی تاکید کرد که امسال به هیچ عنوان کاهش تولید میوه و مرکبات نداشته ایم و تنها ناهماهنگی مدیریتی در شبکه توزیع و ایجاد محدودیت در تردد کامیون های حمل محصولات کشاورزی، افزایش قیمت برخی اقلام را سبب شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3482

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.