آنکارا- رهبر حزب اسلامگرای سعادت ترکیه ، عذرخواهی رژیم صهیونیستی از ترکیه را سناریویی برای ایجاد فتنه در جهان اسلام ارزیابی کرد. به گزارش پیارم به نقل از  ایرنا ، ˈمصطفی کامالاکˈ در گفت و گوی اختصاصی با شبکه تلویزیون غیر دولتی ˈقدسˈ ترکیه با اعلام این مطلب افزود: رژیم صهیونیستی به دلیل انزوای سیاسی ...

آنکارا- رهبر حزب اسلامگرای سعادت ترکیه ، عذرخواهی رژیم صهیونیستی از ترکیه را سناریویی برای ایجاد فتنه در جهان اسلام ارزیابی کرد.

به گزارش پیارم به نقل از  ایرنا ، ˈمصطفی کامالاکˈ در گفت و گوی اختصاصی با شبکه تلویزیون غیر دولتی ˈقدسˈ ترکیه با اعلام این مطلب افزود: رژیم صهیونیستی به دلیل انزوای سیاسی در منطقه تلاش دارد که با کشاندن پای ترکیه به دوستی دوباره، در جهان اسلام فتنه گری کند.

وی افزود: طراح این سناریو آمریکایی است و ˈباراک اوباماˈ پیش از سفر به سرزمین های اشغالی گفته بود که مهمترین وظیفه آمریکا کمک به تامین امنیت اسرائیل است و پس از سفر وی به تل آویو موضوع عذرخواهی اسرائیل از ترکیه مطرح شد.

رهبر حزب اسلامگرای سعادت ترکیه با هشدار به اینکه مردم ترکیه و همه جهان اسلام باید هوشیار باشند، افزود: منطقه آبستن تحولات مهم است و توطئه هایی از قبیل عذرخواهی نمایشی رژیم صهیونیستی از ترکیه نباید منجر به کشته شدن صدها هزار مسلمان در منطقه شود.

وی با انتقاد از سیاست های دولت ترکیه در پذیرش استقرار سامانه رادار سپر موشکی ناتو در خاک ترکیه و استقرار آتشبارهای موشکی پاتریوت ناتو در خاک ترکیه، افزود: هم اکنون ناتو در ۲۸ منطقه در خاک ترکیه پایگاه دارد و همه این طرحها و سناریو ها برای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی است.

در حادثه حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره آبی ترکیه که حامل کمک های بشردوستانه به غزه بود ۹ شهروند ترکیه کشته و شماری زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی پس از گذشت حدود سه سال به تازگی در این مورد از ترکیه عذرخواهی کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3428

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.