شیراز- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت:با برنامه ریزی های صورت گرفته ، نوروز امسال شاهد توزیع عادلانه سفر به مناطق مختلف کشور بودیم. به گزارش خبرنگار پیارم به نقل از  ایرنا محمد شریف ملک زاده چهارشنبه شب در ستاد دائمی تسهیلات سفرهای استان فارس اظهارداشت: در ...

شیراز- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت:با برنامه ریزی های صورت گرفته ، نوروز امسال شاهد توزیع عادلانه سفر به مناطق مختلف کشور بودیم.

به گزارش خبرنگار پیارم به نقل از  ایرنا محمد شریف ملک زاده چهارشنبه شب در ستاد دائمی تسهیلات سفرهای استان فارس اظهارداشت: در مدت یادشده ، سفرها به خوبی در کشور تقسیم شده و لذا شاهد سفر و حضور چشمگیر مردم در سراسر نقاط کشور بودیم .

وی ادامه داد: مردم در بحث گردشگری حماسه ای بزرگ خلق کردند به طوری که امسال ۲۳ درصد سفرهای کشور به نقاط کمتر شناخته شده انجام شد.

وی بیان کرد: در نوروز امسال بیش از ۷۰ میلیون نفر اقامت در شب، ۴۰ درصد رشد اقامت و ۷۸ درصد سفر به مناطق عشایری و روستاهای کشور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته ایم که اتفاق بزرگی در کشور است.

ملک زاده افزود: امسال ارزیابی استان های کشور به لحاظ آماری نخواهد بود و شاخص های مورد نظر در زمینه های مختلفی از جمله کیفیت خدمات و رضایت مندی از خدمات ارائه شده به مخاطبان بررسی می شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس استان فارس امسال نسبت به سال های گذشته خدمات خود را بسیار مطلوب و مناسب تر به ویژه در حوزه های اسکان، اقامت، خدمات گردشگری و زیبایی شهر به مهمانان نوروزی عرضه کرد.

ملک زاده ادامه داد: کارهای خوبی در ستاد تسهیلات دائمی سفرهای استان فارس در ایام نوروز امسال انجام و از تمام ظرفیت ها استفاده شد که با جرات می توان گفت، فارس امسال موفق ترین استان در حوزه اسکان و اقامت و رضایت مندی بوده است.

وی عنوان کرد: توزیع عادلانه سفر در تمام نقاط استان، ظرفیت اسکان مسافران تا ۶۰۰ هزار نفر شب، اجرای پنج هزار و ۴۰۰ ساعت جشنواره و برنامه های مناسب در سطح استان فارس از ویژگی دیگر برنامه های ستاد تسهیلات دائمی سفرهای استان فارس است که برنامه ریزی مناسب این استان در این حوزه را نشان می دهد.

ملک زاده گفت: بر اساس آمار رشد ۲۲ درصدی ورودی، رشد ۲۳ درصدی اقامت و رضایت مندی بالای ۹۰ درصد در استان فارس نسبت به سال گذشته گویای بسیج، انسجام و وحدت همگانی استان فارس است.

ملک زاده بیان کرد: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد فضای شاد در ایام تعطیل، اولویت امسال ستاد تسهیلات دائمی سفرهای کشور بستر سازی لازم برای شادی و نشاط مردم بود که این مهم درفارس به خوبی اجرا شد و رضایت مندی مردم در سطح عالی را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه فارس در میان استان های مختلف کشور دارای رتبه برتر است، اظهارداشت: ۳۸ درصد رشد ماندگاری گردشگر در فارس و اشغال ۱۰۰ درصدی واحدهای اقامتی از دستاوردهای نوروز امسال بود.ک/۲

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3457

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.