تهران – حضرت آیت الله خامنه ای به همه مدیران نظام، صنعتگران، کشاورزان، سرمایه داران و پژوهشگران سفارش کرده اند تا یک قدم جلوتر از نقشه دشمن حرکت کنند و از این اقدام به عنوان یک وظیفه اخلاقی بزرگ یاد کرده اند. ما در برنامه‌ریزی‌ها همیشه باید جلوتر از دشمن حرکت کنیم. در مقابل فعالیت ...

تهران – حضرت آیت الله خامنه ای به همه مدیران نظام، صنعتگران، کشاورزان، سرمایه داران و پژوهشگران سفارش کرده اند تا یک قدم جلوتر از نقشه دشمن حرکت کنند و از این اقدام به عنوان یک وظیفه اخلاقی بزرگ یاد کرده اند.

ما در برنامه‌ریزی‌ها همیشه باید جلوتر از دشمن حرکت کنیم. در مقابل فعالیت دشمن، کشور نباید در حال انفعال به سر ببرد. هوشمندانه باید نقشه دشمن را حدس زد و تشخیص داد و جلوتر از دشمن عمل کرد.

ما در یک مواردی اینجوری عمل کردیم، موفقیتش را دیدیم. یک نمونه، همین مساله تامین سوخت ۲۰ درصدِ مورد نیاز نیروگاه تحقیقاتی تهران است که رادیو‌داروهای مهمِ مورد نیاز کشور در آنجا تولید می شود.

این نیروگاه کوچک احتیاج داشت به سوخت ۲۰ درصد، که ما ۲۰ درصد را تولید نمی کردیم و همیشه این را از خارج تهیه می کردیم. دشمنان ما فکر کردند که از این فرصت استفاده کنند، این نیاز ملی را گرو بگیرند، برای اینکه جمهوری اسلامی را وادار کنند به قبول تحمیل ها و تحکم های خودشان؛ خواسته‌های خودشان را به این وسیله تحمیل کنند.

جوانان ما، دانشمندان ما، قبل از آنکه کار به نقطه‌ فشار و حساس برسد، توانستند سوخت غنی شده‌ ۲۰ درصد را تهیه کنند و آن سوخت را تبدیل کنند به صفحه‌ مورد نیازی که در آن نیروگاه لازم بود تهیه شود. مخالفین ما حدس هم نمی زدند که ما بتوانیم این کار را انجام دهیم اما مسوولین کشور بوقت، متوجه این نیاز شدند، دست‌به‌کار شدند؛ استعداد ایرانی شکوفا شد، بروز کرد و این کار را با موفقیت انجام دادیم.

آنها در حالی که انتظار داشتند جمهوری اسلامی ملتمسانه از آنها سوخت ۲۰ ‌درصد را درخواست کند، جمهوری اسلامی اعلام کرد که ما سوخت ۲۰ ‌در‌صد را در داخل تهیه کردیم و احتیاجی به شما نداریم. اگر دانشمندان ما، مردان علمی ما، جوانان ما این کار را نمی کردند، ما امروز باید با اصرار، با التماس، با هزینه‌ زیاد، در مقابل کسانی که دوست ما نیستند، می رفتیم؛ یا سوخت ۲۰ ‌درصد را درخواست می کردیم یا رادیوداروها و محصول را درخواست می کردیم. مسوولین کشور پیش‌بینی کردند، بوقت فهمیدند؛ آنچه را که باید انجام دهند، انجام دادند؛ لذا پیروز شدیم. این باید یک برنامه‌ای باشد برای همه‌ مسائل اساسی کشور و همه‌ نیازهای کشور.

دولت ها، صنعتگران، کشاورزان، سرمایه‌داران و کارآفرینان، پژوهشگران علمی، طراحان علمی و صنعتی همه موظفند به این وظیفه‌ اخلاقیِ بزرگ، به این وظیفه عاقلانه که پیش از نیاز، خودشان را آماده کنند و یک قدم جلوتر از نقشه دشمن حرکت کنند.

مدیران اقتصادی، استادان دانشگاه، انجمن های علمی، پارک های علمی و فنّاوری، همه‌ اینها باید پیش‌دستی را در کار علمی وجهه همت خودشان قرار دهند؛ مقاله‌ علمی می نویسند، در این جهت باشد؛ پژوهش علمی می کنند، در این جهت باشد؛ کار صنعتی می کنند، کار فنی می کنند، کار علمی می کنند، همه در این جهت باشد؛ مدیران دولتی، مدیران دانشگاه‌ها، مدیران علمی، آحاد ملت در این جهت حرکت کنند.

وظیفه همه‌ ما این است که سعی کنیم کشور را مستحکم، غیر قابل نفوذ، غیر قابل تأثیر از سوی دشمن، حفظ کنیم و نگه داریم؛ این یکی از اقتضائات ˈاقتصاد مقاومتیˈ است که ما مطرح کردیم. در اقتصاد مقاومتی، یک رکن اساسی و مهم، مقاوم بودن اقتصاد است. اقتصاد باید مقاوم باشد؛ باید بتواند در مقابل آنچه که ممکن است در معرض توطئه‌ دشمن قرار بگیرد، مقاومت کند.

* از بیانات رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی در اول فروردین ۱۳۹۲

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3459

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.