مدیر سازمان فدرال همکاری های نظامی-فنی روسیه اعلام کرد که ایران از این کشور به دادگاه لاهه شکایت کرده و خواستار دریافت ۴میلیارد دلار خسارت شده است.   پیارم به نقل از جام سیاسی: به گزارش العربیه، الکساندر فومین مدیر سازمان فدرال همکاری های نظامی-فنی روسیه اعلام کرد که ایران از این کشور به خاطر ...

مدیر سازمان فدرال همکاری های نظامی-فنی روسیه اعلام کرد که ایران از این کشور به دادگاه لاهه شکایت کرده و خواستار دریافت ۴میلیارد دلار خسارت شده است.

 

پیارم به نقل از جام سیاسی: به گزارش العربیه، الکساندر فومین مدیر سازمان فدرال همکاری های نظامی-فنی روسیه اعلام کرد که ایران از این کشور به خاطر تحویل ندادن سیستم موشکی پدافند هوایی اس-۳۰۰ به دادگاه لاهه شکایت کرده و خواستار دریافت ۴میلیارد دلار خسارت شده است.

فومین در مصاحبه با خبرگزاری ”ریانووستی” تاکید کرده است که دادخواست چهار میلیارد دلاری در دادگاه بین‌المللی قرار دارد و سفارش دهنده (ایران) در این ماجرا به طور مطلق حق دارد.

او همچنین گفته است که روسیه به خاطر اجرا نکردن قرارداد فروش، صدها میلیون دلار خسارت دیده است.

قرارداد فروش سیستم‌های اس-۳۰۰ میان ایران و روسیه در ماه دسامبر۲۰۰۵ امضا شد، اما روسیه با استناد به قطعنامه شماره ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد، از تحویل این سیستم به ایران خودداری کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3439

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.