من از همین منبر به مسوولان عربستان می گویم که شما تا کنون از طریق ظلم و عنف وارد شدید و نتیجه نگرفیتد ، بیایید یک بار هم برنامه را عوض کنید و از طریق عدالت ،اخلاق و مساوات وارد شوید و حقوق شهروندان شیعه را رعایت کنید ،بعدا خواهید دید آنچه که شما می ...

من از همین منبر به مسوولان عربستان می گویم که شما تا کنون از طریق ظلم و عنف وارد شدید و نتیجه نگرفیتد ، بیایید یک بار هم برنامه را عوض کنید و از طریق عدالت ،اخلاق و مساوات وارد شوید و حقوق شهروندان شیعه را رعایت کنید ،بعدا خواهید دید آنچه که شما می خواهید حاصل می شود.

 

پیارم به نقل از جام دینی:«حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ جعفرسبحانی» با اشاره به اتهامات ساختگی رژیم آل سعود علیه «شیخ نمر» روحانی بلند پایه عربستانی، تاکید کردند: کاملا روشن است که این اتهامات عاطفی و قضایی نیست بلکه مساله ای طائفی است.

ایشان امروز درپایان درس خارج اصول خود با اشاره به  حدیث شریف پیامیر اکرم(ص)  که “من سمع رجلا ینادی یا للمسلمین و لم یجبه فلیس بمسلم ؛ کسی که فریاد استغاثه مسلمانی را بشنود و او را اجابت نکند مسلمان نیست”، گفتند: زندگی آیت الله شیخ نمر باقر النمر در میان برادران مسلمان ما در عربستان و حضور وی در این کشور، بهترین دلیل بر مصلح بودن اوست.

حضرت آیت الله سبحانی افزودند: این عالم مصلح می خواهد آرامش بر کشورش حاکم باشد، اما به شرطی که استضعاف تشیع و پیروان اهل بیت(ع) به پایان برسد و به شیعیان به عنوان شهروند درجه دوم نگاه نکنند.

این مرجع تقلید ادامه دادند: اکنون به این انسانی که در طول زندگی جز تقوا، پرهیزگاری، تدریس و منبر چیز دیگری نداشته است، اتهام واهی جاسوسی می زنند؛ اتهامی که همه می دانند ساختگی است!

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه در طول تاریخ همیشه انبیا و اولیا را به همین عناوین متهم کرده اند، گفتند: رسول الله را دزد و خائن خطاب نکردند؛ بلکه اتهاماتی مانند کاهن، کذاب، ساحر و از این قبیل به ایشان نسبت دادند که اثبات و نفی آن مشکل است. البته همین کار، دلیل پاک و مبرا بودن پیامبر گرامی از این اتهامات بوده است زیرا زندگی پیامبر به قدری پاک بوده که نتوانستند مفاسد اخلاقی و مالی درباره وی بگویند و به این اتهامات متشبث شدند.

ایشان افزودند: اکنون هم عینا همین تهمت ها را به آیت الله نمر و شانزده تن از علماء، پزشکان و مهندسان عربستانی که همه شیعه هستند نسبت داده اند که کاملا روشن است این مساله عاطفی نیست، قضایی نیست، بلکه مساله ای طائفی است.

حضرت آیت الله العظمی سبحانی در پایان توصیه و نصیحتی هم به حاکمان آل سعود کرده و فرمودند: من از همین منبر به مسؤولان عربستان می گویم که شما تاکنون از طریق ظلم و عنف وارد شدید و نتیجه نگرفتید، بیایید یک بار هم برنامه را عوض کنید و از راه عدالت، اخلاق و مساوات وارد شوید و حقوق شهروندان شیعه را رعایت کنید؛ خواهید دید آنچه که شما برای مصلحت کشور می خواهید حاصل می شود.

ایشان خطاب به حکام سعودی ادامه دادند: چرا راه مستکبرین را در پیش گرفته اید؟ یک بار هم راه انبیاء و اولیاء را در پیش بگیرید. من امیدوارم که نصیحت ما به گوش دولتمردان عربستان برسد.

عربستان باید از «شیخ نمر» عذرخواهی کند
«حضرت آیت‎الله العظمی سبحانی» همچنین عصر دیروز ـ چهارشنبه ۱۴ فروردین ـ با اشاره به اتهامات اخیر نماینده دادستانی کل عربستان به «شیخ نمر باقر النمر» و تقاضای اعدام ایشان گفتند: این نوع اتهام زنی به آیت الله نمر بی پایه، غلط و شبیه به اتهامی است که به انبیاء می زدند. در قدیم، انبیاء ـ از جمله پیامبر اکرم ـ را ساحر و کاهن می‎خواندند زیرا در زندگی آنها نمی توانستند نقطه ضعفی پیدا کنند و بگویند فساد اخلاقی یا فساد مالی دارند.ش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3467

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.