بندرعباس- به منظور ساماندهی گروه های تعزیه خوانی شهرستان میناب اولین همایش تعزیه خوانان این شهرستان در روستای تیرور میناب برگزار شد. به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این مراسم گفت: برگزاری یادواره مرحوم قضایی مینابی در سال ۹۰ با حضور اساتید و محققان کاری ...

بندرعباس- به منظور ساماندهی گروه های تعزیه خوانی شهرستان میناب اولین همایش تعزیه خوانان این شهرستان در روستای تیرور میناب برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این مراسم گفت: برگزاری یادواره مرحوم قضایی مینابی در سال ۹۰ با حضور اساتید و محققان کاری مثبت بود و زنده نگه داشتن نام و یاد چهره های ماندگار فرهنگی و مذهبی و هم چنین تجلیل از خدمات ارزشمند آنان از اولویت های کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

ˈانوشیروان پیشدارˈ افزود: برگزاری این همایش ها و یادمان ها به نسل های آینده کمک می کند که با خدمات آن بزرگواران بیشتر آشنا شوند.

وی یادآور شد: جمع آوری نسخه های تعزیه، تصحیح و تحریر آن نسخه ها توسط افراد خبره و هم چنین مرمت دو جلد کتاب نفیس و دست نویس مرحوم قضایی مینابی که در اثر شرایط بد نگهداری در حال از بین رفتن است لازم می باشد و بخش بزرگی از این کارها بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

در پایان این همایش ˈمحمد قاسم گوربندیˈ پس از رأی گیری و شمارش آراء به عنوان نماینده گروه های تعزیه میناب در استان هرمزگان معرفی شد.ک/۳

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3431

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.