پیارم – مسابقات قهرمانی کشتی باچوخه کشور، صبح روز چهارشنبه در محل گود چشمه زینل خان شهر اسفراین در خراسان شمالی آغاز شد. به گزارش  پیارم به نقل ازایرنا این رقابت ها همه ساله بر اساس سنتی دیرینه در روز ۱۴ فروردین با حضور چوخه کاران برتر و پهلوانان نامی سراسر کشور در شهرستان اسفراین ...

پیارم – مسابقات قهرمانی کشتی باچوخه کشور، صبح روز چهارشنبه در محل گود چشمه زینل خان شهر اسفراین در خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش  پیارم به نقل ازایرنا این رقابت ها همه ساله بر اساس سنتی دیرینه در روز ۱۴ فروردین با حضور چوخه کاران برتر و پهلوانان نامی سراسر کشور در شهرستان اسفراین برگزار می شود.

مسابقات امسال با حضور وزیر ورزش و جوانان و معاونان وی، روسای فدراسیون های ورزش های سنتی و بازی های محلی و جودوی کشور و بیش از۷۰ هزار تماشاچی از علاقه مندان به این رشته ورزشی از نقاط دور و نزدیک کشور آغاز شد.

در این رقابت ها ۲۰۰ چوخه کار از استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، تهران، گیلان، مازندران، همدان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی در چهار وزن ۷۰، ۸۰، ۹۰ و ۹۰+ کیلوگرم با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

مسابقات ۱۴ فروردین اسفراین مطرح ترین و پرتماشاگرترین مراسم کشتی سنتی باچوخه کشور است که در فضای باز و بر روی خاک برگزار می شود که در آن کشتی گیران با فنون خاص چوخه همراه با نواخته شدن دهل و سرنا پنجه در پنجه هم می اندازند.

بر اساس گفته مسوولان فدراسیون مربوط امسال برای نخستین بار برگزیدگان کشتی قهرمانی باچوخه ۱۴ فروردین اسفراین به تورنمت بین المللی کشتی با چوخه اعزام می شوند.

کشتی باچوخه از ورزش های اصیل، ریشه دار و پرطرفدار مردمان خطه شمال خراسان است که فنون آن شباهت زیادی با رشته های جودو و کوراش دارد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3447

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.